Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Email als klikbaar bestand invoegen in excel 2003

Pagina: 1
Acties:

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:16
Is het mogelijk om een emailtje als klikbaar bestandje (envelopje) te weergeven in een excel bestand? Ik heb vanalles geprobeerd maar verder dan een pictogram die verwijst naar een elders opgeslagen bestand lukt me niet. Google wil ook niet helpen want zodra je email icm importeren of iets verwants zoekt krijg je alleen resultaten met gegevens importeren in outlook.

Samenvattend. Ik zou graag een email opslaan in een excel tabblad zonder dat de file ergens anders naar verwijst. Als je er op klikt moet het gewoon openen alsof het een emailtje is.

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Je kan niet een e-mail opslaan in een excel bestand. Je kan een e-mail extern linken en klikbaar maken, zodat hij wordt geopend in Outlook via VBA ofzo. Je kan ook d.m.v. VBA een e-mail uitlezen naar excel cellen.

Wat je wil kan dus niet. Excel kan niet omgaan met een e-mail indeling. In het verlengde van je vraag is het ook belangrijker wat de exacte indeling is van de e-mail (bestandsformaat).

Je zult wat specifieker moeten zijn, maar ik denk dat je ook naar een alternatief moet kijken. Wat is de context van deze wens?

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

LiquidT_NL schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 12:17:
Je kan niet een e-mail opslaan in een excel bestand. [...] Wat je wil kan dus niet. [..]
Dit is niet waar. Via invoegen, object kun je elke willekeurige verzameling bytes in je document proppen en OLE doet de rest voor je. Of het zinvol en bruikbaar is vers 2. ;)

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:34
Lustucru schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 12:24:
[...]

Dit is niet waar. Via invoegen, object kun je elke willekeurige verzameling bytes in je document proppen en OLE doet de rest voor je. Of het zinvol en bruikbaar is vers 2. ;)
Geen idee hoe dat met outlook zit. Maar bij Visio werkt dit inderdaad prima. Ik voeg regelmatig visio tekeningen toe aan word of excel via jouw methode.
Enige beperking is dat mensen die het originele programma (outlook, visio) niet hebben, het object niet kunnen aanpassen.

TheS4ndm4n#1919

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Dit heeft niets van doen met Serversoftware en Windows Servers dus ik verplaats je topic naar CSA.

Zie verder Lustucru in "Email als klikbaar bestand invoegen in excel 2003"

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• LiquidT_NL
Lustucru schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 12:24:
[...]

I stand corrected :) Ik hoop dat hij in ieder geval WEL wat kan met de andere notes die ik maakte :)

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• Malt007
Excuses voor het gebruik van het verkeerde forum, kon geen betere vinden en zag office in de headline staan vandaar.

Wat ik precies bedoel is een .msg in een excel 2003 file plaatsen. Dit zodat het excelbestand een verzamelplek ik voor de kennis die ik moet overdragen. Ik en een aantal collega's meenden ter herinneren dat dit wel kon. Dan zag je gewoon een envelop pictogram staan in een excelfile en als je erop klikte ging outlook open, dus excel zelf hoeft het zelf te verwerken.

Maar ik denk dat de eenvoudigste optie is om gewoon een folder te openen op een toegankelijk netwerkschijf waar ik de relevante emails dan maar op sla. Eventueel een link naar die emails in de het excelbestand.

In ieder geval bedankt voor de hulp.

• LiquidT_NL
En de oplossing van Lustucru voldoet niet aan die wens?

• Malt007
LiquidT_NL schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 14:04:
En de oplossing van Lustucru voldoet niet aan die wens?
Sja dat is gewoon linken inderdaad. Dat zal het wel worden dan. Maar ik zou toch zweren dat het kon.

• LiquidT_NL
Dat is geen linken, dat is werkelijk invoegen in het bestand. Ik heb het net nog getest (Office 2010). Probeer het eens zou ik zeggen.

• Malt007
Die manier had ik al gevonden voor ik het hier vroeg eigenlijk. Alleen de file wil dan ook niet openen door machtigingen. Geen idee waar het aan ligt. Ik ga gewoon hyperlinks gebruiken denk ik, linkend naar een folder waar alle belangrijke mails staan. Thx voor de hulp

• LiquidT_NL
Gebruik je wel werkelijk objecten? In zowel win XP als 7 kan het gewoon in Office 2010, in ieder geval vanaf een lokale folder.

Het had overigens wel prettig geweest van dit soort oplossingen te vermelden dat je ze hebt geprobeerd.

Pagina: 1