Welke ram voor mijn setup en waarom?

Pagina: 1
Acties:

• Pronezz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-05-2023
Hallo mede tweakers,

ik ben momenteel met een nieuwe desktop te bouwen. Eigenlijk weet ik al precies wat ik wil alleen de RAM niet. vandaar deze topic.

Ik heb een selectie van 4 verschillende geheugens die in mijn budget passen.

Welke is het beste voor mijn systeem en waarom?

Dit is de setup die ik wil gaan aanschaffen:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ht2rFuR.jpg

Met een OCZ 550W PSU + GTX550i

alvast hartelijk bedankt!,

mvg,

Nick (Pronezz)

• oscarw
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-12-2025

oscarw

Better be a geek than an idiot

Het ontloopt elkaar niet zoveel, alleen de bovenste Corsair is echt langzamer dan de andere setjes.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
De onderste 2 modules hebben een soort roeispanen erop lijkt wel. Als het een roeiboot zou wezen, dan zouden die wellicht sneller zijn :+

Maar ja, het zijn geen roeiboten.

• oscarw

oscarw

Reepje schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 18:13:
De onderste 2 modules hebben een soort roeispanen erop lijkt wel. Als het een roeiboot zou wezen, dan zouden die wellicht sneller zijn :+

Maar ja, het zijn geen roeiboten.
Wat een diepzinnige reactie 8)7 :P

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
oscar2oktober schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 18:35:
[...]

Wat een diepzinnige reactie 8)7 :P
Maar ik heb er wel bijna meer moeite ingestoken dan de topicstarter !

Als jij super serieus op elke vraag wil reageren die te vergelijken is met "wat zullen we eens gaan eten of welk geheugen zal ik eens gaan kopen" , moet jij weten hoor :X . Heb ik geen probleem mee.

Maar verder heb je gelijk. Ik zit ook fout:
Let op: Reageer ontopic, plaats geen onzinnige reacties en ga niet flamen of uitlokken (trollen).

! Zie je iets dat niet door de beugel kan, attendeer dan een moderator via een topicreport maar post hierover niet in het topic, dat werkt alleen averechts.

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:10
Gewoon lekker Crucial Bal. 8gb halen voor 60e.

Verwijderd

Die "roeiboten" hebben inderdaad weinig nut, meer voor de show, sommige beweren zelfs dat ze het ram warmer ipv kouder (wat de bedoeling is van die koelvinnen)!

De crucial ballistix worden hier overal aangeraden en ze hebben ook een reepje van 4GB: pricewatch: Crucial Ballistix BLT4G3D1608DT1TX0CEU .
Het nut van dualchannel is tegenwoordig (heel erg) beperkt.

EDIT: net te laat :)

• Pronezz
Reepje schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 18:44:
[...]

Maar ik heb er wel bijna meer moeite ingestoken dan de topicstarter !

Als jij super serieus op elke vraag wil reageren die te vergelijken is met "wat zullen we eens gaan eten of welk geheugen zal ik eens gaan kopen" , moet jij weten hoor :X . Heb ik geen probleem mee.

Maar verder heb je gelijk. Ik zit ook fout:
Let op: Reageer ontopic, plaats geen onzinnige reacties en ga niet flamen of uitlokken (trollen).

! Zie je iets dat niet door de beugel kan, attendeer dan een moderator via een topicreport maar post hierover niet in het topic, dat werkt alleen averechts.

Wat had Ik er volgens jou nog meer bij moeten zetten?

• Pronezz
Verwijderd schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 18:52:
Die "roeiboten" hebben inderdaad weinig nut, meer voor de show, sommige beweren zelfs dat ze het ram warmer ipv kouder (wat de bedoeling is van die koelvinnen)!

De crucial ballistix worden hier overal aangeraden en ze hebben ook een reepje van 4GB: pricewatch: Crucial Ballistix BLT4G3D1608DT1TX0CEU .
Het nut van dualchannel is tegenwoordig (heel erg) beperkt.

EDIT: net te laat :)
Dankje! Gewoon 20€ meer uitgeven en 8gb halen :)

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Waarom maar 4GB? voor gamen is dat echt weinig, maar voor officegedoe is een i5 weer overkill.

pricewatch: Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU 8GB, low profile, low voltage, mooi geel [is niet lelijk] goed merk, wat wilt een mens nog meer?

Anders dat enkele reepje van 4GB halen, heeft dezelfde voordelen.

Die koelribben zijn echt alleen maar zwaar irritant. Ze zitten alles wat geen waterkoeler of stockkoeler alleen maar in de weg, het kost meer, is fucking lelijk en totaal nutteloos.

[ Voor 17% gewijzigd door RobinHood op 09-05-2014 19:45 ]

People as things, that’s where it starts.

• Pronezz
VasZaitsev schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 19:44:
Waarom maar 4GB? voor gamen is dat echt weinig, maar voor officegedoe is een i5 weer overkill.

pricewatch: Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU 8GB, low profile, low voltage, mooi geel [is niet lelijk] goed merk, wat wilt een mens nog meer?

Anders dat enkele reepje van 4GB halen, heeft dezelfde voordelen.

Die koelribben zijn echt alleen maar zwaar irritant. Ze zitten alles wat geen waterkoeler of stockkoeler alleen maar in de weg, het kost meer, is fucking lelijk en totaal nutteloos.
Ja denk ook dat ik voor de 8gb ga. Ik speel eigenlijk min of meer counter strike. Maar toch om wat meer toekomst proef te zijn is 8gb toch misschien wel een verstandige keuze. Zit alleen een beetje te kutten met mijn 350€ budget :/ :X

Verwijderd

Haal dan die SSD weg, en pak een normale hdd:)

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Zou ik juist niet doen, SSD's zijn altijd leuk en een 1TB hdd is nauwelijks goedkoper.

Ik zou eerder kijken naar een lichtere cpu. CS draait volgens mij toch maar op 1 core, dus een pentium zou goed genoeg moeten zijn. Wil je toch min of meer 4 cores hebben, neem je een i3.

Een AMD Athlon 760k is volgens mij voor CS ook meer dan prima. Scheelt je vergeleken met een i5 iets van 70 euro.

People as things, that’s where it starts.

• Pronezz
VasZaitsev schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 19:50:
Zou ik juist niet doen, SSD's zijn altijd leuk en een 1TB hdd is nauwelijks goedkoper.

Ik zou eerder kijken naar een lichtere cpu. CS draait volgens mij toch maar op 1 core, dus een pentium zou goed genoeg moeten zijn. Wil je toch min of meer 4 cores hebben, neem je een i3.

Een AMD Athlon 760k is volgens mij voor CS ook meer dan prima. Scheelt je vergeleken met een i5 iets van 70 euro.
Heb het over de wat nieuwere counter strike. Counter strike global offensive. Maat natuurlijk zal ik ook wat casual gamen zoals bf4, cod etc. Ook is ram makkelijker en goedkoper te upgraden dan de CPU zelf

Dus wil het wel bij de i5 4440 houden. Denk dat ik voor nu gewoon 4gb bestel en dan zo snel mogelijk nog een reepje van 4gb erbij proppen

• Pronezz
Verwijderd schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 19:48:
Haal dan die SSD weg, en pak een normale hdd:)
Voor de rest wel ik eigenlijk niets aan het systeem veranderen.

• Pronezz
http://afuture.nl/productview.php?productID=1031123

Is deze ram ook goed? De goedkoopste 2x4gb 1600mhz die ik kon vinden

• oscarw

oscarw

Pronezz schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 20:23:
http://afuture.nl/productview.php?productID=1031123

Is deze ram ook goed? De goedkoopste 2x4gb 1600mhz die ik kon vinden
Nee, ik zou voor deze gaan: http://afuture.nl/productview.php?productID=627692. Scheelt maar 3 euro maar heeft wel een lager stroomverbruik, strakkere timings en is low-profile.

• Pronezz
oscar2oktober schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 20:30:
[...]

Nee, ik zou voor deze gaan: http://afuture.nl/productview.php?productID=627692. Scheelt maar 3 euro maar heeft wel een lager stroomverbruik, strakkere timings en is low-profile.
Die 3€ maakt weinig uit inderdaad. Dan maar een biertje minder hè ;)

iig bedankt voor de hulp!
Pagina: 1