Beste Tweakers,
Het einde van mijn examenjaar komt nu snel in zicht en als klapper op de vuurpijl wil graag een desktop gaan aanschaven, dat heb ik dan wel verdiend.
Ik heb me de afgelopen weken goed in laten lezen door hier veel topics te lezen, benchmarks te bekijken en reviews te lezen, ik ben dan ook al heel erg op de goede weg (denk ik) maar heb toch nog wat kleine vragen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik game veel en programmeer als hobby, ik hoop van het programmeren uiteindelijk mijn baan te maken. Ik speel veel League of Legends en Minecraft. League of Legends wil ik graag gewoon op het high spelen en Minecraft ook. In de toekomst gaat er Watch Dogs gespeeld worden en waarschijnlijk Guild Wars 2.
Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
Ik zit nu op ongeveer 1100 euro en wil niet hoger, ik hoor het graag als het wat lager kan! Ik ga bij Azerty bestellen en hier worden geen verzendkosten gerekend, dus die verzendkosten zitten niet bij de prijs in.
En de assemblage ga ik zelf doen, voor het eerst maar het lijkt me best leuk
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Ik heb al het volgende:
pricewatch: Logitech Wireless Gaming Mouse G700
pricewatch: Turtle Beach Ear Force X12 (Xbox 360/PC)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles wat in het lijstje hieronder staat, ik alleen nog wel twijfels bij het volgende:
Niet echt, alleen wel het volgende:
Ik heb deze GTX 770 gekozen puur omdat ik hierbij het spel Watch Dogs krijg. Je kan denken dat het dom is maar in mijn ogen niet. In mijn budget had ik beter iets kunnen kopen als een pricewatch: Club3D Radeon R9 280X royalQueen maar ik weet dat ik toch Watch Dogs ga kopen (geen special eddition ofzo) dus dan zou ik met videokaart + spel komen op ongeveer 280 euro. Nu kom ik met videokaart + (gratis) spel ook op 280, maar dan met een betere videokaart.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Zoals eerder gezegd graag, vooral in idle stand, een lekker stil systeem.
Ik wil later ook een 2de beeldscherm kopen, hier zal ik niet op gaan gamen.
Ga je overklokken?
Nee, dit gaat me denk ik teveel extra geld kosten zonder dat ik wel zeker weet dat ik het ga gebruiken/nodig heb.
Bij Azerty komt dit neer op 1.146,32 euro en gratis verzending.
Er zit ook nog een kans in dat ik de netwerkkaart en optische drive ergens gratis kan krijgen of dat we die hier zelfs thuis hebben liggen, maar dat kan ik zaterdag pas regelen.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen en hopelijk kan ik het bedrag nog iets naar beneden drukken,
Mvg,
Frank
Het einde van mijn examenjaar komt nu snel in zicht en als klapper op de vuurpijl wil graag een desktop gaan aanschaven, dat heb ik dan wel verdiend.
Ik heb me de afgelopen weken goed in laten lezen door hier veel topics te lezen, benchmarks te bekijken en reviews te lezen, ik ben dan ook al heel erg op de goede weg (denk ik) maar heb toch nog wat kleine vragen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik game veel en programmeer als hobby, ik hoop van het programmeren uiteindelijk mijn baan te maken. Ik speel veel League of Legends en Minecraft. League of Legends wil ik graag gewoon op het high spelen en Minecraft ook. In de toekomst gaat er Watch Dogs gespeeld worden en waarschijnlijk Guild Wars 2.
Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
Ik zit nu op ongeveer 1100 euro en wil niet hoger, ik hoor het graag als het wat lager kan! Ik ga bij Azerty bestellen en hier worden geen verzendkosten gerekend, dus die verzendkosten zitten niet bij de prijs in.
En de assemblage ga ik zelf doen, voor het eerst maar het lijkt me best leuk
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Ik heb al het volgende:
pricewatch: Logitech Wireless Gaming Mouse G700
pricewatch: Turtle Beach Ear Force X12 (Xbox 360/PC)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles wat in het lijstje hieronder staat, ik alleen nog wel twijfels bij het volgende:
- Moet ik een i5 4440 of i5 4570 nemen? Ik heb gelezen dat deze iets beter is, maar ook iets duurder. Ga ik hiervan wat merken tijdens het gamen/normaal gebruik?
- Is mijn systeem wel stil? Uit reviews die ik gelezen heb zijn al deze onderdelen wel stil, en met deze kast eromheen moet het wel goed komen. Ik heb alleen mijn twijfels over de GTX 770. Het systeem komt in mijn slaapkamer te staan dus eigenlijk wil ik hem het liefst zo stil mogelijk, zou toch geweldig zijn als ik mijn computer is een nacht door kan laten halen zonder dat ik daarvan wat merk
Niet echt, alleen wel het volgende:
Ik heb deze GTX 770 gekozen puur omdat ik hierbij het spel Watch Dogs krijg. Je kan denken dat het dom is maar in mijn ogen niet. In mijn budget had ik beter iets kunnen kopen als een pricewatch: Club3D Radeon R9 280X royalQueen maar ik weet dat ik toch Watch Dogs ga kopen (geen special eddition ofzo) dus dan zou ik met videokaart + spel komen op ongeveer 280 euro. Nu kom ik met videokaart + (gratis) spel ook op 280, maar dan met een betere videokaart.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Zoals eerder gezegd graag, vooral in idle stand, een lekker stil systeem.
Ik wil later ook een 2de beeldscherm kopen, hier zal ik niet op gaan gamen.
Ga je overklokken?
Nee, dit gaat me denk ik teveel extra geld kosten zonder dat ik wel zeker weet dat ik het ga gebruiken/nodig heb.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4570 Boxed | € 167,04 | € 167,04 |
| 1 | Gigabyte G1.Sniper B5 | € 70,93 | € 70,93 |
| 1 | MSI GeForce GTX 770 Gaming | € 272,95 | € 272,95 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB | € 46,86 | € 46,86 |
| 1 | Fractal Design Define R4 Pearl Black | € 83,95 | € 83,95 |
| 1 | TP-Link N600 Wireless Dual Band PCI Express Adapter | € 22,99 | € 22,99 |
| 1 | BenQ GW2450HM Zwart | € 143,80 | € 143,80 |
| 1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 22,95 | € 22,95 |
| 1 | Logitech K120 (Internationaal) | € 9,86 | € 9,86 |
| 1 | Steelseries Qck | € 9,95 | € 9,95 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 63,- | € 63,- |
| 1 | Samsung SH-224DB Zwart | € 13,30 | € 13,30 |
| 1 | Seasonic S12II-Bronze 520W | € 47,79 | € 47,79 |
| 1 | Crucial M500 2,5" 240GB | € 92,05 | € 92,05 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.067,42 | |
Bij Azerty komt dit neer op 1.146,32 euro en gratis verzending.
Er zit ook nog een kans in dat ik de netwerkkaart en optische drive ergens gratis kan krijgen of dat we die hier zelfs thuis hebben liggen, maar dat kan ik zaterdag pas regelen.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen en hopelijk kan ik het bedrag nog iets naar beneden drukken,
Mvg,
Frank