Beste Tweakers,
Ik wil een nieuw systeem aangeschaffen voor algemeen gebruik. Mijn huidige systeem is ruim 6 jaar oud.
Belangrijk is dat dit zo klein mogelijk is maar wel krachtig genoeg voor onderstaande eisen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vanalles wat eigenlijk: werk, programmeren, muziek, videobewerking, Photoshop, gamen. Ik ben niet echt een gamer, speel slechts zeer af en toe iets. Maar wil wel de mogelijkheid hebben. Sowieso heb ik The Witcher 2 nog liggen om te spelen. Verder op het oog heb ik The Witcher 3 en de nieuwe Dragon Age.
Oh ja, en ook de mogelijkheid om soepel een VM te draaien.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Max €1000 maar minder mag altijd.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Twee Samsung schermen, Logitech desktop set, Logitech 2.1 set en vrij nieuwe harddisk 1TB (de oude had het begeven)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een voldoende krachtig systeem wat ongeveer 6 jaar kan meegaan (net als mijn huidige).
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Intel en Nvidia. Persoonlijke voorkeur. Altijd Intel gehad en goede ervaringen mee. Ook een keer 1 systeem obv AMD en dat was minder.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Zo klein en zo stil mogelijk, zonder veel consessies te doen wat betreft performance.
En ja, ik weet dat het ouderwets is, maar ik wil ook nog een dvd speler.
Als het niet nodig is koop ik liever geen extra fans. Zoals gezegd: zo stil mogelijk.
Ga je overklokken?
Nee
Nu had ik tot nu toe het volgende bedacht:
Vind dit ook een mooie prijs. Maar als jullie goede tips hebben mag het best duurder uitvallen. Specifieke vragen die ik hierover nog heb zijn:
- Levert deze voeding voldoende vermogen?
- Ik kan nergens een review vinden over dit moederbord. Iemand enig idee? Ben met name geinteresserd in de kwaliteit van de audio en netwerk chips.
Alvast bedankt voor jullie commentaar.
Ik wil een nieuw systeem aangeschaffen voor algemeen gebruik. Mijn huidige systeem is ruim 6 jaar oud.
Belangrijk is dat dit zo klein mogelijk is maar wel krachtig genoeg voor onderstaande eisen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vanalles wat eigenlijk: werk, programmeren, muziek, videobewerking, Photoshop, gamen. Ik ben niet echt een gamer, speel slechts zeer af en toe iets. Maar wil wel de mogelijkheid hebben. Sowieso heb ik The Witcher 2 nog liggen om te spelen. Verder op het oog heb ik The Witcher 3 en de nieuwe Dragon Age.
Oh ja, en ook de mogelijkheid om soepel een VM te draaien.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Max €1000 maar minder mag altijd.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Twee Samsung schermen, Logitech desktop set, Logitech 2.1 set en vrij nieuwe harddisk 1TB (de oude had het begeven)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een voldoende krachtig systeem wat ongeveer 6 jaar kan meegaan (net als mijn huidige).
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Intel en Nvidia. Persoonlijke voorkeur. Altijd Intel gehad en goede ervaringen mee. Ook een keer 1 systeem obv AMD en dat was minder.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Zo klein en zo stil mogelijk, zonder veel consessies te doen wat betreft performance.
En ja, ik weet dat het ouderwets is, maar ik wil ook nog een dvd speler.
Als het niet nodig is koop ik liever geen extra fans. Zoals gezegd: zo stil mogelijk.
Ga je overklokken?
Nee
Nu had ik tot nu toe het volgende bedacht:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4670 Boxed | € 179,99 | € 179,99 |
| 1 | MSI B85I | € 58,13 | € 58,13 |
| 1 | MSI GeForce GTX 760 Gaming | € 189,- | € 189,- |
| 1 | Silverstone Sugo SST-SG08B-Lite | € 61,60 | € 61,60 |
| 1 | Microsoft Windows 7 Home Premium SP1 (UK, OEM, 64-Bit) | € 84,90 | € 84,90 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 63,- | € 63,- |
| 1 | Lite-On DL-8ATSH Zwart | € 18,10 | € 18,10 |
| 1 | Cooler Master VS V450S | € 69,25 | € 69,25 |
| 1 | Samsung 840 EVO 250GB | € 120,50 | € 120,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 844,47 | |
Vind dit ook een mooie prijs. Maar als jullie goede tips hebben mag het best duurder uitvallen. Specifieke vragen die ik hierover nog heb zijn:
- Levert deze voeding voldoende vermogen?
- Ik kan nergens een review vinden over dit moederbord. Iemand enig idee? Ben met name geinteresserd in de kwaliteit van de audio en netwerk chips.
Alvast bedankt voor jullie commentaar.