Start menu - Run command staat altijd als administrator

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.Scheltens
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 11-02-2023
Hallo allen,

ik heb een laptop met windows 64 professional. Als ik hier in het start menu op "run command'klik staat hier altijd bij dat dit programma als administrator wordt uitgevoerd.

Waar kan ik instellen dat hij zonder adminitrators rechten wordt uitgevoerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Welk commando gaat het om? Zie je het met cmd, explorer, IE, of doe je 't met bijvoorbeeld services.msc e.d.? Beetje meer info kan geen kwaad. Je zegt niet eens welke Windows het is!

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Ik denk dat hij Windows 7 of Windows 8 64BIT heeft.
Gezien XP Pro 64BIT heel erg schaars is!

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
F.Scheltens schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 09:48:

Waar kan ik instellen dat hij zonder adminitrators rechten wordt uitgevoerd?
Waarschijnlijk heb je User Account Control (in NL: gebruikersaccountbeheer) uitgeschakeld en heb je een administrator-account. Schakel UAC weer in of maak van jezelf een gewone gebruiker (zorg wel dat je een tweede administrator-account hebt).

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.Scheltens
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 11-02-2023
Ter aanvulling, dit is waar ik het over heb.

Afbeeldingslocatie: http://i558.photobucket.com/albums/ss25/FScheltens/Miscellanious/box.jpg

Dus startmenu, uitvoeren.... Het bijbehorende proces is explorer.exe

Ik draai overigens windows 7 professional, 64. UAC uitschakelen en weer inschakelen heeft niet geholpen.
Met een gebruiker die geen administrator is krijg je wel gewoon de normale box te zien.

[ Voor 9% gewijzigd door F.Scheltens op 09-05-2014 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Er moet iets op je systeem zijn wat dit doet, want het is geen standaard gedrag. Ga dus eens goed na of je bepaalde policies hebt (is dit een zakelijke machine?), vreemde software of andere meuk die dit kan veroorzaken.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik bij mij UAC inschakel en opnieuw opstart is de melding van de administratorbevoegdheden weg. Als UAC weer uitschakel komt hij weer terug, volgens mij is dit normaal gedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-10 19:20
Verwijderd schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 21:19:
Als ik bij mij UAC inschakel en opnieuw opstart is de melding van de administratorbevoegdheden weg. Als UAC weer uitschakel komt hij weer terug, volgens mij is dit normaal gedrag.
Dit klopt tenzij je, je de default Administrator account (normaal disabled) van de machine gebruikt (iets wat je vanuit security perspectief eigenlijk never nooit moet doen). Voor die normaal disabled account geld UAC namelijk niet verder kan deze account zonder problemen ook dingen in de Program Files, Program Files (x86) en Windows map aanpassen.

Als je dit doet heb je 1 optie, maak een normale gebruikersaccount (of normale Administratieve gebruikersaccount) aan en gebruik deze.
Pagina: 1