[Opstart SSD met windows 8.1 boot niet]

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:07
Ik heb een raar probleem. Ik zal het proberen zo duidelijk mogelijk uit te leggen.

Oude situatie:

Windows 7 x64 pc met Samsung EVO 128 GB

Ik wilde upgraden naar windows 8.1 met upgrade dvd en nieuwe EVO 256GB SSD:

- 256GB SSD erbij gezet.
- Win 8,1 upgrade geinstalleerd: nieuwe windows installatie op nieuwe EVO 256 GB

PC werkt goed, rare was wel dat ik bij opstarten kon kiezen tussen Win 7 Win 8.1. Zelfs nadat ik de oude 128GB EVO formateerde bleef die keuze bij opstarten.

Vandaag heb ik de 128 GB EVO uit de kast gehaald --> PC bleef hangen bij opstarten: Geen bootbaar medium aanwezig |:(

Conclusie: ik bootte nog altijd van de geformateerde 128GB SSD terwijl daar geen OS meer op stond.

Vraag: is dit te repareren zonder opnieuw windows te moeten installeren? Kan ik de 256GB SSD met windows 8.1 bootbaar maken :) ?

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:39

Speedmaster

Make my day...

Waarschijnlijk staat je bootpartitie nog op de 128 GB SSD. je kan even kijken met een partitiemanager programma. Het gaat om de partitie die staat als gereserveerd door het systeem en ongeveer 100 Mb groot is. Deze zal je moeten kopiëren naar je nieuwe SSD. Weet niet of on der Win 8 het werkt maar een alternatief is met systeemherstel kiezen voor repareren boot menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:07
Klopt, ik heb het gezien binnen schijfbeheer. De 100MB voor systeem gereserveerd staat inderdaad op de verkeerde ssd. Kan ik Gparted live cd gebruiken om dit deel te kopieren?

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Formatteren heeft geen effect op de mbr,,vandaar dat het keuze menu er nog steeds is.

Booten van je 8.1 installatie medium en dan kiezen voor "repair your computer", links onderin in het begin van de setup ergens. Dit wel doen met de oude schijf (met mbr) los gekoppeld uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander-dvh
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:11
Is het probleem inmiddels opgelost? Ik heb namelijk hetzelfde euvel :(