Toon posts:

Asus P2B-f en 133mhz geheugen problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Laatst heb ik 128mb@133mhz gekregen. Even bij mijn 2x32mb (waarschijnlijk @66mhz) erbij zetten en weer fijn verder gaan dacht ik, maar helaas. In eerste instantie kreeg ik bij het opstarten continu de volgende foutmelding: "Tijdens initialisatie apparaat IOS is er een fout opgetreden. U dient de computer opnieuw op te starten". Haalde ik de 128mb eruit dan startte die gewoon op. Hierna heb ik de computer bij de winkel afgeleverd waar ze al het geheugen hebben geconroleerd en er was niks mis mee. Volgens de winkel waren de verschillende merken van beide geheugens incompatible en zij adviseerde mij om windows opnieuw te installeren met alleen 128mb erin. Tijdens deze installatie, alleen met mijn videokaart erin gezet, kreeg ik al snel een foutmelding van "dll register server" en hierna werd het alleen maar erger, de hele windows trucendoos ging open. Maakte windows ergens een fout dan startte hij opnieuw en ging verder waar hij gebleven was, maakte wel het deel af waar de vorige keer de fout optrad, om ergens anders weer een nieuwe fout te maken. Dit ging steeds verder tot alle instellingen klaar waren en windows "geinstalleerd" was. Dit heb ik enkele malen geprobeerd met steeds hetzelfde resultaat. Na de eerste foutmelding heb ik een keer de 2x32mb erbij gezet en wonder boven wonder ging het nu wel goed. Windows installeren met alleen 2x32mb gaat helemaal probleemloos. Inmiddels heb ik de computer nu zo ver gekregen om op te starten met 128mb en 2x32mb (waarschijnlijk ligt het aan het er niet uithalen van de stekker bij de eerste keer erin zetten van het nieuwe geheugen) maar windows loopt nu zo instabiel dat er niks mee te beginnen is. Verschillende demo's weigeren vaak of op te starten of lopen na een paar minuten vast. Haal ik die 128mb eruit dan loopt alles zoals het hoort. Met alleen de 128mb krijg ik elke keer weer de foutmelding "Tijdens initialisatie apparaat IOS is er een fout opgetreden. U dient de computer opnieuw op te starten". Mijn systeem bestaat uit de volgende onderdelen:
- Celeron 400 (FSB = 66mhz, Multiplier = 6)
- Asus P2B-f moederboard
- Diamond Viper 770 Ultra
- Maxtor en Fujitsu harde schijf
- De rest van mijn PCI/ISA kaarten zitten er niet in
Ik heb overigens gehoord dat dit moederboard niet werkt met 133mhz geheugen, echter Mycom (over het algemeen toch wel betrouwbaar) beweert dat het geen problemen oplevert.
Ik hoop echt dat iemand een idee of oplossing heeft!

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-09 21:06
Nou blijkbaar levert het dus wel problemen op. Ik heb zelf ook een P2B-F en daar draaien 2 reepjes van 32 en 1 van 64 MB - PC100 op zonder enige probs.
Dus ik denk dat je mobo 133MHz geheugen niet aan kan. Probeer het eens met een reepje van 100 MHz geheugen en kijk of hij dan wel goed draait. OK?

Mzzl

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 13:00

Diamon

The Weird One

Ligt niet aan het Type bord.
Heb zelf ook namelijk de P2B-F, en heb er 1x64@100 en 1x64@133 inzitten.

Mara heb zelf nog wel een vraag over de P2B-F.
Kun je met dit bord het voltage voor de CPU niet veranderen. ??????????????

Mzzl Diamon

And The Only One

• Jabba
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-08 17:30

Jabba

Firkan

Je moet helaas wel een nieuwe revisie van de p2b-f hebben wil het werken maar werken doet het zeker...!!

heb zelf een pIII600E op 800 Mhz met PC133 gehuegen en loopt rete stabiel...dis een p2b-f kan het zeker wel aan!!!

• The_Yeti
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-01-2014

The_Yeti

bibo ergo sum

DIAMON, je kunt op het moederbord inderdaad niet het voltage veranderen, maar wel met een speciale socket 370 converter (als je tenmiste een PPGA of FCPGA proc hebt) met voltage tweaking, te koopp bij www.regenboog.net

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt, een nieuwe revisie van mijn mobo nodig. Maar vanaf welke versie is dat dan, of hoe kom ik daar achter??? En dan moet ik zeker ook de nieuwste BIOS-upgrade hebben of heeft dat er niks mee te maken???

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 13:00

Diamon

The Weird One

Weet niet welke bios versie je er nu in hebt gebakken, maar zelf heb ik nog de versie 1010.
Daarmee werkt het wel.
(als je tenmiste een PPGA of FCPGA proc hebt)
Nee, ik heb er een PIII450@504 in zitten, komt ook niet hoger :( :( :( :(

Mzzl Diamon

And The Only One

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog gewoon de originele BIOS (geloof 1009.b of zoiets) erin zitten. Niks geflasht ofzo. Maar kan zoiets dan echt aan een nieuwere BIOS versie liggen???
Pagina: 1