Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VNC95
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 01-10 16:37
Beste Dames/Heren

Graag zou ik wat meer informatie willen over de certificaten dat een beginnende ICT-Beheerder zou moeten hebben volgens jullie(of zou moeten behalen om aantrekkelijk te zijn in de arbeidsmarkt.)
Dit natuurlijk ook om zijn eigen ervaring te verbreden.

Zelf studeer ik ICT-Beheer niv 4 maar natuurlijk is deze diploma niet genoeg om mee te kunnen komen in de arbeidsmarkt.

Graag zou ik wat tips/suggesties krijgen wat ik het beste zou kunnen doen.

Groetjes Vince

Beter leven is geven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-12-2024
Allereerst ITIL , detacheerders en opdrachtgevers zijn er gek op. Daarna is het afhankelijk van functie / welke kant jij op wilt ? Misschien dat je daar wat meer over kunt vertellen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:59
Ik denk dat het belangrijk is om te weten wat voor soort beheerder je precies wilt worden.

Ik denk dat ITIL sowieso wel handig zal zijn.
Verder zijn BiSL en ASL ook wel handig mocht je de functionele kant op willen gaan.

Ben je meer geneigd om de technische kant op te gaan dan kun je bijv voor MSCE certificaten gaan.
Verder denk ik wel dat het belangrijker is om aan te tonen dat je ergens daadwerlijke ervaring mee hebt dan dat je een certificaat hebt. (bijv. ervaring met Linux ipv een Linux certificaat. Werkgevers hebben liever een persoon die heeft aangetoond dat hij om kan gaan met uitdagingen in een bepaalde categorie dan dat je een cursus hebt bijgewoond)

Dus het lijkt mij verstandiger als je kunt aangeven welke kant je precies op wilt gaan. Dan zul je ook beter advies krijgen.

[ Voor 10% gewijzigd door avec_style op 09-05-2014 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VNC95
Beste Reageerders,

Op moment ben ik nog een beetje aan het zoeken welke richting ik op wil d.m.v. het keuze aanbod.
Mijn stage plek heeft mij op dit moment uitgezonden naar een bedrijf waar ik met een team alles draaiend hou om het maar even kort te houden.

Dit bevalt mij zeer goed dit had ik zelf ook al in gedachten om die kant op te gaan.
Graag werk ik in teamverband en liefst zo divers mogelijk.

Groetjes Vince

Beter leven is geven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterEagle
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18:07
Veel gevraagd zijn inderdaad dingen als ITIL, BiSL, ASL(v2), Prince 2, Scrum, Edgile, LEAN.

Wil je de techniek echt in dan zou ik je MS certificering halen en Cisco voor netwerkbeheer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VNC95
Op moment ben ik bezig met CCNA vanuit school :)

Beter leven is geven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ITIL, CCNA, de nieuwste windows 8+server 2012 certificaten, LPIC 1

Allemaal niet gek duur, daarna kan je misschien bij een detacheerder wat duurdere trajecten doen.
Pagina: 1