Probleem met HDMI van laptop naar TV

Pagina: 1
Acties:
  • 2.753 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 442538

Topicstarter
PROBLEEM IS OPGELOST.
Oorzaak van het probleem blijkt Windows 8.1 te zijn, met Windows 8.0 werkt alles naar behoren

Hallo mensen,

Ik heb een probleem met mijn laptop.
Sinds begin februari dit jaar ben ik eigenaar van de ASUS N550LF-CN061H.
Onlangs wilde ik netflix eens kijken op de tv middels een HDMI kabel vanaf mijn laptop.
Nou is het probleem het volgende:
Wanneer ik de HDMI kabel inplug, heb ik direct beeld, maar geen geluid.
Ik heb echter één manier gevonden om dit op te lossen, de audio driver herinstalleren. Alleen dit moet elke keer gebeuren, wat ongeveer 10 à 15 minuten per keer duurt.
Het lijkt mij niet goed dat dit op deze manier gedaan moet worden voordat ik fatsoenlijk iets vanaf mijn laptop op de televisie kan kijken.

Ik weet dat het niet aan de tv ligt omdat ik het op drie verschillende tv's heb geprobeerd.
Ik weet ook dat het niet aan de HDMI kabel ligt, omdat mijn computer wel beeld en geluid overzet naar (dezelfde) tvs.
Dus het lijkt me zeer aannemelijk dat dit een probleem is met de laptop.

Als ik naar geluid ga (heb ook uitgeschakelde en niet aangesloten apparaten weergeven aanstaan) zie ik alleen luidsprekers van de laptop. Pas na het herinstalleren van de audio driver (zoals hierboven vermeld) komt er bij geluid input Sony/LG tv te staan.

Ook heb ik geprobeerd via een componentkabel en een 3.5mm jack plug mijn laptop verbonden met de tv, in dit geval heb ik wél audio, maar geen video.

Ik hoop dat iemand hier een oplossing heeft waardoor ik gewoon plug & play netflix kan kijken op de tv via mn laptop.

Alvast bedankt,

Edwin

Enkele belangrijke specs van de laptop:

Processor Intel Core i7 4500U
Moederbordchipset Intel Mobile HM87
Geintegreerde video kaart Intel HD Graphics Family
Videochip GeForce GT745M
OS Windows 8.1

p.s. Ik twijfelde qua subfora tussen overige hardware en audio & hifi, excuus als dit toch het verkeerde subforum is.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 442538 op 09-05-2014 23:42 . Reden: Probleem opgelost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GravGunner
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-11-2023

GravGunner

Man's inhumanity to Man

Hmm, even een snelle google ('Asus N550LF no HDMI audio') levert bij hit 1 de volgende optie op:
In de Nvidia Controlpanel zit er een optie (waar je de resolutie instelt) hoe het signaal naar je TV gestuurd wordt, daar dien je voor HDMI (Video & Audio) te kiezen. Optie schijnt overigens alleen beschikbaar te zijn met een aangesloten HDMI kabel.

Helpt dit mogelijk?
Zo niet, dan zou je eens naar de site van de fabrikant van je audiokaart kunnen gaan, ervaring leert dat de meeste producenten van kant-en-klare producten niet altijd de nieuwste driver(met mogelijke fix voor het probleem) op de site heeft staan.
Ook kan het mijn insziens geen kwaad om de nVidia/Intel drivers te updaten :)

target assimilated

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
GravGunner schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 12:31:
Hmm, even een snelle google ('Asus N550LF no HDMI audio') levert bij hit 1 de volgende optie op:
In de Nvidia Controlpanel zit er een optie (waar je de resolutie instelt) hoe het signaal naar je TV gestuurd wordt, daar dien je voor HDMI (Video & Audio) te kiezen. Optie schijnt overigens alleen beschikbaar te zijn met een aangesloten HDMI kabel.

Helpt dit mogelijk?
Zo niet, dan zou je eens naar de site van de fabrikant van je audiokaart kunnen gaan, ervaring leert dat de meeste producenten van kant-en-klare producten niet altijd de nieuwste driver(met mogelijke fix voor het probleem) op de site heeft staan.
Ook kan het mijn insziens geen kwaad om de nVidia/Intel drivers te updaten :)
Bedankt voor je reactie.

De eerste optie waar je het over hebt, ben ik al eens eerder tegengekomen op een andere site.
Echter stond daarbij dat die opties alleen worden weergegeven, wanneer de nvidia de enige graphics card is in het systeem. Omdat de laptop de intel HD graphics herkent als 'eerste' kaart over de nvidia heen, verschijnen die opties niet voor mij (zie screen hieronder)
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/kf5eok.jpg
http://i57.tinypic.com/sljtas.jpg

Op de screen is ook te zien dat de laptop wel degelijk de TV herkent, dat de nvidia en realtek audio devices ook werken, maar bij geluid worden alleen de luidsprekers weergegeven als input.

Ik heb de drivers allemaal opnieuw geïnstalleerd, dan werkt het.
Maar zoals ook in de beginpost staat, het werkt eenmalig.
Zodra ik de laptop afsluit (of ontkoppel) begint het hele liedje van drivers installeren weer vanaf het begin voordat ik audio heb op de tv.

Heb je misschien nog andere suggesties?
Ik heb ook dit probleem voorgelegd bij ASUS support, ik wacht nu op antwoord van hun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme9x
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:45
Heb je het al eens met een nieuwe HDMI kabel geprobeerd, HDMI ondersteund niet bij alle versie kabels alle soorten geluid.

Wikipedia: HDMI

Ik weet niet precies hoe dit werkt, maar als je tv of je laptop per ongelijk detecteerd dat het een verkeerde kabel is kan het zijn dat hij daarom geen geluid doorstuurd.

Ik weet verder niet of ik je goed begrijp maar uit:
Anoniem: 442538 schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 14:01:
De eerste optie waar je het over hebt, ben ik al eens eerder tegengekomen op een andere site.
Echter stond daarbij dat die opties alleen worden weergegeven, wanneer de nvidia de enige graphics card is in het systeem. Omdat de laptop de intel HD graphics herkent als 'eerste' kaart over de nvidia heen, verschijnen die opties niet voor mij (zie screen hieronder)
maak ik op dat je zowel video drivers voor Nvidia als voor Intel geinstalleerd hebt, dit moet je nooit doen en kan alleen maar conflicten opleveren.

[ Voor 47% gewijzigd door itsme9x op 09-05-2014 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GravGunner
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-11-2023

GravGunner

Man's inhumanity to Man

als je een van de 2 kaarten wilt gaan disablen, kijk ook even in de BIOS of je de kaart kan uitschakelen, scheelt ook weer gezeur :)

target assimilated

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Probleem is opgelost!

Ik heb asus support een mail gestuurd en zei zeggen dat dit nog een bug is wat te maken heeft met windows 8.1

Ze hebben me aanbevolen systeemherstel te doen tot aan het punt dat 8.1 werd geïnstalleerd, waardoor ik dus weer 'gewoon' windows 8 heb.
Dit heb ik gedaan en het werkt meteen zoals het hoort!

Bedankt itsme9x en Gravgunner voor de suggesties.

BIOS enzo kom ik zelf niet aan, veel te weinig verstand van en dan ben ik bang dat ik iets verkloot O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
itsme9x schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 15:48:

Ik weet verder niet of ik je goed begrijp maar uit:

maak ik op dat je zowel video drivers voor Nvidia als voor Intel geinstalleerd hebt, dit moet je nooit doen en kan alleen maar conflicten opleveren.
Dit moet die natuurlijk wel doen, anders werkt één van de twee niet goed. Welke conflicten trouwens?

Wat betreft het geluid, het zou mij verbazen als het een Windows 8.1 probleem is, gister nog een laptop met HDMI en Windows 8.1 op een TV aangesloten en alles werkte zoals het hoorde, ook het geluid en ook na het los halen en opnieuw aansluiten van de HDMI kabel. Het lijkt mij eerder een driver probleem. Had je ook de nieuwste nVidia driver geprobeerd?

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 729705

Hallo
Ik heb een HP laptop.
Er zit een barst in de scherm dus ik wou mijn laptop verbinden met mijn SAMSUNG plasma televisie.
Allen ik heb wat graphic problemen.
Volgens de aanbevolen optie van scherm resoluties heb ik 1920 x 1080.
Allen bij mijn tv komt er een klein stukje van alle randen niet.
Kan iemand mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Je vraag op één plek stellen is (meer dan) genoeg. Crossposten is op GoT niet toegestaan.

Graag in je eigen topic verder ipv een oud topic onnodig omhoog te schoppen met je eigen vraag.
Problemen met het verbinden van laptop naar samsung

[ Voor 7% gewijzigd door dion_b op 28-01-2016 23:36 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.