Thin-mITX voeding?

Pagina: 1
Acties:

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Beste Dames en Heren,

Ik overwoog om een nieuw VESA mounted pctje te maken, enkel voor wat office en mail taken.

Mijn oog was gevallen op:
pricewatch: Silverstone PT13

Daar gaat natuurlijk een thin-mitx bordje in, zoals deze:
pricewatch: Asus H81T

Nu zie ik dat dat bordje direct gevoed wordt vanaf de buitenkant, en voor de SSD zit er een sata power connector op en is een kabel inbegrepen. Nu weet ik alleen niet welke adapter te gebruiken is. Mijn vraag is, en tot zo ver ik kan zien is dit de goede, moet ik enkel deze aanschaffen, of mis ik nog iets?

pricewatch: Seasonic Power Adapter 120Watt (19V)

(verder komt er alleen een G3220 in met 4GB, dus het vermogen zit meer dan goed..)

[ Voor 4% gewijzigd door Foritain op 09-05-2014 13:13 ]

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:51

Cheezus

Luiaard

Dat is de goede. Let wel even op eventuele drives die je wil aansluiten, die moeten vanaf het moederbord gevoed worden dus controleer even wat je bij je moederbord krijgt om een dvd/hs/ssd aan te sluiten.
Aangezien de meeste laptop voedingen 19v zijn loont het ook wel om even op marktplaats te kijken, dan ben je voor 10 euro klaar :)

• Foritain
  • Niet online
Cheezus schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 13:16:
Dat is de goede. Let wel even op eventuele drives die je wil aansluiten, die moeten vanaf het moederbord gevoed worden dus controleer even wat je bij je moederbord krijgt om een dvd/hs/ssd aan te sluiten.
Aangezien de meeste laptop voedingen 19v zijn loont het ook wel om even op marktplaats te kijken, dan ben je voor 10 euro klaar :)
Ik heb nog wel een defect Asus laptopje liggen, adapter is daar nog goed van. Weet alleen niet hoe de pluggen zijn...

Kan je daar zo maar elke passende laptop adapter injassen? o.O

• Cheezus

Cheezus

Luiaard

Als die het juiste voltage heeft en genoeg vermogen levert wel ja.

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-02 11:54
Cheezus schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 13:18:
Als die het juiste voltage heeft en genoeg vermogen levert wel ja.
en de plus en min zitten goed natuurlijk; dat wil ook nog wel een verschillen helaas.

Hoe zit het met de koeling van de de PT13? Ik weet dat met de PT12 er amper koelers voor te vinden zijn namelijk.

iRacing Profiel

• Cheezus

Cheezus

Luiaard

kroegtijger schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 13:47:
[...]

en de plus en min zitten goed natuurlijk; dat wil ook nog wel een verschillen helaas.
Dat is inderdaad nog even goed om op te letten. 9 van de 10 keer zit de plus in het midden (zoals het hoort :P) maar je weet maar nooit.
Op de adapter kun je dat aan dit symbool zien:

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/84/Centre-positive.svg

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:22
Als je geen front usb poorten nodig hebt is deze een stuk goedkoper pricewatch: Chieftec IX-01B-OP

• Foritain
  • Niet online
Die komt helaas zonder VESA mount. Optioneel, maar zie hem zo 1-2-3 niet zitten, en dan vind ik die PT13 voor die paar euro mogelijk verschil wel leuker.

Wat koeler betreft zat ik te kijken naar:
pricewatch: Silverstone Argon SST-AR04

Die raden zij zelf aan op de site voor thin mitx. Uiteraard niet verbazingwekkend dat ze hun eigen merk aanraden, maar dan zal hij in elk geval wel passen :D

Ik ga straks even op zoek naar wat adaptertjes, bedankt voor de tips heren.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ik heb een pricewatch: Cooler Master NA 90 liggen, daar zitten een stuk of 10 verschillende connectors bij, waaronder die voor thin-mITX bordjes. Uiteraard wel opletten of de uitgangsspanning en het vermogen geschikt is.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Foritain
  • Niet online
Das een mooie tip! Dank je. Scheelt toch weer een paar euro. Even veel als de 60W Seasonic adapter, maar 60W vind ik dan wel weer wat krap.
Pagina: 1