Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[MVC] Lokaal sites draaien ontzettend traag

Pagina: 1
Acties:

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:01
Hoi allen,

ik ben momenteel de ASP.NET tutorial aan het volgen voor MVC en het EF.

Nu valt het mij op dat de website ontzettend traag is lokaal. Dit heb ik met een webforms site niet.
Als ik de network console kijk, duurt het maar liefst 10 tot 15 seconden om een willekeurige pagina te laden.

En dit is echt een hele kale standaard view, zonder allerlei fratsen erop. Gewoon de default view.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/UIAtTGz.png

Iemand dit ook ervaren? Want dit is gewoon niet werkbaar.

[ Voor 6% gewijzigd door PdeBie op 09-05-2014 12:17 ]

• Feanathiel
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online

Feanathiel

Cup<Coffee>

Wat voor 'n soort queries worden er uitgevoerd vanuit EF? Ik kan mij zo voorstellen dat er een explosie van queries is (in aantallen) waardoor het als traag ervaren wordt. Dit kun je nagaan met de SQL Profiler die te vinden is in de management studio van SQL Server, uitgaande dat je gebruik hiervan maakt.

Klopt niet, want ook de resources duren lang met laden. Excuses hiervoor, niet gezien.

[ Voor 13% gewijzigd door Feanathiel op 09-05-2014 12:34 ]

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14:30
Ik heb dat altijd alleen bij eerste keer draaien, daarna is ie super rap. Draai je in debug of release mode?

• abeker
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-11 14:50

abeker

...

Bij elke request, of alleen de eerste?

Verdwijnt het probleem ook als je 127.0.0.1 gebruikt in plaats van localhost? Zo ja, dan moet je je hosts-file aanpassen (staat in %SystemRoot%\system32\drivers\etc\) zodat localhost verwijst naar 127.0.0.1 in plaats van een IPv6 adres.

the less one forgets, the less one remembers

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Alles lijkt wel langzaam, 6 sec. om een css file op te halen van 2.5 kb, lol

• PdeBie
Merethil schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 12:45:
Ik heb dat altijd alleen bij eerste keer draaien, daarna is ie super rap. Draai je in debug of release mode?
Ik draai in debug mode.
abeker schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 12:51:
Bij elke request, of alleen de eerste?

Verdwijnt het probleem ook als je 127.0.0.1 gebruikt in plaats van localhost? Zo ja, dan moet je je hosts-file aanpassen (staat in %SystemRoot%\system32\drivers\etc\) zodat localhost verwijst naar 127.0.0.1 in plaats van een IPv6 adres.
De eerste load doet hij er 10~15 seconden over. Daarna (door de browser te vernieuwen) nog steeds zo'n 5~6 seconden.

Ik heb zojuist de host file aangepast. 127.0.0.1 stond uitgecommentarieerd, deze heb ik ingeschakeld door het hekje weg te halen. Geen effect. Blijft net zo traag.
code:
1
127.0.0.1       localhost

Ik draai overigens wel op IIS Express. Kan het hiermee te maken hebben?

• sig69
  • Laatst online: 13:20
Zou niet uit moeten maken, een lege view moet iisexpress ook gewoon supersnel op je scherm toveren. Maar je kan 'm eens in iis proberen te draaien om te kijken wat dat doet. Probeer de pagina ook eens in Chrome te openen om te kijken of dat wat uitmaakt. En probeer ook eens in release mode (dus release build en met debug="false" in je web.config).

[ Voor 33% gewijzigd door sig69 op 09-05-2014 13:53 ]

Roomba E5 te koop

• abeker
  • Laatst online: 21-11 14:50

abeker

...

Ik ben bij het zoeken wel wat IIS Express specifieke (mogelijke) oorzaken tegengekomen:
- Het gebruik van ViewBags;
- Instellingen van IIS Express (traceFailedRequestsLogging op false zetten helpt).

Verder:
- Windows Defender kan vertragend werken;
- Project kan beter lokaal staan dan op een network share.

the less one forgets, the less one remembers

• PdeBie
sig69 schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 13:42:
Zou niet uit moeten maken, een lege view moet iisexpress ook gewoon supersnel op je scherm toveren. Maar je kan 'm eens in iis proberen te draaien om te kijken wat dat doet. Probeer de pagina ook eens in Chrome te openen om te kijken of dat wat uitmaakt. En probeer ook eens in release mode (dus release build en met debug="false" in je web.config).
Maakt helaas beide (chrome en release build) niets uit.
abeker schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 13:57:
Ik ben bij het zoeken wel wat IIS Express specifieke (mogelijke) oorzaken tegengekomen:
- Het gebruik van ViewBags;
- Instellingen van IIS Express (traceFailedRequestsLogging op false zetten helpt).

Verder:
- Windows Defender kan vertragend werken;
- Project kan beter lokaal staan dan op een network share.
Ik ga eens zoeken op dat traceFailedRequestsLogging. Waar zet ik dat op false? In de web.config?

• sig69
Heb je'm ook nog in IIS geprobeerd? IS het een nieuw (leeg) project? Als je het ergens kan uploaden wil ik wel even kijken wat hij bij mij doet.

Roomba E5 te koop

• PdeBie
Nee, dat is ook nog een goede. Laat ik dat eerst eens proberen om in een echte IIS instantie te draaien ipv IIS express

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:54
pdebie schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 14:17:
Nee, dat is ook nog een goede. Laat ik dat eerst eens proberen om in een echte IIS instantie te draaien ipv IIS express
Is inderdaad wel goede om dat te proberen, al hoort het in IIS Express ook gewoon te draaien natuurlijk. Ik draai al mijn MVC projecten op IIS Express vanuit VS en daar zitten best wel een paar flinke tussen. Gaat allemaal zonder problemen.

• PdeBie
Vanuit IIS lijkt hij wel super snel. Dus voortaan maar vanuit IIS werken i.p.v. IIS Express.

Wel vaag, want zoals eerder aangegeven heb ik dit niet met een Webforms applicatie.

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:54
pdebie schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 14:40:
Vanuit IIS lijkt hij wel super snel. Dus voortaan maar vanuit IIS werken i.p.v. IIS Express.

Wel vaag, want zoals eerder aangegeven heb ik dit niet met een Webforms applicatie.
Inderdaad vaag.

Schoot me trouwens net te binnen dat ik ooit wel problemen met Kaspersky heb gehad (werd gepushed via het netwerk op de zaak). Die gaf niet alleen maar slechte performance in IIS, maar mijn build tijden werden ook extreem lang. Build tijden van ruim een minuut waren ineens aan de orde voor solutions die normaal binnen enkele seconden compileerden.

• PdeBie
Mja, misschien dat het daar inderdaad in zit. Maar afijn, via IIS lokaal werkt het naar behoren. Net even wat testjes gedaan. Kale pagina wordt nu in 0.23sec geladen. Dat vind ik een stuk acceptabeler :P

• sig69
Dat vind ik voor een kale pagina al erg veel eigenlijk

Roomba E5 te koop

• PdeBie
naja, 100% kaal is hij niet. Je ziet in het screenshot bovenaan dat die css en js files ook worden ingeladen.

• sig69
Dan nog :) Maar goed ik weet niet op wat voor machine je werkt verder natuurlijk, en ik ben een zeikerd wat performance betreft. >:)
Edit: om je een idee te geven: ik heb hier een kale view met alleen een bootsrap menu er in, en ik laad enkel bootstrap.css, jquery.js, jqueryui.js en bootstrap,js. In debug mode doet dat hier 15-16ms, in release <1 ms (op een Q6600).

[ Voor 47% gewijzigd door sig69 op 09-05-2014 17:37 ]

Roomba E5 te koop

Pagina: 1