Toon posts:

Jaaaa.... gelukt !!

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hij doet ut !!!!! jaaaaa !!!! ;)

heb dus onlangs ook zo'n 566A (FC) gevalletje gehaald... (heb CT-6BTM moederplankje...)

En zie hier het resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://www.angelfire.com/mb/tweakers/images/wcpuid850.gif

Hij is nu 33 graden, met een kast temp van 28 graden...met een standaard flutkoelertje van justcooler en een VCore van 1.65 V !!

Soon komt m'n ORB binnen, dus ik denk dat ik verder moet kunnen...toch ?

1 klein probleempje toch, mijn 6BTM weigert iets van m'n FSB instellingen in de BIOS aan te trekken, vandaar dat ik hem nu jumpermatig via de MSI master slotket op 100 Mhz gezet... Maar hoe de hell moet ik hem nu verder dan 100 FSB krijgen ??????

Ik dacht: ik deel dit ff met jullie :)

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

congrats, ben zelf geen overclocker, maar hoe lang zou ie het vol houden zonder dattie flink vastloopt? volgens mij niet lang

How bad is it on a scale from one to Spurs

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

uhm een FSB van 189 staat er in dat screenshot... klopt niet helemaal he?
(niet dat ik je niet geloof, tis gewoon vaag)

• Wild pigeon
  • Laatst online: 03-09 20:59
Inderdaad de FSB & Multieplier klopt niet helemaal... maar ik geloof je wel hoor !

PS: Suc met de jacht op de 1gig ;)

• Diamon
  • Laatst online: 27-08 13:00

Diamon

The Weird One

T'sja, je hebt Tweakers, en MasterTweakers >:) >:)

Mzzl Diamon

And The Only One

Verwijderd

Topicstarter
Slasher: nou......voorlopig doet ie het als een trein...ik heb inmiddels een uptime van 7 uur !

-BrZ-: je hebt helemaal gelijk ! er klopt geen hout van die FSB en multiplier....maar ik denk dat dat door die vage 6BTM komt....Ik de bios geeft ie namelijk al aan dat ie op 3.5 x 100 = 350 Mhz loopt !! Dat klopt al niet...

Ik denk dat het komt omdat m'n mobo geen multiplier herkent boven de 7.5.... maar jah...hij draait in het echt toch zeker wel gewoon 100 * 8.5, geen twijfel mogelijk !

Maar ff iets anders: hoort die L2 Cache een latency van 2 te hebben ???????

• FrankGuthrie
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Een latency van 2 is erg snel dus dat zit wel goed.

Alleen denk ik dat dit processortje het na 2 jaar opgeeft, na zulk bruut geweld :P

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 18:29

ChUcKiE

Dus........

En toch geloof ik um nie! ;) Sinterklaas bestaat toch ook niet, of wel? :) ;)
Als je Bios niet hoger kan, hoe fuck stel je um dan wel zo hoog in??

Tip probeer eerst eens ff een Bios update...
Oja, post ff een SiSoft benchmarkje, dan kun je aan de hand van de prestaties misschien kijken of er wat van klopt! :)

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Verwijderd

Waarom zou het niet kunnen?!
Ik heb zelf een celemine 533a en deze loopt met een golden orb stabiel op 920mhz voltage 1.8 (een week). Hopelijk kan ik na verloop van tijd de voltage verlagen. Ik heb gepost op 1000 en kwam in windows maar toen liep ie vlot vast. Ik heb er een uit week 15 en deze bij www.hard-ware.nl gehaald voor slechts 268 piek (oude 366@550 voor 200 piek verkocht).
Al zou ie maar 2 jaar meegaan dan is ie allang weer verkocht en zit er weer iets anders leuks in.
Aanrader dus!!

• jahako
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-08 15:17
cpuid versie 2.7e-6b leest wel de goede bus en multiplyer 2,7c laat hier een steekje vallen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al de laatste BIOS.....maar ik zal idd es ff die vorige WCPUID versie downloaden. SiSoft benchmarks volgen soon !! En het is echt waar hoor...ik heb hem zo hoog gekregen (100 FSB * 8.5) door middel van veranderen van jumpertje op MSI converter....

Verwijderd

Topicstarter
Waar haal ik zo gauw die ouwe versie van WCPUID vandaan ?

• StarLite
  • Laatst online: 17-08 23:21

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Verwijderd

Topicstarter
Thnx -=!ME!=- !

Bij deze dus een correcte WCPUID status:

Afbeeldingslocatie: http://www.angelfire.com/mb/tweakers/images/wcpuid850b.gif

Ik lul dus niet zomaar wat uit m'n nek... :)

• StarLite
  • Laatst online: 17-08 23:21

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

N/T

Eigenlijk zocht ik naar een proggie voor een andere draad, kwam ik ineens WCPUID tegen. :)

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Verwijderd

Vraag van die ene gozert hierboven: Als je bios niet boven multiplier van 7,5 uitkomt, hoe stel je em dan in?

A: duh, multiplier is gelockt, dus die hoef je niet eens in te stellen....

Verwijderd

Volgens mij kan die celly dat best aan, ik heb ze op 954 zien draaien !! zonder problemen en stabiel..

• Stropdas
  • Laatst online: 04-09 16:22

Stropdas

Insert subtitle here

Dat probleem had ik ook, en met een FSB van 112 draait hij op een FSB van 211 volgens de oude versie, ik zal die nieuwe ff downen.

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

• budi
  • Laatst online: 17:26
Hoe komen jullie aan die velbegeerde Celly's? Ik hoor steeds dat ze niet te krijgen zijn in NL, of hebben jullie ze uit het buitenland?

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Verwijderd

Kijk in pricewatch!! ik heb em bij www.Hard-ware.nl gehaald voor 268,- en een golden orb bij Pc international het heeft een klein weekje geduurd maar is het w8en waard!!

Verwijderd

Topicstarter
Celly 2's zijn gewoon in NL verkrijgbaar hoor...! Voor lage prijzen en snelle levering, neem es een kijkje bij http://www.hard-ware.nl ....

Enneh...hoort die L2 Cache latency niet gewoon 0 te zijn, zoals bij de P3 Coppermines ?

Verwijderd

Is die cputemp met volle belasting?

Verwijderd

Topicstarter
Ja....die CPU temp is met volle belasting ! Als het hier in m'n kamer wat warmer is wil ik nog wel eens op 34 graden springen, maar zeker niet hoger...

Momenteel staat ie nu een tijdje niks te doen (heb alleen een koetje draaien en wat diagnostische programma's (ik zit nu op andere PC (366@550) :) ) en er is hier een lekkere kamertemperatuur, wat ervoor zorgt dat m'n celly2 @850 nu op een prachtige 29 graden ligt te slapen...

(let wel op: ik heb zwaar overdreven koeling in m'n kast (wel dichte kast): 5 fans voor onder take-in, 1 fan onder hd's, 2 fans achter-onder take-out, 1 op CPU natuurlijk :), 1 fan tussen splitsing boven gedeelte en beneden gedeelte van kast naar bovenblazende, 2 fans voor-boven take-in, 2 fans boven-midden doorflow, 2 fans boven-achter take-out, een kleine bij m'n voeding en natuurlijk de standaard voeding koeler ! :P )

Verwijderd

Heb je 'm wel vastgebonden aan de vloer?

Ik vroeg het ff omdat mijn celly 2 566@850@1,60V al 40-45 graden word met Globalwin FEP 32 :(

Verwijderd

En welke sensor gebruik je? de interne of zo'n los geval? en als je emt dat losse geval meet waar meet je dan?

Verwijderd

Topicstarter
Ach...er zit zoveel in die kast, dat ie zo zwaar is dat ie voorlopig nog wel blijft staan :)

Verderr...goeie vraag wat betreft die tempsensor... Ik heb geen interne volgens mij...maar een los gevalletje die op m'n mobo zit, en die heb ik zo dicht mogelijk bij de CPU gebracht, hij komt nou bijna tegen de slotket/converter aan...maar net niet tegen de CPU zelf...

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 15:27
geef mij toch maar liever een p3..

Is en blijft toch sneller. :)

Verwijderd

Topicstarter
Fox: het IS een P3 ! Slechts een beetje minder cache...maar op 100Mhz FSB / 850 Mhz boeit dat niet zoveel meer :) Verder heeft ie ook gewoon SSE instructiezooi enzo....

Verwijderd

Een p3 is idd sneller en een stuk duurder :)

Ahaa, met een sensor, ik was al bang :) daarom scheelt het zoveel, en je celly heeft een ingebouwde tempsensor, alleen je mobo moet die wel uit kunnen lezen

Verwijderd

Topicstarter
"Klok-voor-klok" of hoe dat heet, is de P3 idd sneller....maar ik denk toch echt dat een Celeron 2 850 een P3 600 er dik uitbeert ! :)

Verder wat die temp gedoe...volgens mij maakt m'n mobo er wel degelijk gebruik van, want ik heb ineens 3 temperaturen, in plaats van 2:

Afbeeldingslocatie: http://www.angelfire.com/mb/tweakers/images/cpucool850.gif

Ik snapper niks meer van....

Verwijderd

Ja uuh maar op da plaatje zie je dat ie maar 10% cputijd gebruikt!! als de mijnes IDLE is dan is ie ook maar 28 graden, maar for the sake of DPC grade ik me pc steeds up :P

Verwijderd

Topicstarter
Jah...ik wist dat je dat ging zeggen.....maar ik had net een tijdje geleden ongelooflijk hard ge-quake-3-ed !! En geloof me...boven de 33 graden komt ie echt niet uit !
Pagina: 1