Op dit moment twijfel ik hevig tussen de beide 'Twin Frozr' 780's van MSI. Voor zover ik kan zien zijn dit de stilste en koelste 780's die je kunt krijgen (uit de doos met luchtkoeling), ik heb er veel goeds over gelezen. Ik kan echter weinig vinden over de performance verschillen tussen beide kaarten - Wel het sporadische artikel tussen een non-descript 780 en 780 ti, maar die kunnen nogal uiteen lopen. De ene benchmark laat 10% verschil zien, de andere 40%.
Nu is het zo dat de Ti nog 170 euro duurder is (430 vs 600). Behalve de 'Ti' zit er voor zover ik kan zien geen verschil tussen. Ik wilde eigenlijk de 780 Ti gaan kopen, echter aangezien het prijsverschil groter is dan ik dacht is een 780 wellicht geen slecht idee...
De vraag is, heeft iemand ervaring met beide? Lopen de prestaties voor een 780 en 780 Ti ver uiteen, buiten wat de (random) benchmarks laten zien? Wat zijn de meningen over of een Ti de upgrade waard is?
En verder: Nee, ik wil geen AMD. Om dat alvast even te ondervangen
Ik heb over de afgelopen 15 jaar zowel ATi/AMD als NVidia gehad - Met de laatste heb ik beduidend meer positieve ervaringen gehad. Verder heeft NVidia betere legacy support... Sommige (oudere) OpenGL dingen lopen gewoon niet op een AMD 
( Om de 1 of andere reden kan ik de kaarten niet linken: pricewatch: MSI GeForce GTX 780 Gaming en pricewatch: MSI GeForce GTX 780 Ti Gaming 3GB )
Edit: Ik denk dat dit eerder in het componenten advies forum hoort... Per ongeluk in de verkeerde aangemaakt. Zou een mod deze kunnen verhuizen?
Nu is het zo dat de Ti nog 170 euro duurder is (430 vs 600). Behalve de 'Ti' zit er voor zover ik kan zien geen verschil tussen. Ik wilde eigenlijk de 780 Ti gaan kopen, echter aangezien het prijsverschil groter is dan ik dacht is een 780 wellicht geen slecht idee...
De vraag is, heeft iemand ervaring met beide? Lopen de prestaties voor een 780 en 780 Ti ver uiteen, buiten wat de (random) benchmarks laten zien? Wat zijn de meningen over of een Ti de upgrade waard is?
En verder: Nee, ik wil geen AMD. Om dat alvast even te ondervangen
( Om de 1 of andere reden kan ik de kaarten niet linken: pricewatch: MSI GeForce GTX 780 Gaming en pricewatch: MSI GeForce GTX 780 Ti Gaming 3GB )
Edit: Ik denk dat dit eerder in het componenten advies forum hoort... Per ongeluk in de verkeerde aangemaakt. Zou een mod deze kunnen verhuizen?
[ Voor 4% gewijzigd door Khrome op 09-05-2014 17:56 ]
"if you do things right, people won't be sure you have done something at all"