Een auto speaker, zonder versterker?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 407039

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb een VW Passat van 2003, waarbij ik nu alvast een andere autoradio wil plaatsen, maar voor nu eerst eventjes informatie halen over de speakers.

Ik wil in mijn voordeuren 2 speakers plaatsen, tot max EUR 60,- .
Waar vind ik 2 goeie speakers met een beetje nette Bass? (Dus dat boem boem), hoeft niet zo extreem hard te zijn hoor, muziek moet wel nog verstaanbaar zijn. Ik wil er geen versterker in plaatsen.

Iemand die weet welke model ik kan ophalen tot max 60,- euro in Amsterdam/omgeving? (Bijv, Mediamarkt, etc, ect) Dank jullie wel alvast.

Groetjes,

SinergyX schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 10:21:
Het is wat handiger je post steeds te editen en reacties daar in te zetten, ipv elke keer nieuwe reactie.

Ik heb zulke zegmaar, enkel de GT variant.
http://www.pimtensen.nl/c...ers/8364d-alpine-spr-60c/

[...]

Zgn Composet is over het algemeen iets beter dan een standaard 2weg, speaker met woofer heeft iets meer 'oempf' en je kan je tweeter beter plaatsen/richten voor de hoge tonen. Maar zijn vaak (zeker de 'sterkere' modellen) een stuk duurder en je limiet zit eerder bij je auto-radio.
Oke, bedankt mijn vriend. Weer wat geleerd vandaag.
PS: Zo is het goed toch? Kost Tweakers misschien minder data ruimte in hun servers.

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 407039 op 09-05-2014 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-05 16:40
Zoals je zelf al zegt gewoon bij de MediaMarkt. Voor dit budget hoef je niet al te kritisch te zijn. Pioneer of Sony speakertjes erbij zoeken die binnen je budget vallen zou moeten volstaan. Ik zou het niet allemaal al te moeilijk maken wat dat betreft.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

In je head-unit (radio zelf) zit al een versterker. Meestal is deze 4 kanaals, dus kan je in iedere hoek van je auto een speaker hangen. Heb je dit al, dan kan je per kanaal 2 speakers aansluiten. Let wel even op of je dit parallel of serieel doet, dit heeft te maken met de impedantie (weerstand) die je radio kan hebben.

Wat misschien makkelijkste is: rijd ff langs de halfords oid ;)

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Kijk hier eens: http://www.caraudio24.de/ . Dan ben je een stuk goedkoper uit als in Nederland.
Als je bass wil moet je kijken of het frequentiebereik wat de speaker kan weergeven ook voldoende laag heeft.
Als het laagste bereik bijv. 90Hz is, dan mis je al redelijk wat laag.

Ook zorgen dat je een goede klankkast hebt. Als je ze los in een hoedenplank schroeft dan heb je een stuk minder bass dan wanneer ze in een dichte deur zitten.

Ga wel voor de goede merken zoals Alpine, Pioneer, Sony etc. Vergeet merken als Caliber e.d. ;)

Kijk ook even hoe de huidige speaker zit aangesloten, en hoe hij is gemonteerd. Mogelijk heb je een verloopkabeltje nodig (of je moet je originele bedrading willen verknippen en gaan solderen) en speakerringen voor montage.

Zelfde voor autoradio, vaak heb je daar ook een verloopkabel nodig van <merk auto> naar ISO.

Kijk ook eens in dit topic: Show your I.C.E.

[ Voor 35% gewijzigd door ThinkPad op 09-05-2014 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-06 16:44
Bass uit speakers voor 60€ kan je eigenlijk vergeten. Helemaal al onversterkt.

je bezit een passat , volgens mij zit daar een 20cm woofer in de deur en tweeters in de a-stylen geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Dat valt reuze mee hoor. Heb zelf deze in de auto zitten (Toyota Yaris) in combinatie met een Alpine CDA-105Ri headunit, en dat blaast behoorlijk hoor 8) Spiegels en alles begint mee te trillen als ik de radio hard heb staan. Zit een mooie diepe bass in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:10

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Standaard radio in je auto heeft al een versterker, al zijn die vaak niet bijzonder sterk (zelfs Apline of Pioneer gaan max 4x50W). Het grootste deel van je boem boem komt van de deur zelf, niet zozeer van de speaker. Hoe beter de klankkast van de deur, hoe beter het geluid.

Alpine heeft ook aparte Kick serie, die iets meer gefocused zijn op wat extra bass. (ik heb dacht ik de GT320). Maar de 'echte' bass haal ik uit m'n hoedenplank speakers, die hebben een mooi afgesloten ruimte erachter (losse tweaters) :)

[ Voor 13% gewijzigd door SinergyX op 09-05-2014 10:08 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
noes schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 09:57:
In je head-unit (radio zelf) zit al een versterker. Meestal is deze 4 kanaals, dus kan je in iedere hoek van je auto een speaker hangen. Heb je dit al, dan kan je per kanaal 2 speakers aansluiten. Let wel even op of je dit parallel of serieel doet, dit heeft te maken met de impedantie (weerstand) die je radio kan hebben.

Wat misschien makkelijkste is: rijd ff langs de halfords oid ;)
Daarvan begrijp ik maar 50% van wat je zegt haha. Ik ben van plan de Pioneer DEH-X9600BT te halen.
En laat deze monteren door iemand die er verstand van heeft. Tevens de speakers laat ik monteren, ik ben echt een kluns in dat gebied..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ThinkPadd schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 10:01:
Kijk hier eens: http://www.caraudio24.de/ . Dan ben je een stuk goedkoper uit als in Nederland.
Als je bass wil moet je kijken of het frequentiebereik wat de speaker kan weergeven ook voldoende laag heeft.
Als het laagste bereik bijv. 90Hz is, dan mis je al redelijk wat laag.

Ook zorgen dat je een goede klankkast hebt. Als je ze los in een hoedenplank schroeft dan heb je een stuk minder bass dan wanneer ze in een dichte deur zitten.

Ga wel voor de goede merken zoals Alpine, Pioneer, Sony etc. Vergeet merken als Caliber e.d. ;)

Kijk ook even hoe de huidige speaker zit aangesloten, en hoe hij is gemonteerd. Mogelijk heb je een verloopkabeltje nodig (of je moet je originele bedrading willen verknippen en gaan solderen) en speakerringen voor montage.

Zelfde voor autoradio, vaak heb je daar ook een verloopkabel nodig van <merk auto> naar ISO.

Kijk ook eens in dit topic: Show your I.C.E.
Bedankt, ik zal het gaan doornemen, ik heb nu een VDO Dayton, standaard toen de auto zo uitkwam, maar ik ga een Pioneer DEH-X9600BT kopen, dus misschien is dat weer anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Galaxis schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 10:04:
Bass uit speakers voor 60€ kan je eigenlijk vergeten. Helemaal al onversterkt.

je bezit een passat , volgens mij zit daar een 20cm woofer in de deur en tweeters in de a-stylen geloof ik.
Hmm, ik heb alleen de speaker in mijn deuren.
Dit is mijn portier van binnen.

Afbeeldingslocatie: http://vwgolfr32.co.uk/WindowRegulator/images/WindowRegulator1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ThinkPadd schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 10:06:
Dat valt reuze mee hoor. Heb zelf deze in de auto zitten (Toyota Yaris) in combinatie met een Alpine CDA-105Ri headunit, en dat blaast behoorlijk hoor 8) Spiegels en alles begint mee te trillen als ik de radio hard heb staan. Zit een mooie diepe bass in.
Dat ziet er levens uit haha.
Netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
SinergyX schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 10:07:
Standaard radio in je auto heeft al een versterker, al zijn die vaak niet bijzonder sterk (zelfs Apline of Pioneer gaan max 4x50W). Het grootste deel van je boem boem komt van de deur zelf, niet zozeer van de speaker. Hoe beter de klankkast van de deur, hoe beter het geluid.

Alpine heeft ook aparte Kick serie, die iets meer gefocused zijn op wat extra bass. (ik heb dacht ik de GT320). Maar de 'echte' bass haal ik uit m'n hoedenplank speakers, die hebben een mooi afgesloten ruimte erachter (losse tweaters) :)
Heeft zo'n losse tweater veel nut?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:10

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Het is wat handiger je post steeds te editen en reacties daar in te zetten, ipv elke keer nieuwe reactie.

Ik heb zulke zegmaar, enkel de GT variant.
http://www.pimtensen.nl/c...ers/8364d-alpine-spr-60c/
Anoniem: 407039 schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 10:13:
Heeft zo'n losse tweater veel nut?
Zgn Composet is over het algemeen iets beter dan een standaard 2weg, speaker met woofer heeft iets meer 'oempf' en je kan je tweeter beter plaatsen/richten voor de hoge tonen. Maar zijn vaak (zeker de 'sterkere' modellen) een stuk duurder en je limiet zit eerder bij je auto-radio.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Pagina: 1