Op zoek naar het 'goede' tv-signaal: welke glasvezelboer?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie76
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-09 11:58
Hallo allemaal,

[Als deze vraagt elders gepost en beantwoord is (en niet achterhaald is, uit 2009 of zo), dan bied ik bij deze mijn nederige excuses aan (en in dat geval zou ik graag een link naar dat topic ontvangen :)) ]

ik wil gebruik gaan maken van de glasvezelaansluiting die al jaren in mijn huis aanwezig is, maar ik wil hierbij het 'goede' tv-signaal hebben. Dus niet de gehercomprimeerde streams zoals (naar ik begrijp) KPN en consorten deze aanbieden.

Mijn probleem is: hoe maak ik het onderscheid tussen aanbieders van goede en slechte/minder goede TV streams? En wie zijn precies 'de consorten' van KPN?

Ik heb termen gelezen als 'Technicolor', 'WGDO' en dergelijke, maar het is mij niet duidelijk welke aanbieder nu precies welke kwaliteit streams aanbiedt. Bovendien geven glasvezelboeren hier zelf weinig openheid over.

Ok, het is misschien af te leiden uit de bitrate, maar dat kan ik pas doen zodra ik de dienst afneem (en dus bijv. minimaal 1 jaar vast zit). De wereld van glasvezelaanbieders is complex - vaak voert een bedrijf meerdere merken, er kan sprake zijn van sub-leveranciers, etc - om niet te zeggen 'schimmig'.

Is er ergens een actueel overzicht van de glasvezelaanbieders en hun TV kwaliteit, of kan iemand met kennis van zaken dat hier posten?

Ik heb geen signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 11:42
Het is dan niet onbelangrijk om te weten waar je woont.

Helaas is het ook nog eens zo dat vrijwel alle glasvezel aanbieders gebruik maken van de streams van KPN die naar mijn weten niet de hogere kwaliteit Technicolor streams direct uit Hilversum zijn zonder verdere comprimering zoals die wel bij kabel providers als UPC/Ziggo/Caiway worden gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 17:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Het probleem waar je tegenaan loopt is dat het niet eens een kwestie is van aanbieder X vs aanbieder Y, maar van de achterliggende infra die ze gebruiken. Dus KPN vermijden heeft geen zin, KPN levert alles van topkwaliteit IPTV dat zich kan meten met kabel en satelliet (en niet ten laste is van je internetverbinding) tot en met beroerde zooi dat nauwelijks beter is dan Digitenne en ook nog eens bandbreedte van je internetverbinding vreet.

Het is puur een kwestie van hoe het in het project (de wijk/het dorp) waar je woont geregeld is. Ik weet niet hoe je het theoretisch moet zien te achterhalen, maar in praktijk is er een simpele manier: zoek iemand die al glas heeft in de buurt en kijk naar zijn TV :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie76
Oh heh toch, hier was ik al bang voor: er is geen eenduidig antwoord. :'(

Begrijp me niet verkeerd, ik stel jullie reacties zeer op prijs!

De volgende aanbieders leveren glasvezel op mijn adres:

OnsBrabantNet
Tele2
KPN
Telfort
TriNed
Solcon
xs4all
Vodafone

Is op basis hiervan iets te zeggen?

*zucht* Ik hoopte een alles-in-1 pakket te kunnen afsluiten via glasvezel, maar misschien moet ik toch maar gewoon TV via de kabel (=UPC hier) doen, en internet via glasvezel ivm de uploadsnelheid (UPC download mbit/s is nog wel ok, maar upload is hopeloos)

Ik heb geen signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Makkelijke keuze>> Solcon

Beste provider uit dat lijstje :)
TV-kijken via DSL is bij Solcon alleen mogelijk bij een verbinding die minimaal een downloadsnelheid van 8 Mbit/s heeft. In HD-kwaliteit tv-kijken is alleen mogelijk voor gebruikers die over minimaal 12 Mbit/s beschikken.
Premium kwaliteit streams dus, erotiek is niet mogelijk.

Solcon levert standaard ook een VAST IP en rDNS kan ook gewoon ingesteld worden zonder meerprijs, support is ook erg goed.

Ik kan het helaas niet krijgen, mijn schoonouders hebben Solcon glasvezel en dit draait perfect.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-09 11:03
Tv is gewoon nog steeds het beste via de kabel.
Maar het uploaden ga je wel gebruiken als je glasvezel neemt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Appie76 schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 20:36:
Oh heh toch, hier was ik al bang voor: er is geen eenduidig antwoord. :'(

Begrijp me niet verkeerd, ik stel jullie reacties zeer op prijs!

De volgende aanbieders leveren glasvezel op mijn adres:

OnsBrabantNet
Tele2
KPN
Telfort
TriNed
Solcon
xs4all
Vodafone

Is op basis hiervan iets te zeggen?
Nee. Zoals ik al aangaf, het gaat niet om de provider maar om de manier waarop het bij jou aangelegd is. Dit lijstje zegt niets, als je wilt dat iemand iets roept zul je moeten zeggen exact waar we het hier over hebben. Of zoals ik al aangaf even bij de buren aankloppen. Ik weet dat dat eng is voor een gemiddelde computernerd, maar zo kun je zekerheid krijgen.
*zucht* Ik hoopte een alles-in-1 pakket te kunnen afsluiten via glasvezel, maar misschien moet ik toch maar gewoon TV via de kabel (=UPC hier) doen, en internet via glasvezel ivm de uploadsnelheid (UPC download mbit/s is nog wel ok, maar upload is hopeloos)
Ik snap eerlijk gezegd niet dat je in de 21e eeuw nog geld over hebt voor linear TV ongeacht signaalkwaliteit. Maar als je per se iemand anders' videoprogrammeringskeuze wilt volgen, dan nog ben je dief van eigen portemonnaie om twee verschillende infraproviders te betalen.

Ik zou 1) uitzoeken wat de kwaliteit van TV over glas is in jouw beurt en dan 2) de voor en nadelan van glas bij jou vs kabel bij jou afwegen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie76
dion_b schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 21:57:
Nee. Zoals ik al aangaf, het gaat niet om de provider maar om de manier waarop het bij jou aangelegd is. Dit lijstje zegt niets, als je wilt dat iemand iets roept zul je moeten zeggen exact waar we het hier over hebben.
Ok, ik begrijp het: mijn postcodegetal is 5491.

En in tegenstelling tot mijn eerdere post, blijkt Solcon trouwens toch niet leverbaar in mijn gebied.
Of zoals ik al aangaf even bij de buren aankloppen. Ik weet dat dat eng is voor een gemiddelde computernerd, maar zo kun je zekerheid krijgen.
Haha, ik ben een redelijk representatief voorkomende computernerd hoor, en niet bang voor mensen, maar mijn buren hebben geen TV via de glasvezel...
Ik snap eerlijk gezegd niet dat je in de 21e eeuw nog geld over hebt voor linear TV ongeacht signaalkwaliteit. Maar als je per se iemand anders' videoprogrammeringskeuze wilt volgen, dan nog ben je dief van eigen portemonnaie om twee verschillende infraproviders te betalen.
Helemaal mee eens, eigenlijk komt er niets fatsoenlijks op TV, en dan ook nog eens op een moment dat het me meestal niet uitkomt. Althans, dat vind ik zelf. Maar (helaas?) ben ik niet de enige in huis. En dan zijn er natuurlijk nog af en toe wat sportevenementen die wel interessant zijn om te volgen, vandaar dat ik toch wel graag een fatsoenlijk signaal wil hebben.

Ik heb geen signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodez
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-08 21:37
Als ik het zo aan de aanbieders zie, dan woon je in een WBA gebied (net als ik). Eigenlijk is het antwoord dan redelijk makkelijk. Ik ben er zelf ook een hele tijd naar op zoek geweest en ben zelfs na een jaar Tweak weer teruggegaan naar de kabel. Punt is dat bijna alle aanbieders hetzelfde televisiesignaal leveren, namelijk jet slechte beeld van KPN. De enige die anders is, is Vodafone. Zij hebben sinds kort een eigen platform voor de televisie. Die is aanzienlijk beter. Ik heb deze nu enige tijd en moet zeggen dat ik positief verrast ben. Hij is, ondanks dag hij via kpn wordt vervoerd, namelijk minimaal vergelijkbaar met de kabel.

Ik zou als ik jou was dus voor Vodafone gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rhodez schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 14:16:
Als ik het zo aan de aanbieders zie, dan woon je in een WBA gebied (net als ik). Eigenlijk is het antwoord dan redelijk makkelijk. Ik ben er zelf ook een hele tijd naar op zoek geweest en ben zelfs na een jaar Tweak weer teruggegaan naar de kabel. Punt is dat bijna alle aanbieders hetzelfde televisiesignaal leveren, namelijk jet slechte beeld van KPN. De enige die anders is, is Vodafone. Zij hebben sinds kort een eigen platform voor de televisie. Die is aanzienlijk beter. Ik heb deze nu enige tijd en moet zeggen dat ik positief verrast ben. Hij is, ondanks dag hij via kpn wordt vervoerd, namelijk minimaal vergelijkbaar met de kabel.

Ik zou als ik jou was dus voor Vodafone gaan.
Klopt niet.

Vodafone gebruikt in WBA gebieden nog steeds de KPN streams en aangezien Vodafone in de meeste gevallen gewoon via WBA moet leveren omdat glasoperator geen appartuur in de POP heeft. Of dit dan ook HD+ streams zijn die gelijk zijn aan de kabel durf ik niet te zeggen.

Telfort gebruikt wel HD+ streams.

OnsBrabantNet
Tele2
KPN
Telfort
TriNed
Solcon
xs4all
Vodafone

Hiervan leveren KPN en xs4all nog steeds HD streams van 7 Mbit (koper kwaliteit)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2014 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodez
Verwijderd schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 14:26:
[...]

Klopt niet.

Vodafone gebruikt in WBA gebieden nog steeds de KPN streams en aangezien Vodafone in de meeste gevallen gewoon via WBA moet leveren omdat glasoperator geen appartuur in de POP heeft. Of dit dan ook HD+ streams zijn die gelijk zijn aan de kabel durf ik niet te zeggen.

Telfort gebruikt wel HD+ streams.
Wat klopt er niet? Ik heb zelf beide streams en kabel met elkaar kunnen vergelijken. Overigens verwacht ik dat hij Telfort ook niet kan krijgen als hij Solcon ook niet kan krijgen.

[ Voor 8% gewijzigd door Rhodez op 15-05-2014 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"Punt is dat bijna alle aanbieders hetzelfde televisiesignaal leveren, namelijk jet slechte beeld van KPN."

KPN en xs4all zitten op 7 Mbit
Telfort en Solcon groot deel in HD+
OnsBrabantNet is mij niet bekend een gok hetzelfde als Telfort
Tele2 leverd via WBA niet bekend 7 of HD+ 12-13 Mbit
Vodafone leverd in de meeste gevallen gewoon via WBA niet bekend 7 of HD+ 12-13 Mbit Bij oude klanten nog steeds hetzelfde als Telfort
TriNed was voorheen KPN gaat nu naar een andere aanbieder

Dus niet bijna alle aanbieders hetzelfde televisiesignaal slechte beeld van KPN leveren waarbij neem ik aan de 7 Mbit streams bedoeld klopt niet helmaal. De 7 en 12-13 Mbit zijn niet gelijk aan elkaar

"De enige die anders is, is Vodafone. Zij hebben sinds kort een eigen platform voor de televisie. Die is aanzienlijk beter."

Dat is maar in een klein aantal plaatsen het geval waarbij glasoperator eigen apparatuur in de POP heeft.

Dit kan natuurlijk in de toekomst veanderen maar KPN kan in de toekomst ook nog betere streams dan HD + gaan leveren.

Tweak heeft tegenwoordig in Almere en enschede ook eigen apparatuur in de meeste POP's met andere streams . In alle andere gevallen is het gewoon WBA met KPN streams

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2014 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02:10
WhySoSerious? schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 21:15:
Tv is gewoon nog steeds het beste via de kabel.
Maar het uploaden ga je wel gebruiken als je glasvezel neemt?
Dat is te kort door de bocht en feitelijk niet juist. Er zijn best wel een paar glasvezel boeren dieh et wel allemaal netjes doen. En het oude wgdo doet daar nog een schepje bovenop om betere streams te leveren dan de kabel.

[ Voor 27% gewijzigd door White_Collar op 15-05-2014 15:10 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodez
Ok, voor een paar zaken heb je gelijk. Voor wat betreft het nieuwe pakket van vodafone geldt echter wel degelijk het feit dat het tv platform anders is. Dat wordt nu verricht door Multivisie. Alleen het transport loopt voor de niet-glasoperator gebieden (bijna alles) nog via KPN. Blijkbaar is dat transport toch minder belangrijk, want merk zelf echt dat de kwaliteit van de nieuwe vodafone streams significant beter zijn dan hetgeen Tweak in het verleden heeft geleverd. Hoe dit qua techniek zit weet ik niet, maar zie het echt. Als ik wist hoe ik de bitrate kon meten had ik dat gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is niet alleen transport maar ook het gebruik van de KPN multicast stream in een WBA gebied door Vodafone. Maar als je voorheen Tweak groen hebt gehad (is gelijk aan KPN en Xs4all) en nu kwaliteit beter is zouden er wel HD+ streams worden gebruikt.

Ik ga zelf in juni van KPN naar Telfort en zal ook een verschil gaan zien in kwaliteit van de streams.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodez
Volgens mij waren de hd+ streams toch alleen via glashart te leveren? Dat gebeurt voor zover ik heb begrepen bij de nieuwe propositie niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat klopt maar de HD+ streams komen ook van KPN. Vodafone gebruikt nu niet meer het glashart platform voor TV maar een eigen platform (ontvanger + diensten zoals uitzendinggemist) maar de streams komen in WBA gebied nog steeds van KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie76
* bump - Ik ben er nog hoor! *
Rhodez schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 14:31:
Overigens verwacht ik dat hij Telfort ook niet kan krijgen als hij Solcon ook niet kan krijgen.
Volgens de postcodecheck op de Telfort-site kan ik bij hen wel degelijk TV via de glasvezel krijgen. Is dat dan mijn beste optie gezien het feit dat Vodafone waarschijnlijk ook de lage bitrate streams levert op mijn adres, Solcon niet beschikbaar blijkt te zijn en dat de andere leveranciers (op het punt staan te) zijn overgenomen door KPN?

Wat 'losse' opmerkingen c.q. vragen:

- Ik kan hier op tweakers helaas geen ervaringen topic vinden over Telfort glasvezel? :?

- OnsBrabantNet geeft op de site aan dat de Nederlandse SD kanalen 8Mbit/s als bitrate hebben, en dat het opnemen van HD kanalen 'ongeveer 2x zoveel HDD ruimte' in beslag neemt. Zou dat dan 13Mbit/s zijn?
EDIT:

[breaking news]

Althans, 'breaking' voor mij: ik heb OnsBrabantNet gebeld mbt de bitrate van de HD kanalen. Na wat doorschakelingen kwam ik terecht bij iemand die me kon vertellen dat dit gemiddeld 12 Mbit/s is, en dat ze het signaal afnemen van GlasHart (en voor TV op je iPad moet je de GlasHart MEdia app installeren).

Het lijkt erop dat het OnsBrabantNet wordt dus, of zie ik iets over het hoofd?

[/breaking news]

- Ik zou op zich nog best gewoon een kabelaansluiting overwegen, maar omdat ik graag live-tv wil kunnen pauzeren en in het UPC gebied woon, zou dat betekenen dat ik dan zo'n Horizon box in huis krijg. En dat gaat - gezien de ervaringen met dat apparaat - niet gebeuren. :N

[ Voor 15% gewijzigd door Appie76 op 22-05-2014 15:24 ]

Ik heb geen signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Je kunt toch ook UPC zonder Horizon-ding nemen, bijvoorbeeld door een CAM module te nemen ipv box?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie76
Nope, met de gewone tv-box kan ik niet opnemen, en ik heb geen zin om de DVR capaciteiten van mijn TV te moeten gebruiken want dat is bij die van mij volgens mij niet zo een super-functie (panasonic plasma TX-P42G20)

Ik heb geen signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 10:58
Je Horizon ervaringen uit het verleden staan in schril contrast met de huidige situatie rondom Horizon.

Veel van de issues zijn verholpen en als er op dit moment problemen optreden ligt het meer aan de bekabeling wat ergens fout gaan dan het apparaat zelf.

Persoonlijk zou ik voor tv voor een kabel provider gaan. Ik heb zelf 2 jaar tweak nu en wij krijgen binnenkort in huis een coax aansluiting... doe mij maar tv via dvb-c ipv een iptv oplossing. Interactieve diensten heb ik al via mn bestaande internet verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie76
In het betreffende topic alhier op dit forum (;)) zie ik anders nog genoeg mensen klagen over hun Horizon-box hoor...

Ik heb geen signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 10:58
Gelukkig lees ik het topic ook mee en veel het is er vrij rustig de afgelopen periode. Het is een product in ontwikkeling en er zijn continu kleine patches om issues op te lossen. Wat vandaag een probleem is kan morgen opgelost zijn en binnenkort komt software H3 uit waarmee het platform nog weer een stuk stabieler gaat worden. Ik zeg er ook wel bij dat gebruikers ervaringen met n=1 nou niet echt betrouwbaar is. Over het algemeen is het inmiddels een goed werkend product. Veel van de problemen die spelen, spelen ook met de andere producten van upc. En met veel praktijk ervaring op zak blijf ik zeggen, met signaal staat of valt de gehele ervaring van de diensten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-09 14:43
Dan zal ik proberen een simpel duidelijk antwoord te geven: Onderstaande providers in St Oedenrode leveren TV signaal dat voor het oog gelijk is aan Ziggo/UPC.

OnsBrabantNet
Telfort
Solcon

Klaar. De anderen nu (nog) niet. Of je dat kan zien? Dat is niet te voorspellen maar als je dat risico niet wil nemen moet je dat dus niet doen. OF eht snel gaat veranderen? Naar verwachting wel maar niemand weet hoe snel (of langzaam).

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie76
MediaZoo schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 16:33:
Gelukkig lees ik het topic ook mee en veel het is er vrij rustig de afgelopen periode. Het is een product in ontwikkeling en er zijn continu kleine patches om issues op te lossen. Wat vandaag een probleem is kan morgen opgelost zijn en binnenkort komt software H3 uit waarmee het platform nog weer een stuk stabieler gaat worden. Ik zeg er ook wel bij dat gebruikers ervaringen met n=1 nou niet echt betrouwbaar is. Over het algemeen is het inmiddels een goed werkend product. Veel van de problemen die spelen, spelen ook met de andere producten van upc. En met veel praktijk ervaring op zak blijf ik zeggen, met signaal staat of valt de gehele ervaring van de diensten.
Ik heb even je profiel en recente posts doorgespit, en je lijkt me iemand met kennis van zaken. En ik moet toegeven, in het Horizon-topic is het de laatste tijd stiller dan voorheen, dus waarschijnlijk hebben recente updates/patches/whatevers veel van de problemen verholpen. Dank voor je reactie. Ik had Horizon op voorhand afgeschreven, ik volg het product al sinds zijn introductie en het leek me destijds fantastisch om een alles-in-een apparaat te hebben ivm de Wife Acceptance Factor, maar de problematiek hield maar aan. Misschien moet ik het toch een kans geven, al blijft de upload-snelheid natuurlijk sterk achter bij glasvezel.
Barre73 schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 00:18:
Dan zal ik proberen een simpel duidelijk antwoord te geven: Onderstaande providers in St Oedenrode leveren TV signaal dat voor het oog gelijk is aan Ziggo/UPC.

OnsBrabantNet
Telfort
Solcon

Klaar. De anderen nu (nog) niet. Of je dat kan zien? Dat is niet te voorspellen maar als je dat risico niet wil nemen moet je dat dus niet doen. OF eht snel gaat veranderen? Naar verwachting wel maar niemand weet hoe snel (of langzaam).
Dank je, ik waardeer je bijdrage en ik kan er zeker wat mee. Ook jouw recente posts heb ik even opgezocht, en ook jij lijkt me kundig. Mag ik vragen waarop je deze informatie baseert? Zit je 'in het wereldje', ben je een tweaker die deze materie en de markt op de voet volgt, ...? Just curious, that's all.

Ik heb geen signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Ik zit midden in "het wereldje" :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skoefel
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19:07
Je woont in Rooi, waarom niet gewoon kiezen voor TriNed, zit ook in Rooi.. Gaan nu over op nieuw platform en gaan (so ive heard) zelf de PoP locaties beheren. Dit wil zeggen dat er bij storingen veel sneller opgetreden kan worden dan dat elke provider dat in Rooi kan, omdat Reggefiber dit dan moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Bijvoorbeeld omdat het ging over de kwaliteit van de TV streams?. Die van Trined (Cambrium dus) blijven nog steeds van KPN afkomen en zijn (naar mijn laatste info) de KPN WBA streams. Dus dezelfde als KPN, XS4All etc..Dat zijn niet de streams die gebruikt worden door Telfort, Solcon of OBN,
Dat die via een ander platform of decoder binnenkomen is dan in principe niet ter zake doende.

Het zelf in PoP locaties gaan zitten is nog lang niet aan de orde. Daar begint Cambrium in Almere en Enschede mee. Pas als dat commercieel goed uitpakt breidt men dat misschien uit.

En voor de duidelijkheid: Zelf apparatuur in PoP's zetten kan (heel misschien) voordeliger uitpakken als je als partij ook zelf in die plaats gevestigd bent. Gesteld dat de benodigde technici daar ook gevestigd zijn en niet van een ander bedrijf af komen.
Maar elke andere storing die niet met die apparatuur te maken heeft moet nog steeds bij Reggefiber opgelost worden hoor. Zij zijn eigenaar van de fysieke PoP, de kabels etc.

NB: Je haalt Reggefiber en KPN door elkaar. Elke andere provider in Rooi maakt dan gebruik van de KPN actieve apparatuur waardoor zij bij storingen afhankelijk zijn van KPN. Niet van Reggefiber.

[ Voor 35% gewijzigd door Barre73 op 23-05-2014 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skoefel
Barre73 schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 13:22:
Bijvoorbeeld omdat het ging over de kwaliteit van de TV streams?. Die van Trined (Cambrium dus) blijven nog steeds van KPN afkomen en zijn (naar mijn laatste info) de KPN WBA streams. Dus dezelfde als KPN, XS4All etc..Dat zijn niet de streams die gebruikt worden door Telfort, Solcon of OBN,
Dat die via een ander platform of decoder binnenkomen is dan in principe niet ter zake doende.

Het zelf in PoP locaties gaan zitten is nog lang niet aan de orde. Daar begint Cambrium in Almere en Enschede mee. Pas als dat commercieel goed uitpakt breidt men dat misschien uit.

En voor de duidelijkheid: Zelf apparatuur in PoP's zetten kan (heel misschien) voordeliger uitpakken als je als partij ook zelf in die plaats gevestigd bent. Gesteld dat de benodigde technici daar ook gevestigd zijn en niet van een ander bedrijf af komen.
Maar elke andere storing die niet met die apparatuur te maken heeft moet nog steeds bij Reggefiber opgelost worden hoor. Zij zijn eigenaar van de fysieke PoP, de kabels etc.

NB: Je haalt Reggefiber en KPN door elkaar. Elke andere provider in Rooi maakt dan gebruik van de KPN actieve apparatuur waardoor zij bij storingen afhankelijk zijn van KPN. Niet van Reggefiber.
Ik weet vrijwel zeker dat de poplocaties wel beheert gaan worden, en dat de engineers ook uit hetzelfde dorp komen, maar goed.. jou info is altijd beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie76
Dank je Barre73, inderdaad: "Bijvoorbeeld omdat het ging over de kwaliteit van de TV streams?" en Trined onder de KPN vlag zit.

Ik heb geen signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skoefel
edit: bemoei me er niet mee. w/e

[ Voor 89% gewijzigd door Skoefel op 23-05-2014 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie76
Skoefel schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 15:07:
maar goed.. jou info is altijd beter.
Hoe moet ik dit opvatten, cynisch of realistisch (als in: "jij zult het beter weten, want jij zit in de branche" o.i.d.)?
Skoefel schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 15:08:
Ik heb het nieuwe TV signaal gezien, waar o.a. TriNed ook mee gaat werken, en dat is prima in orde.
Hoe heb je dit vastgesteld en waarmee heb je het vergeleken? Bovendien: met "waar o.a. TriNed ook mee gaat werken" kan ik op het moment nog niet zoveel, welke termijn praten we over?

Ik heb geen signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skoefel
Appie76 schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 15:13:
[...]

Hoe moet ik dit opvatten, cynisch of realistisch (als in: "jij zult het beter weten, want jij zit in de branche" o.i.d.)?

[...]

Hoe heb je dit vastgesteld en waarmee heb je het vergeleken? Bovendien: met "waar o.a. TriNed ook mee gaat werken" kan ik op het moment nog niet zoveel, welke termijn praten we over?
Barre zal hier zo antwoord op geven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Skoefel schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 15:07:
[...]

Ik weet vrijwel zeker dat de poplocaties wel beheert gaan worden, en dat de engineers ook uit hetzelfde dorp komen, maar goed.. jou info is altijd beter.
Toevallig hier
Verwijderd schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 14:44:

Tweak heeft tegenwoordig in Almere en enschede ook eigen apparatuur in de meeste POP's met andere streams . In alle andere gevallen is het gewoon WBA met KPN streams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Barre wil best antwoord geven maar of dat voor Skoefel gaat helpen?
Trined is Cambrium. Cambrium heeft zeker plannen om in de PoPs eigen apapratuur te plaatsen (waarvoor hulde!) maar voorlopig alleen in Almere en Enschede.
In Brabant zeker niet op korte termijn. En ja, dat weet ik omdat ik "in de branche"zit zal ik maar zeggen.

Wat de streams betreft: Ik heb zelf Vodafone met WBA streams (het nieuwe aanbod) en ik vind ze prima. Maar ik kijk op een 32 inch HD ready. Dat kan nogal schelen met een 42 inch full HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skoefel
Barre73 schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 17:13:
Barre wil best antwoord geven maar of dat voor Skoefel gaat helpen?
Trined is Cambrium. Cambrium heeft zeker plannen om in de PoPs eigen apapratuur te plaatsen (waarvoor hulde!) maar voorlopig alleen in Almere en Enschede.
In Brabant zeker niet op korte termijn. En ja, dat weet ik omdat ik "in de branche"zit zal ik maar zeggen.

Wat de streams betreft: Ik heb zelf Vodafone met WBA streams (het nieuwe aanbod) en ik vind ze prima. Maar ik kijk op een 32 inch HD ready. Dat kan nogal schelen met een 42 inch full HD.
Verwarrend, mij is toch echt verteld dat er eigen apperatuur in de PoP's geplaatst gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Dat heb ik ook niet ontkend. Maar in ieder geval niet op korte termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie76
Ter info: ik heb zojuist een bestelling gedaan voor Telfort alles-in-een glasvezel met opnemen-pakket. Telfort is simpelweg goedkoper dan OnsBrabantNet (althans, voor de internetsnelheid van mijn keuze, andere snelheden heb ik niet vergeleken). Bovendien krijg je bij Telfort een modem met WLAN router (in bruikleen), bij OBB moet je dat zelf regelen. Nu heb ik al een router met Wifi, maar die kan ik nu dus mooi op een andere plaats in mijn huis zetten, zodat de Wifi ontvangst in de tuin (c.q. op zolder) verbetert.

Iedereen hartelijk dank voor de hulp! :)

Ik heb geen signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Succes ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzokphp
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-09 16:03
Ook ik zit te kijken om over te stappen op glasvezel. In ons gebied (2033) zijn er weer andere providers actief dan van de topic starter.
Ik heb keuze uit de volgende providers:
- Plinq
- online.nl
- Helden van nu
- KPN
- TRINED
- XS4ALL
- Fieber
- Tele2
- Vodafone
- Stipte
- Solcon

Nu wil ik graag ook het beste beeldkwaliteit. Ik heb al contact opgenomen met Reggefiber en hun zeggen dat mijn aanluiting een WGDO gebied betreft. Dat is volgens mij positief?
Ook las ik op internet dat Glashart + WGDO 1:1 levert van Technicolor, dus zonder compressie. Is dit juist?
Uit bovenstaande lijst levert volgens mij alleen Stipte met Glashart (deze bieden overigens als enigste 500mbit op ons adres).

Kan ik nu dus het beste voor Stipte (i.v.m. Glashart) gaan, of is een andere provider een betere optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 11:42
dbzokphp schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 10:25:

- Stipte
- Solcon

Nu wil ik graag ook het beste beeldkwaliteit. Ik heb al contact opgenomen met Reggefiber en hun zeggen dat mijn aanluiting een WGDO gebied betreft. Dat is volgens mij positief?
Ook las ik op internet dat Glashart + WGDO 1:1 levert van Technicolor, dus zonder compressie. Is dit juist?
Uit bovenstaande lijst levert volgens mij alleen Stipte met Glashart (deze bieden overigens als enigste 500mbit op ons adres).

Kan ik nu dus het beste voor Stipte (i.v.m. Glashart) gaan, of is een andere provider een betere optie?
Je hebt dan alleen de keuze uit Stipte én Solcon als je ook dvb-c en analoge radio/tv wilt.
Overigens weet je zeker dat andere partijen (Concepts, Telfort, Fiber, Fype, Onsbrabantnet/Edutel/ON) die dvb-c en analoge radio/tv aanbieden via glasvezel niet bij jou mogelijk zijn?

Ik zou eerder kiezen voor Solcon die ook analoge tv/radio en DVB-C leverd en vrij goed staat aangeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzokphp
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-09 16:03
Ik wist niet dat Solcon ook Glashart gebruikt. Dat zou dan ook een optie kunnen zijn.
Volgens de site van Reggefiber zijn alleen de providers beschikbaar die ik heb opgesomd.
Als ik op de sites zelf de postcode check doe krijg ik ook dat glasvezel niet beschikbaar is.

Kan iemand me vertellen of de kwaliteit beter is met Glashart (in WGDO gebied), dan bijv. Vodafone of andere providers?
Pagina: 1