Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Misleidende/Foutieve kop UT

Pagina: 1
Acties:

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

Topicstarter
(overleden)
nieuws: Epic Games kondigt gratis Unreal Tournament-game aan
Het nieuwe Unreal Tournament-spel wordt gratis voor iedereen, en daarmee bedoelt Epic ook echt gratis: er is geen sprake van een free2play-concept. Als de game eenmaal af is wil Epic een marktplaats op gang brengen waar fans, ontwikkelaars en ontwerpers allerlei mods en content gratis of tegen betaling kunnen uitwisselen. Epic ontvangt een deel van die bedragen, en op die manier hoopt de ontwikkelstudio uiteindelijk de kosten te kunnen dekken.
Dit is een contradictio in terminis....

Wikipedia: Contradictio in terminis
Van een contradictio in terminis[1] (Latijn voor "tegenspraak in termen") spreekt men als uit een bepaalde verbinding tussen woorden al kan worden afgeleid dat zoiets onmogelijk is.
Oftewel het is niet bedoelt als écht gratis, ze proberen via andere kanalen geld binnen te halen om het project kostendekkend te maken.

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

• Tweakjur
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-11 14:56

Tweakjur

Redacteur
Ben ik niet met je eens.

Het product is gratis. Mensen kunnen via die marktplaats zelf content (denk aan skins, maps, mods) aanbieden tegen betaling en daarvan krijgt Epic dan een deel. Voor zover bekend kan dat uitwisselen echter ook gratis gebeuren. Alleen als mensen er zélf geld aan willen verdienen, dan krijgt Epic een deel van de opbrengst. Lijkt mij fair.

Ik vind het dan prima te verdedigen om te zeggen dat de nieuwe UT een gratis game is.

(was voorheen JJJur, nickchange 4-8-2014)

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-11 12:58
Ik zie zelf niet helemaal in hoe dit nou zoveel anders is dan een free to play-game? Goed, de constructie is wat anders dan wat je anno 2014 ziet, wat vaak meer pay-to-win is, maar in essentie is het F2P lijkt mij. Dus het is inderdaad prima te verdedigen als gratis game, het wordt alleen wel heel extreem benadrukt in het artikel :P

Verwijderd

Als je spullen koopt, dan roomt Epic wat af. Maar je hoeft geen spullen te kopen om het spel te kunnen spelen. Dus is het free2play.

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

Topicstarter
(overleden)
Blijft het feit dat het niet bedoeld is als gratis, ze willen het namelijk kostendekkend maken, maar als jullie het verdedigbaar vinden kan ik daar ook mee leven.

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

• Tweakjur
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-11 14:56

Tweakjur

Redacteur
Het verschil in deze is dat Epic zelf niets tegen betaling gaat aanbieden. F2P-games hebben vaak wel gratis content, maar daar moet je veel nog van vrijspelen, en dan kun je versnellen door er voor te betalen, of je moet voor bepaalde elementen in een game wél betalen. Zo werkt het in UT dus niet: alles van het spel zelf is gratis. Alleen als mensen zelf extra content maken en daar ook geld voor vragen, pas dan neemt Epic ook een stukje van de taart.

Ik vind dat wel een essentieel verschil tussen wat nu algemeen gezien wordt als 'free2play' en een echt gratis spel.

(was voorheen JJJur, nickchange 4-8-2014)

Pagina: 1