Voor mijn opleiding electronica, heb ik een arduinobordje geconfigureerd dat smsjes stuurt.
Deze worden ontvangen op een computer en moeten worden opgeslaan in een database (MySQL)
In php heb ik nu een frontend geprogrameerd voor de MySQL server.
Voor de backend, had ik totaal geen idee hoe aan te pakken.
We hebben enkel wat embedded C gehad.
Nu heb ik research gedaan, en heb ik alle onderdelen gevonden in C#
Ondertussen Visual Studio Express 2013 geïnstalleerd.
Ik ga dus voor de eerste keer programmeren voor Windows.
De volgende delen heb ik gevonden:
- Ik heb een opensource programma om smsen te lezen - link
- Ik heb een opensource programma om met de database te verbinden - link
- Ik heb code voor een time/clock, die ik wil gebruiken als interval, om de sms uit te lezen en op te slaan. - link
Met bovenstaande moet het mij lukken denk ik om heel snel iets klaar te hebben.
Toch lukt het me niet:
Vraag 1:
- ik heb exact de tutorial gevolgd voor de clock te maken, bij mij werkt het echter niet: timer1_tick wordt nooit aangeroepen.
form1.cs
form1.designer.cs
Deze worden ontvangen op een computer en moeten worden opgeslaan in een database (MySQL)
In php heb ik nu een frontend geprogrameerd voor de MySQL server.
Voor de backend, had ik totaal geen idee hoe aan te pakken.
We hebben enkel wat embedded C gehad.
Nu heb ik research gedaan, en heb ik alle onderdelen gevonden in C#
Ondertussen Visual Studio Express 2013 geïnstalleerd.
Ik ga dus voor de eerste keer programmeren voor Windows.
De volgende delen heb ik gevonden:
- Ik heb een opensource programma om smsen te lezen - link
- Ik heb een opensource programma om met de database te verbinden - link
- Ik heb code voor een time/clock, die ik wil gebruiken als interval, om de sms uit te lezen en op te slaan. - link
Met bovenstaande moet het mij lukken denk ik om heel snel iets klaar te hebben.
Toch lukt het me niet:
Vraag 1:
- ik heb exact de tutorial gevolgd voor de clock te maken, bij mij werkt het echter niet: timer1_tick wordt nooit aangeroepen.
form1.cs
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
| using System; using System.Collections.Generic; using System.ComponentModel; using System.Data; using System.Drawing; using System.Linq; using System.Text; using System.Threading.Tasks; using System.Windows.Forms; namespace Clock { public partial class Form1 : Form { public Form1() { InitializeComponent(); label1.Text = DateTime.Now.ToString("HH:mm:ss"); } private void timer1_Tick(object sender, EventArgs e) { label1.Text = DateTime.Now.ToString("HH:mm:ss"); } } } |
form1.designer.cs
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
| namespace Clock { partial class Form1 { /// <summary> /// Required designer variable. /// </summary> private System.ComponentModel.IContainer components = null; /// <summary> /// Clean up any resources being used. /// </summary> /// <param name="disposing">true if managed resources should be disposed; otherwise, false.</param> protected override void Dispose(bool disposing) { if (disposing && (components != null)) { components.Dispose(); } base.Dispose(disposing); } #region Windows Form Designer generated code /// <summary> /// Required method for Designer support - do not modify /// the contents of this method with the code editor. /// </summary> private void InitializeComponent() { this.components = new System.ComponentModel.Container(); this.timer1 = new System.Windows.Forms.Timer(this.components); this.label1 = new System.Windows.Forms.Label(); this.SuspendLayout(); // // timer1 // this.timer1.Interval = 1; this.timer1.Tick += new System.EventHandler(this.timer1_Tick); // // label1 // this.label1.AutoSize = true; this.label1.Font = new System.Drawing.Font("Berlin Sans FB", 27.75F, System.Drawing.FontStyle.Regular, System.Drawing.GraphicsUnit.Point, ((byte)(0))); this.label1.ForeColor = System.Drawing.Color.Blue; this.label1.Location = new System.Drawing.Point(238, 98); this.label1.Name = "label1"; this.label1.Size = new System.Drawing.Size(104, 41); this.label1.TabIndex = 1; this.label1.Text = "label1"; // // Form1 // this.AutoScaleDimensions = new System.Drawing.SizeF(6F, 13F); this.AutoScaleMode = System.Windows.Forms.AutoScaleMode.Font; this.ClientSize = new System.Drawing.Size(570, 261); this.Controls.Add(this.label1); this.Name = "Form1"; this.Text = "Form1"; this.ResumeLayout(false); this.PerformLayout(); } #endregion private System.Windows.Forms.Timer timer1; private System.Windows.Forms.Label label1; } } |