Toon posts:

[Server 2012] Moet steeds opnieuw DLL registeren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We hebben een software pakket geïnstalleerd dat een link legt met Outlook om zo mails te importeren. Deze link werkt pas als we een bepaalde DLL file registeren mbv regsvr32.exe.

Probleem is, als de gebruiker zich afmeldt en opnieuw aanmeldt, dan werkt de link niet, hij moet steeds eerst de DLL registeren.

Ik heb de DLL geregistreerd als Administrator account + de gebruiker tijdelijk domain admin gemaakt + de DLL geregistreerd maar nog steeds als hij zich afmeldt en dan weer aanmeldt werkt de koppeling niet. Hij moet nog steeds de DLL registeren voor hij de koppeling kan gebruiken.

Ik dacht eerst aan rechten maar dan zou die tijdens het toevoegen toch al een fout moeten geven? Ik had gedacht om als work arround de DLL file te registeren in het logon script maar dan zou je het commando runas moeten gebruiken om regsvr32.exe als administrator te runnen maar met runas kan je geen wachtwoord meegeven voor zover ik weet.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-01 15:54

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Ik zou dit gewoon bij de leverancieer neerleggen, het lijkt op een probleem met zijn applicatie namelijk.

Welke DLL en welk pakket gaat het om trouwens?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:31
Als workaround zou je deze natuurlijk kunnen laten toevoegen bij het inloggen dmv een policy. Maar ik zou inderdaad doen wat QM hierboven zegt en de leverancier het lekker laten oplossen. :)

Inventaris - Koop mijn meuk!

Verwijderd

Topicstarter
Heb nog even wat verder gezocht en als ik de DLL op een shared network folder zet, waar iedereen alle rechten op heeft, dan blijft het wel gewoon werken. Dus moest iemand in de toekomst hetzelfde probleem hebben, hier is de 'oplossing' :)

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-01 15:54

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Eerlijk gezegd vind ik dit nog steeds geen oplossing... Het is een workaround. Je hebt nu een extra afhankelijkheid gecreëerd. Als die networkshare uitvalt werkt het pakket niet meer voor de gebruikers.

De leverancier moet ervoor voor zorgen dat tijdens de installatie van het pakket de DLL eenmalig en op de juiste manier geregistreerd wordt voor alle gebruikers

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Question Mark schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 12:17:
Eerlijk gezegd vind ik dit nog steeds geen oplossing... Het is een workaround. Je hebt nu een extra afhankelijkheid gecreëerd. Als die networkshare uitvalt werkt het pakket niet meer voor de gebruikers.
En erger: als je niet heel erg goed documenteert en over N jaar de share verandert, heb je een onverklaarbaar probleem in de applicatie.
De leverancier moet ervoor voor zorgen dat tijdens de installatie van het pakket de DLL eenmalig en op de juiste manier geregistreerd wordt voor alle gebruikers
Dat ja.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Je topic titel zegt '[Server 2012]'. Wordt je pakket ondersteund op Server 2012?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 17:03:
Heb nog even wat verder gezocht en als ik de DLL op een shared network folder zet, waar iedereen alle rechten op heeft, dan blijft het wel gewoon werken.
You're doomed.
http://blogs.technet.com/.../load-library-safely.aspx

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1