Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

noob met een plan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik ben van plan om mijn nieuwe woonkamer es ff helemaal lekker in te richten. Nu wil ik van mn PC naar de TV kunnen streamen/gamen, maar ook via de externe opslag een film af kunnen spelen terwijl de PC uitstaat.
de PS3 leek me wel leuk om wat GTA5 op te spelen tot dat ie komt op de pc
Na wat heen en weer kwam ik uit op het volgende

PC
TV
Externe opslag
Mediaspeler

Als jullie wat meningen/ideeën mijn kant op kunnen gooien als het beter kan of anders moet, graag :)
Ik denk dat ik aardig in de buurt zit maar kan zomaar iets over het hoofd zien.

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:58
Verwijderd schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 23:31:
Als jullie wat meningen/ideeën mijn kant op kunnen gooien
Mijn mening is dat je helemaal niet onderbouwt waarom deze componenten geschikt zijn in jouw situatie en dat dat natuurlijk geen enkel houvast geeft om iets van jouw opstelling te vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door SlaadjeBla op 09-05-2014 23:38 ]

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:42
Wat is nu precies je probleemstelling of vraag? ("Gooi meningen/ideeën" valt daar niet onder)

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
PC naar TV = of lange kabel of Steam In-Home streaming.

https://support.steampowe...f=3629-RIAV-1617#whatisit

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn probleemstelling of vraag is of dit werkt in de praktijk en vandaar de afwezigheid van onderbouwing van de geschiktheid van de componenten. Ik heb namelijk geen idee of dit werkt omdat ik nog nooit een dergelijk "netwerk" in elkaar gezet heb.

De situatie is als volgt: Ik wil in staat zijn om vanaf een externe opslag films en series af te spelen op mijn TV. En omdat ik denk dat ik die niet direct in the TV kan prikken denk ik een mediaspeler nodig te hebben. Nu denk ik er aan om hiervoor dus de playstation te gebruiken (kan ik ook meteen gta5 spelen).

Mocht ik er compleet naast zitten en is het wel mogelijk om de externe opslag direct in the TV te prikken is de PS3 dus overbodig.

Feitelijk vraag ik of iemand ervaring heeft met een dergelijk setup en of dit werkt zoals ik denk dat het zou moeten werken.

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:31
Dat werkt gewoon, een playstation kan streamen van een network bron.

Verwijderd

Topicstarter
Mooi! thx :)

• Shamalamadindon
Is overigens een smart tv niet? Die moet toch ook gewoon kunnen streamen vanaf de WD?

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
sjaakwortel schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 00:25:
Dat werkt gewoon, een playstation kan streamen van een network bron.
Nou, zoals je het zo stelt is het in ieder geval niet in elke situatie juist.

Een PS3 kan van sommige netwerkbronnen (www.spatiegebruik.nl) streamen. Maar heus niet van allemaal. Zo kan een PS3 helemaal niets met SMB/CIFS, HTTP, FTP, RTP et cetera et cetera..

Dat de externe opslag waar de TS toevallig naar linkt DLNA-compatible is, en dat DLNA datgene is waar de PS3 toevallig wél wat mee kan (en dat bedoel je waarschijnlijk ook natuurlijk) doet niet af aan het feit dat de uitspraak die je nu maakt gewoonweg niet klopt.

• Ivos
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-11 15:22
Dlna is leuk, de Xbox360 en ps3 spelen echter niet zomaar alles af. Geen mkv, subs zijn lastig etc. Pas als je een programma zoals ps3mediaserver oid op je pc draait kun je ook dat soort formaten streamen. Anders zit je redelijk vast aan mp4.

• Shamalamadindon
Leo1010 schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 00:50:
Is overigens een smart tv niet? Die moet toch ook gewoon kunnen streamen vanaf de WD?
Ik herhaal...

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-11 16:23
Dan neem je de posts boven je en beargumenteer je waarom een smart tv dat volgens jou wel ondersteund ;)

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

• Shamalamadindon
Punt is, de tv heeft hij al. Hij kan eerst eens proberen of het praktisch lukt.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de reacties allemaal.

Ik heb op het moment alleen de PC, de rest moet ik nog aanschaffen. Het is dus allemaal puur theoretisch, vandaar dat ik vraag om meningen/ervaringen.

Zoals het er nu uitziet denk ik dat ik eerst de TV en opslag aanschaf en ga kijken of die zonder ps3 met elkaar kunnen praten. Die staan er binnen een week dus ik zal ook meteen maar laten weten of dat werkt of niet.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2014 18:08 . Reden: typos ]

Verwijderd

LG smarttv(netcast-based) heeft geen problemen met sceneformaten(mkv 1080p 3d werkt prima!), enige probleem is dat het beetje onhandig navigeren is in een grote DLNA collectie :p

• Padje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 08:48
Waarom zou je extra apparaten willen aanschaffen om een film te kunnen kijken als je pc uitstaat?

Koop gewoon een lange HDMI kabel plug deze aan je pc en XBMC erop, vervolgens koop je een FLIRC zodat je XBMC kan bedienen met de remote van je TV.

En koop voor je PC een extra 2TB schijf voor enkele tientjes ipv een WD 2TB voor 170?

[ Voor 15% gewijzigd door Padje op 10-05-2014 19:05 . Reden: Aanvulling ]

Verwijderd

Padje schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 19:02:
Waarom zou je extra apparaten willen aanschaffen om een film te kunnen kijken als je pc uitstaat?

Koop gewoon een lange HDMI kabel plug deze aan je pc en XBMC erop, vervolgens koop je een FLIRC zodat je XBMC kan bedienen met de remote van je TV.

En koop voor je PC een extra 2TB schijf voor enkele tientjes ipv een WD 2TB voor 170?
Gemak van een nas, zuinig en altijd 24/7 downloaden. Plus automatisch series/films/muziek bijhouden met sickbeard/couchpotato/headphones
Al zou ik dan wel kiezen voor een pricewatch: Synology DiskStation DS214se en er zelf een HDD in zetten, niet veel duurder maar wel veeeeel meer support en functies

En als de PC in een andere kamer staat ga je de afstand echt niet overbruggen met HDMI, uiteindelijk heb je daar ook een maximum kabellengte voordat je geen beeld meer hebt :')

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 19:53:
[...]

Gemak van een nas, zuinig en altijd 24/7 downloaden. Plus automatisch series/films/muziek bijhouden met sickbeard/couchpotato/headphones
Al zou ik dan wel kiezen voor een pricewatch: Synology DiskStation DS214se en er zelf een HDD in zetten, niet veel duurder maar wel veeeeel meer support en functies

En als de PC in een andere kamer staat ga je de afstand echt niet overbruggen met HDMI, uiteindelijk heb je daar ook een maximum kabellengte voordat je geen beeld meer hebt :')
Dit :) en m'n pc maakt wel wat geluid wat ik liever niet hoor als ik een film aan het kijken ben.

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-11 16:12
Verwijderd schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 18:19:
LG smarttv(netcast-based) heeft geen problemen met sceneformaten(mkv 1080p 3d werkt prima!), enige probleem is dat het beetje onhandig navigeren is in een grote DLNA collectie :p
Ander (imho groot) bijkomstig nadeel van LG is dat ze niet helemaal goed met CEC overweg kunnen.

iRacing Profiel

Verwijderd

kroegtijger schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 23:28:
[...]

Ander (imho groot) bijkomstig nadeel van LG is dat ze niet helemaal goed met CEC overweg kunnen.
Ohja, dat simplink gedrocht :+
Das idd wel een nadeel, merk ik gelukkig niks van met receiver dat optisch is aangesloten :+

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-11 21:04
Ik heb hier zelf ook vrijwel alles in mijn netwerk hangen.
Ik heb een receiver die DLNA en Airplay ondersteund, tevens een boxee box die verbonden is met de yamaha en de nas(d-link dns-320l) en ook mijn xbox heeft verbinding met het netwerk. Via vrijwel alle apparaten heb ik dus ook direct toegang via mijn ipad en ik kan deze ook bedienen.

Dus of het mogelijk is? Ja dat zeker , maar ik zou investeren in een goede nas en een goede mediaspeler.

[ Voor 8% gewijzigd door MartijnAbel op 11-05-2014 01:27 ]

Pagina: 1