Toon posts:

Game pc max €950

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?

ik wil voornamelijk games spelen, maar ook voor office/internet/etc. de spellen die ik wil spelen zijn:
-minecraft met mods op een server,
-watch dogs, (hoeft niet ultra graphics, high is ook goed,)
-company of heroes 2
-assasins creed (eigenlijk alle delen)
-world of tanks,
-en misschien nog wat andere spellen :)

Wat mag het systeem gaan kosten?

max €950,

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.

ik heb alleen een systeem nodig, beeldschermen/muis/keybord/headset heb ik al. windows heb ik ook al.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

dit:
RAM:
Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9
SSD:
Crucial M500 120GB
CPU koeler:
Gelid Tranquillo Rev.2
CPU:
Intel Core i5 4670
Moederbord:
MSI B85-G43 Gaming
GPU/grafische kaart:
ASUS GeForce GTX 770 DirectCu II 2GB
SATA
Seagate Barracuda 7200.14 1TB
Behuizing:
Zalman Z11 Plus
Voeding:
coolermaster-gm-series-g550m

(ik wist niet hoe ik een wensenlijstje ofzo moest maken, kan iemand mij dit vertellen?)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?

liefst een ASUS grafische kaart, die lijkt me qua kwaliteit/prijs beter. en die koelen beter

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)

ja, onder andere:
- ik ga niet overklokken
- ik wil er 3 beeldschermen op aansluiten, (middelste game, links of rechts skype en miss nog andere kant muziek of iets anders)
-grootte maakt me niet zo veel uit van de kast, ik heb liever een beetje groot dat de airflow goed is, maar voor de rest niet echt iets.
- geluidsniveau, als het maar zachter is dan de pc die ik nu heb,
-ik wil windows op de SSD, maar ik twijfel nog of deze groot genoeg is of dat ik de 240 gb moet pakken?

alvast bedankt!
grt, wouter

• TopTon
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19-11-2025

TopTon

Power 2 PC's

het setje lijkt mij goed, alleen ik heb zelf een SSD, de Samsung Evo 840 250 GB, en voor me gevoel zit die snel vol, dus als het in je budget past, ga voor een SSD van minimaal 240/250 GB, het geeft je ook de ruimte om uitbreidingen op te slaan, ik vind het heerlijk, games, wat ISO's, voor snellere installatie, ik zeg groter als het kan.
Hou wel rekening met dat als de stock case-fans alsnog lawaaig kunnen zijn, deze kan je vervangen door speciale losse fans uit de pricewatch.
Gebruik je nu al 2 of 3 beeldschermen? anders, probeer het eerst met 2 schermen, maar als je die al heb staan, gewoon aansluiten natuurlijk, zoals een echte tweaker betaamt ;)
Voor de rest denk ik wel dat het setje klopt

Acer V5-573G + (i5 3570k+8GB+GTX 760)= Plezier :)

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Corsair geheugen is vaak vrij duur, Crucial is een prima merk die lekker goedkoop is.

Voeding is volgens mij best matig, een Seasonic S12 is een betere keuze.

Die kast heeft wel goede airflow, maar echt stil issie niet. pricewatch: Fractal Design Define R4 Pearl Black is een erg populaire kast die goed koelt en ook zeer stil is. Wil je wat goedkopers, dan kun je pricewatch: Fractal Design Define Mini nemen, die is wat kleiner en dus goedkoper, de pricewatch: Corsair Carbide 330R of de pricewatch: BitFenix Ghost. De Fractals zullen wel de beste zijn, gezien de geluidsdemping van die kasten gewoon vreselijk goed is.

Ik weet niet zeker of die videokaart wel 3 schermen ondersteunt, zonder dat daar een displayport beeldscherm bij zit. Bij de AMD R9 280x kun je wel gewoon 2x een DVI en 1x een HDMI scherm tegelijk aansluiten. Ook worden R9 280x'jes als meer futureproof gezien vanwege meer geheugen en een grotere bus.

People as things, that’s where it starts.

• oscarw
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-12-2025

oscarw

Better be a geek than an idiot

Hallo,

Ten eerste; hier staat uitgebreid hoe je zo'n mooi pricewatch lijstje maakt; Handleiding Pricewatch.
Mooi systeem, alleen paar puntjes:
1. Neem dit geheugen; pricewatch: Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU. Lager stroomverbruik, strakkere timings en low-profile.
2. De GTX 770 van MSI is stiller: pricewatch: MSI GeForce GTX 770 Gaming.
3. Ik zou deze voeding nemen: pricewatch: Seasonic S12II-Bronze 520W. Is ook lekker stil en van betere kwaliteit dan de Cooler Master.
4. Ik zou lekker de 240gb SSD pakken, dan weet je zeker dat je genoeg ruimte hebt. Ook kost hij niet heel veel meer.
5. Je kunt besparen op de CPU door deze te nemen: pricewatch: Intel Core i5 4440 Boxed. Het verschil met die je nu hebt merk je in de praktijk nauwelijks/niet.

Verwijderd

Topicstarter
@vaszaitsev, de bitfenix ghost vind ik wel een mooie :)
en met die 3 beeldschermen moet denk ik wel lukken? 2 op de grafische kaart, en 1 op het moederbord? dus 1 HDMI op gpu, en 1 dvi, en 1 dvi op het moederbord?
ook denk ik wel dat ik de 240 gb ssd neem, kan ik dan net iets meer mee dan met die 120gb
@topton,
ik gebruik nu 2 beelschermen, 1 van mijn laptop, en 1, 24" scherm,
ik heb nog 2 beeldschermen dus 3 is geen probleem, als het kan, zou het mooi zijn,
@oscar2oktober
geheugenkaarten vind ik n goed idee :)
alleen de grafische kaart ben ik geen fan van msi, is het een idee om een 780 te nemen? zodat ik wat futureproof ben? als het binnen mijn budget past :/
voeding weet ik zelf niks vanaf, maar als jullie allebei deze aanraden dan moet ie wel goed zijn :)
en de cpu neem ik toch de 4670, is wat meer futureproof