Vraag wbt hangende speakers

Pagina: 1
Acties:

• Fantasma7988
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16-01 08:39
Hallo mede tweakers,

Ik heb verschillende audio sets gehad en heb nu een nad326bee als voorversterker en een rotelra980bx als eind versterkers voor mijn 2 kef q700 speakers.

Ik luister veelal vanaf de sonos connect en een nad512 cd/dvd speler.

Maar de katten in huis 2 stuks willen nog wel eens aan de frontjes zitten en dat stoort mij natuurlijk.
Hiervoor had ik kef ls50 speakers maar die waren heel aantrekkelijk voor de vingers van zoon lief (4 jr) .

Nu mijn vraag ,Welke speakers komen kwa geluid in de buurt van wat ik nu heb of de ls50 en kan ik goed ophangen?

Ik hang ze op aan een houten voorzet wand waar kabels achter lopen en geluids isolatie achter zit.

Ik weet niet welke speakers van die prijsklasse passief 750 euro of minder goed op te hangen zijn.

Op de beolab 3 na (2de hands).

Graag advies :-)

Mvg michael

• FCC
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05:31

FCC

In een serieuze opstelling zoals jij hebt zou ik nooit speakers ophangen (en al zeker niet tegen een wand aan). Speakers hebben ook aan de achterkant ruimte nodig. Katten en zoontje opvoeden is geen optie? (ik heb alleen ervaring met katten, plantenspuit en tik met een krant helpen wel. Hoe dat met zoontjes werkt weet ik niet ;))

Waar een wil is, is een stopcontact....

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Als je toch een houten voorzetwand hebt, zijn in-wall speakers misschien wat voor je. De duurdere zullen een stuk beter klinken dan een willekeurige luidspreker die tegen de muur hangt, met name in de lage middentonen. Tevens zitten er soms metalen grilles voor.

[ Voor 10% gewijzigd door TBTL op 10-05-2014 14:43 ]

• Fantasma7988
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16-01 08:39
Hallo bedankt voor de reacties .

Wat betreft mijn zoon die is erg actief en als hij iets aantrekkelijk vind wil hij dat graag voelen en nu wordt hij ouder en gaat het wel goed maar de katten daarin tegen die zijn immuun voor de planten spuit die ik soms naast me heb staan haha.
Nu is de optie om inbouw speaker in de wand te plaatsen wel een mooie.
Heeft iemand hier ervaring mee ?

Moet ik de voorzet wand los van de muur zetten of kan ik de houten balken met rubbers op de muur bevestigen ivm de buren en trillingen ?
En hoe is de kwaliteit van Speakers ? Ik luister veelal pop muziek en vocaal .