advies mbt home theatre / geluids installatie

Pagina: 1
Acties:

• basidz
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 19-05-2021
ik heb een vraag en hoop dat jullie mij kunnen adviseren!

wat is het geval, ik wil een home theatre / geluids systeem aanschaffen. maar heb een anatal wensen:
1. draadloos mzuiek kunnen streamen vanaf iphone, ipad en android device (zoals spotify, youtube ed)
2. goed geluid voor films via sony bravia tv (zonder optical aansluiting)

wat is de situatie nu:
1. sony bravia tv (zonder optische aansluiting)
2. oude surroundset van pioneer, ook zonder optische aansluiting
3. mediaplayer: acryan HD mini2
4. NAS TS 212 Qnap
5. iphone, ipad, andoid en windows7 pc's

nu ben ik wel onder de indruk van sonos, maar kan ik sonos aansluiten op mijn mediaplayer via optische kabel en zo via mediaplayer films (geluid) over sonos beluisteren en ook muziek vanaf spotify ed beluisteren via sonos.

heb zitten dnken aan apple TV met sonos maar is volgens mij niet compatible. hele andere richting: harman kardon bds serie met airplay..

hoop dat het idee duidelijk is, dank voor het advies!

gr bas

• spank_mojoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-01 16:11
Ik denk dat het een beetje lastg stellen is dat je dit allemaal op een sonos kunt.
dat is net als zeggen dat alle lamborghini's snel zijn, maar :
Afbeeldingslocatie: http://img.tweede-hands.net/pics/00/07/89/46/08/1b.jpg

als je in de PW nou even filtert op DLNA en Airplay,
http://tweakers.net/categ...q2OkpGBmSVC1MzY0EyptrYWAA
hoef je er alleen nog maar een speaker setje bij uit te zoeken.

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-01 13:27
Spank_mojoo heeft zeker een punt
Ik denk dat het handig is om eerst even vast te stellen wat je nu precies wilt en (niet onbelangrijk), wat het mag kosten, en daarna gaan we kijken naar hoe je dit kan bereiken.

Voor zover ik nu uit je post kan opmaken ben je niet tevreden over de audio-kwaliteit van je TV. De meest praktische manier om dat te verhelpen is via een receiver. Deze knoop je met HDMI aan je TV vast, en eventuele input-devices (DVD-speler, mediaspeler, settop-box of wat het dan ook is) sluit je aan op je receiver. Als je dan iets wilt afspelen van bijvoorbeeld je DVD-speler zal het geluid door je receiver worden verwerkt, en het beeld op de TV worden getoond.
Als je TV kijkt, kan die het geluid ook weer via HDMI aan de receiver aanbieden en verwerken.
De moderne receivers beschikken vrijwel allemaal over een netwerk-aansluiting (sommigen ook met WLAN, maar is dat noodzakelijk? Of valt er een netwerkkabel naar je receiver te brengen? Uiteraard zijn de devices als telefoons en tablets dan nog steeds draadloos). Over die netwerk-aansluiting kan je vervolgens weer diensten als spotify, vTuner, maar ook DLNA toepassen.
Dan heb je daarnaast nog speakers nodig. Afhankelijk van welke receiver je kiest kun je dan speakers erbij gaan uitzoeken. Ook hier is budget weer een belangrijk punt. Speakers varieren van grofweg 60 tot 2600,- per stuk.
Een normale 5.1 opstelling bestaat uit 2 front-speakers, 2 rear-speakers, 1 center (5) en een (meestal actieve) subwoofer (.1). De kosten kunnen dus behoorlijk oplopen daarvoor.

Om te weten welke receiver en welke speakers je nou het mooiste vind, is er eigenlijk maar 1 methode, namelijk door naar een (goede) winkel te gaan en te gaan luisteren.

iRacing Profiel

• basidz
dank voor jullie reacties!
duidelijk idd dat eerst helder moet zijn wat ik wil, en dat is best lastig :-)

ik ben niet tevreden over het geluid van mijn pioneer DV 363 home theatre set wanneer ik mijn iphone erop aansluit (jack) omdat ik dan maar 3 van de 5 boxen gebruik (wat logisch is omdat het geowon stereo geluid is).

toen dacht ik, wellicht goed om richting sonos te gaan.... puur vanwegen muziek en de mogelijkheid tot draadloos muziek spelen via spotify etc.

toen was het idee, als ik dan toch naar sonos ga is het dan mogelijk om mijn TV erop aan te sluiten. dat kan met de playbar maar dan heb je een optische aansluiting nodig die niet op mijn tv en niet op mijn pioneer set zit.

toen nog even aan apple tv gedacht icm sonos en in het verleden al eens gekeken naar de genoemde set van harman kardon (bds .... eur 1250) waarmee je naar mijn idee volledig bent:
1. goed geluid tv / mediaplayer etc
2. mogelijkheid tot streamen via airplay, bluetooth van muziek via telefoon (spotify)
3. dlna mogelijkhedi dus ook connectie met mijn qnap nas

alleen het sonos verhaal blijft mooi ivm multi room concept. Sonos connect is dan nog een optie maar dan blijf je volgens mij een steroe geluid houden als je muziek speelt via iphone - sonos connect over het pioneer systeem

heb getracht aan te geven hoe mijn denkwijze is geweest, hoop dat het duidelijker is zo :-)

thanks

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-01 07:14

JT

VETAK y0

Ik zou dan eerder losse componenten nemen, los van het Sonos verhaal. Pioneer receiver, heb je AirPlay, DLNA en bluetooth als je dat wilt. Ook nog eens betere kwaliteit als je fatsoenlijke speakers erbij koopt. HK setjes zou ik vanaf blijven, enkele series staan berucht om problemen met de electronica in de subwoofer.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• basidz
JT schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 17:30:
Ik zou dan eerder losse componenten nemen, los van het Sonos verhaal. Pioneer receiver, heb je AirPlay, DLNA en bluetooth als je dat wilt. Ook nog eens betere kwaliteit als je fatsoenlijke speakers erbij koopt. HK setjes zou ik vanaf blijven, enkele series staan berucht om problemen met de electronica in de subwoofer.
oh? dacht dat HK wel een goed merk was? als ik de specificaties lees lijkt het heel wat... niet dus....jammer, weer verder van een beslissing haha

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-01 07:14

JT

VETAK y0

Harman Kardon heeft zeker goede producten maar complete speakersetjes van HK hoef ik niet ;)

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Pagina: 1