Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Online Radio van PC naar TV streamen via Ethernet of WLAN

Pagina: 1
Acties:

• khunflip
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 27-03-2024
Beste lezers,

Ik heb een probleempje dat hopelijk snel te verhelpen is:

Ik krijg met mijn nieuwe ASUS Windows 8 laptop iets niet voor elkaar wat met mijn Samsung Galaxy S3 telefoon wel lukt, namelijk het streamen van muziek naar mijn Philips smart-TV.

Mijn vrouw en ik luisteren regelmatig naar uitheemse internet radio kanalen (die ik via de smart-TV niet kan vinden) en die klinken natuurlijk beter uit mijn SONY surround home cinema set (die op mijn Philips smart TV via HDMI is aangesloten), dan uit de speaker van de laptop.

Vroeger creëerde ik wel eens een situatie waarbij ik de laptop via VGA en 3,5mm analoge jack kabel verbond met mijn tv, maar dit is zo'n gedoe met al die kabels telkens en volgens mij moet dit tegenwoordig makkelijker kunnen, want mijn Samsung telefoon kan het al met slechts één druk op de knop (Allshare / DLNA).

Welke app zou ik op mijn Windows 8 laptop moeten installeren om dit voor elkaar te krijgen? (Wireless of via Ethernet LAN)?

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

khunflip schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 10:14:
...Welke app zou ik op mijn Windows 8 laptop moeten installeren om dit voor elkaar te krijgen? (Wireless of via Ethernet LAN)?
Die app staat er al op: windows media player

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Hoe stream je deze muziek naar je pc toe en welke programma's gebruik je. Het makkelijkste is om het in een speler zoals wmp of vlc af te spelen. Via een browser (tune in, radioguide.fm) is het een stuk lastiger.