Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Permanent Verwijderen van Usb stick en Hardeschijf

Pagina: 1
Acties:

• GNRW91
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 04-01 08:59
Hallo.

Ik heb een vraag, Ik wil binnenkort mijn pc verkopen. Maar nu heb ik gehoord dat alleen je computer formatteren bij een herinstallatie niet voldoende is. Je moet je driver gegevens verwijderen met een programma.

Dit zelfde wel ik met een Usb stick doen. Wie kan mij hier meer info over geven hoe dit te werk gaat?

(Ps) Niet dat ik geheime dingen erop heb staan. Maar puur voor het gevoel dat niemand in jou bestanden zit te rotzooien na verkoop.

Mvg

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat je nodig hebt is een zerofill. Die overschrijf je HDD een aantal keer zodat de data niet teruggehaald kan worden.
Dat zou ook met een USBstick kunnen natuurlijk (al vraag ik me een beetje af waarom je dat zou willen).

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik gebruik diskwipe daarvoor, werkt erg makkelijk.

• GNRW91
Hoe gaat dat in zijn werking? Als ik zeg maar zo'n progamma installeer en ik voer het uit. Ploft dan me computer uit en moet ik dan opnieuw installeren? Of kun je na het uitvoeren nog op je huidige windows (lijkt me trouwens niet.) Zoals je kunt zien totaal geen benul van.

Heb heel veel foto's van mijn vakantie etc tijdelijk op die usb gezet. Mocht ik hem kwijt raken kan diegene dat bijvoorbeeld zien (niet dat ik zon zenuwhaas ben) maar puur voor het gevoel dat het ook defentief weg is. En nee er staan ook geen pikante foto's op ;p

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Diskwipe kan je gewoon op een pc installeren en dan kan je elke schijf leeg maken waar niet je OS op staat.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kunt het uiteraard niet doen op de schijf waar je op dat moment je OS op hebt draaien. Het handigste is te booten vanaf een apart medium (cd, usb, hdd) en dan de zerofill tool uit te voeren (maar dat staat vast wel in de handleiding van het tooltje dat je wilt gebruiken, er zijn er waarschijnlijk meer dan genoeg die aan je eisen voldoen).

Voor wat je USBstick betreft, breek 't ding doormidden, dan kan je er echt niet zomaar meer data vanaf halen, en dan hoef je niet bang te zijn dat iemand je foto's kan zien.

• ProAce
  • Laatst online: 28-11 14:29
Dit doe ik altijd:

- Partitie van de te wissen schijf verwijderen.
- HDTune openen/downloaden
- Schijf selecteren
- Naar het tabblad erase
- Random fill
- En wachten maar!

Succes

• GNRW91
diskwipe is helaas alleen voor windows xp en vista.. Ik heb windows 7.

Iemand andere suggesties (bedankt voor de snelle reacties.)

Verwijderd

DBAN http://sourceforge.net/projects/dban/

En DBAN op USB gaat zo: http://www.pendrivelinux....lash-drive-using-windows/

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2014 19:53 ]

• GNRW91
Nee dat heb ik nog niet gevonden.. Maar bedankt voor je reactie, ik heb net een filmpje gekeken lijkt me een goed progammatje. Mvg

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:27
Hele goede insteek! Inderdaad: Dans (Ban?) and Destroy is je distro die je nodig hebt...

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• GNRW91
Bedankt ik weet voldoende. :) topic mag van mij verwijderd worden.

Mvg

[ Voor 88% gewijzigd door GNRW91 op 11-05-2014 11:49 ]

Pagina: 1