MSI GTX 780 Gaming vs MSI GTX 780 Ti Gaming

Pagina: 1
Acties:

• Khrome
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-02 00:57
Op dit moment twijfel ik hevig tussen de beide 'Twin Frozr' 780's van MSI. Voor zover ik kan zien zijn dit de stilste en koelste 780's die je kunt krijgen (uit de doos met luchtkoeling), ik heb er veel goeds over gelezen. Ik kan echter weinig vinden over de performance verschillen tussen beide kaarten - Wel het sporadische artikel tussen een non-descript 780 en 780 ti, maar die kunnen nogal uiteen lopen. De ene benchmark laat 10% verschil zien, de andere 40%.

Nu is het zo dat de Ti nog 170 euro duurder is (430 vs 600). Behalve de 'Ti' zit er voor zover ik kan zien geen verschil tussen. Ik wilde eigenlijk de 780 Ti gaan kopen, echter aangezien het prijsverschil groter is dan ik dacht is een 780 wellicht geen slecht idee...

De vraag is, heeft iemand ervaring met beide? Lopen de prestaties voor een 780 en 780 Ti ver uiteen, buiten wat de (random) benchmarks laten zien? Wat zijn de meningen over of een Ti de upgrade waard is?

En verder: Nee, ik wil geen AMD. Om dat alvast even te ondervangen :) Ik heb over de afgelopen 15 jaar zowel ATi/AMD als NVidia gehad - Met de laatste heb ik beduidend meer positieve ervaringen gehad. Verder heeft NVidia betere legacy support... Sommige (oudere) OpenGL dingen lopen gewoon niet op een AMD :/

( Om de 1 of andere reden kan ik de kaarten niet linken: pricewatch: MSI GeForce GTX 780 Gaming en pricewatch: MSI GeForce GTX 780 Ti Gaming 3GB )

Edit: Ik denk dat dit eerder in het componenten advies forum hoort... Per ongeluk in de verkeerde aangemaakt. Zou een mod deze kunnen verhuizen?

[ Voor 4% gewijzigd door Khrome op 09-05-2014 17:56 ]

"if you do things right, people won't be sure you have done something at all"

• -Bas
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 24-02 09:46
Tja, het is en blijft een lastige keuze. Ik had het zelf wel geweten. Gewoon voor de 780 gaan en eventueel doorsparen voor een 2e en die later 2e hands kopen. Dat is tenminste hoe ik het gedaan heb met mijn videokaarten.

Ik weet niet op welke resolutie je speelt, maar een 780 is op 1080p goed genoeg voor de meeste games op ultra. ;) De prijs/snelheid verhouding is wat mij betreft niet goed genoeg om toch voor de 780 ti te gaan.

[ Voor 12% gewijzigd door -Bas op 09-05-2014 17:59 ]

• Khrome
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-02 00:57
Mja, voor mij speelt mee dat ik ook wel games in 5760x1080 wil spelen, ik heb 3 monitors.

Dat is overigens ook een andere reden om voor een NVidia te gaan - Radeons hebben altijd een DP nodig voor 1 van de monitors, wat betekent dat de kaart niet echt kan idlen wegens de synchronisatie. Omdat de Geforces vanaf de 600 serie *wel* 3 simultane hdmi/dvi outputs hebben is dat daar geen probleem.

Sli wil ik zoveel mogelijk vermijden - Dat levert volgens mij altijd meer problemen op dan het waard is ;p

Daarnaast is het wel weer zo dat multimonitor gaming geen vereiste is, met 1x 1080p ben ik ook al blij. De optie zou echter mooi zijn, vooral voor dingen zoals Elite: Dangerous en de nieuwe Grid bijvoorbeeld :)

"if you do things right, people won't be sure you have done something at all"

• -Bas
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 24-02 09:46
Welke keuze je ook maakt, het blijft een goede keuze ;) Het zijn beide goede kaarten, je moet echter zelf de keuze maken.

Op dit moment denk ik dat je met een GTX780 goed af bent. Een goede kaart voor een leuke prijs.

Afbeeldingslocatie: http://i846.photobucket.com/albums/ab28/Dashboy1998/5960x1080_zps05ffcfc5.png

• Splitinfinitive
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-02 14:19

Splitinfinitive

Is altijd net iets te laat :/

ik heb zelf de Palit GTX 780 Super jetstream. Deze heeft geen echt groot verschil op het gebied prijs met een reference kaart maar hij presteert tamelijk goed. Hij beschikt over een enorm koelblok en 3 fans 80-90-80

en in sommige games presteert hij beter dan een titan http://www.techspot.com/r...-gtx-780-super-jetstream/ op het gebied van geluid zal hij niet te stilste zijn en het verbruik liggen ook iets hoger. Maar in hoever dit wat uitmaakt voor jou zou ik niet weten ik zelf geef hier wat minder om

Verder zou je ook de 780 jetstream kunnen pakken maar die is in de pricewatch maar een paar euro goedkoper en niet standaard overgeclockt. de super jetstream draait op 1035mhz met turboboost

En onder battlefield 4 blijft hij bij met met 50% fanspeed zo ongeveer 70 - 75 graden

dus misschien is dit ook een kandidaat.

Qua RMA weet ik wel niet hoe Palit in elkaar zit, dus als dat hoog bij je in het vaandel is zou je dat even moeten bekijken.

Ik zou wanneer gewenst een benchmark kunnen draaien en de score posten zodat je kan vergelijken dat wordt dan wel vanavond. ben momenteel niet thuis.

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20:12
Heb zelf een GTX780 van Asus, heb persoonlijk ook even getwijfeld maar vond het prijsverschil met de Ti veel te groot om die te kunnen verantwoorden.

Heb er ook een review over gemaakt: productreview: Asus GTX780-DC2OC-3GD5 review door !mark

• mike30
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-12-2025
Ik heb een evga 780ti superclocked. Wilde eerst voor de 780 gamjng gaan maar deze kon ik via een vriend voor de prijs van een 780 overnemen. Anders had ik ook voor een 780 gegaan.

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 25-02 21:48
Als je een R9 290(X) neemt heb je geen DP nodig ;) uiteraard moet je zelf kiezen wat je neemt.

Gamertag: timmie271

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:50

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1