slechts 150mb op 5ghz hulp gevraagd.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
Ik zou graag hulp willen vragen bij het volgende.

Vanavond heb ik een sitecom wifi usb adapter gekocht die 5ghz ondersteund en volgens de verpakking 450mb zou moeten aankunnen. Deze geïnstalleerd en aangemeld op mijn Netgear wndr4700 centria die n (en zelfs ac) ondersteund, ik krijg echter hem niet hoger dan 150mb speed terwijl 300mb of hoger mogelijk moet zijn.

De laptop is qaudcore 16gb dus en net 1 jaar oud dus zou het ook moeten kunnen bieden, ik heb 20/40ghz aangezet en ook uitgezet en diverse instellingen proberen te veranderen in de wifi instellingen van zowel usb stick als router, echter, het is en blijft 150mb waardoor de snelheid net op 30mb uitkomt terwijl we 180mb van Ziggo hebben.

Kan iemand mij tips geven hoe ik de router en de wifi stick moet configureren zodat het hoger uitkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Hoe dicht zit je bij de router? De snelheden die je hier noemt haal je ws in het meest gunstige geval nog niet.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-07 14:57
150 Mbit is het maximum van 802.11n
Voor die 450Mbit van de verpakking zul je een 802.11ac verbinding moeten hebben (en geen buren hebben die binnen 200 meter wonen en ook wifi hebben).
Aangezien die standaard 6 maanden oud is en je laptop een jaar heb je dat niet.

Dat je ook die 150Mbit niet haalt met downloaden is ook geen verrassing. De snelheid van draadloos internet gaat dramatisch omlaag als er meerdere apparaten in het bereik zitten. Of als je ver van je router af zit.

[ Voor 42% gewijzigd door RocketKoen op 08-05-2014 23:59 ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
RocketKoen schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 23:57:
150 Mbit is het maximum van 802.11n
Voor die 450Mbit van de verpakking zul je een 802.11ac verbinding moeten hebben (en geen buren hebben die binnen 200 meter wonen en ook wifi hebben).
Aangezien die standaard 6 maanden oud is en je laptop een jaar heb je dat niet.

Dat je ook die 150Mbit niet haalt met downloaden is ook geen verrassing. De snelheid van draadloos internet gaat dramatisch omlaag als er meerdere apparaten in het bereik zitten. Of als je ver van je router af zit.
Ik zit 4 meter zonder obstakels van de router af, de wifi stick ondersteund ac ook, het is deze : http://nl.hardware.info/productinfo/203699/sitecom-wla-3100

Ik heb wel buren die op wifi zitten, maar deze zitten allemaal op 2.4ghz ik ben de enigste die op 5ghz zit maar lijkt mij toch wel dat ik moet kunnen schakelen op 300mb ipv van 150mb? ik heb bijvoorbeeld toon van eneco, daarin zit blijkbaar ook en wifi module die 300mb ondersteund en dat zie ik ook terug dat deze ook op 300mb staat.

[ Voor 7% gewijzigd door marcel23456 op 09-05-2014 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
warhamstr schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 23:55:
Hoe dicht zit je bij de router? De snelheden die je hier noemt haal je ws in het meest gunstige geval nog niet.
Die 150 moet je nog delen door 8-10% hé, dus in praktijk kom ik uit nu op 30mb snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:26

Umbrah

The Incredible MapMan

Je zult meer moeten doen dan zomaar een stick nemen, je zult een multiband wifi kaart moeten gebruiken.

Overigens, als je 4 meter van de router af zit, ga ALTIJD voor ethernet... Wifi is naar mijn mening altijd alleen geschikt voor "als het niet anders kan" situaties. Je zult voor AC trouwens ook 80MHz kanalen moeten instellen. Tevens zijn die bandbreedtes die aangegeven zijn altijd:
* Half-duplex
* shared (delen door aantal actieve clients).
* ether-shared (wat zit er nog meer op die frequentie?)
* Afstand
* niet-meetbaar snelheids verlies door package loss ivm. onverwachte storing (plotseling spanning op een leiding, PSU die aangaat, water wat door een leiding heen gaat, verandering van atmosfeerionisatie, etc...)

Wat je laptop betreft zou ik eens kijken naar de wifi module, is het een dual band module? Heb je ethernet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montirosso
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06-07 19:30
Heb je wmm (WiFi Multimedia) ingeschakeld en staat je encryptie op WPA2? (dit loste bij mijn netgear veel problemen op met de wifi snelheid

[ Voor 31% gewijzigd door Montirosso op 09-05-2014 01:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
Umbrah schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 00:46:

Wat je laptop betreft zou ik eens kijken naar de wifi module, is het een dual band module? Heb je ethernet?
de stick van sitecom is dual band en zou volgens de verpakking ac moeten aan kunnen en bieden, wat ik niet snap is dat deze combinatie van usb stick en router niet 300mb aangeeft maar 150mb terwijl de wifi module van toon (eneco) wel 300mb genereerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
Montirosso schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 00:57:
Heb je wmm (WiFi Multimedia) ingeschakeld en staat je encryptie op WPA2? (dit loste bij mijn netgear veel problemen op met de wifi snelheid
ja, wwm staat aan en incryptie is wpa2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 08:48
De driver ook geïnstalleerd? Of enkel de stick door Windows zelf laten installeren?
Vaak zit er namelijk in de driver software meerdere opties die via de standaard Windows driver niet beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
Padje schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 01:10:
De driver ook geïnstalleerd? Of enkel de stick door Windows zelf laten installeren?
Vaak zit er namelijk in de driver software meerdere opties die via de standaard Windows driver niet beschikbaar zijn.
Ja, ik heb via de site van sitecom de laatste drivers geïnstalleerd.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Wat zegt inSSIDer dat er in de omgeving en met je netwerk qua wifi specs aan de hand is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:33

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Prik even door alle marketingblaat van "150" en "300" en "450" en dat soort onzin heen...

Als een vendor "450Mbps" roept bij een dual-band apparaat tellen ze vaak ten onrechte max carrier frequency (wat niet zelfde is als je echte throughput!) op van zowel 2.4GHz als 5GHz. Dat is dus 300+150. Conclusie moet dan ook zijn dat dit apparaat twee antennes (voor 2x2 MiMo) heeft voor de ene band en eentje voor de andere band.

Dan is vervolgens de vraag welke er twee heeft en welke eentje. Ik heb op basis van wat je hier zegt een donkerbruin vermoden :z

Sowieso zijn USB-adapters vrij waardeloos voor WiFi, tenzij ze externe antennes hebben kun je nooit meerdere goede antennes in zo'n kleine behuizing stoppen, en is WiFi op een vaste PC ook kansloos, zeker gezien kleine afstand. Als je je zorgen maakt om performance, geef zo'n ding dan de vaste verbinding die het verdient.

Dit is trouwens ook overduidelijk geen 802.11ac device, dan hadden ze wel met "1200Mbps" of meer lopen schermen :+

[ Voor 6% gewijzigd door dion_b op 09-05-2014 09:03 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Kort door de bocht, als je op een dusdanig N-netwerk zit, en je hebt dat soort antenne structuur, en je weet dat je een drukke 2,4GHz band hebt, dan zal ik zeggen: 150mbit linkweergave is erg mooi.

Als je dan met speedtest een downstream van rond de 60-70mbit haalt, dan is het HELEMAAL mooi.

Maar nogmaals, je gaf aan dat je er 4 meter vanaf zit. Ik gebruik die B-tags niet vaak, maar nu toch:
Haal een ethernetkabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 561095

Ik weet niet wat voor WiFi jullie gebruiken hoor, maar werkt perfect bij mij. Ik heb goede pingtijden en geen packetloss in Quake Online en games als League of Legends. Ook downloaden gaat goed snel. WiFi is niet zo slecht als jullie hier beweren.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 561095 op 09-05-2014 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-07 10:12

Ron

Hier word niet beweerd dat wifi slecht is,
alleen dat het vaker packets dropt en dat snelheiden waarmee geadverteerd vorden nooit de snelheden zijn die je haalt, het is een beetje hetzelfde verhaal als met je isp, ze zeggen dat je 120mb/s krijgt maar je krijgt max 80mb/s

OT: heeft de manufacturer behalve de drivers nog software bij de usb-stick geleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokkel
  • Laatst online: 07-07 12:51
Beste TS,

Wat mijn mede tweakers hebben verteld klopt, omdat de meeste wifi adapters maar 2 antennes per frequentie hebben zullen ze nooit de benodigde MSC index behalen. Om in de goede MSC index te behalen heb je minimaal 3 antennes nodig, zelfs dit verschild door omgevings parameters.

Kortom leuke verkoop praat, helaas heeft het geen basis in realiteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Het KAN goed zijn, ja, maar het is ALTIJD slechter dan een kabel, qua bandbreedte, latency, en raw-packetloss.

De redenen heb ik hierboven al aangegeven (half-duplex hubbed, shared-medium met buren, gevoelig voor de magnetron, als je niet weet waar de leidingen in je muur zitten is het ook lastig, etc, etc...). Het kan wel degelijk goed gaan, maar het is gewoon te onvoorspelbaar, en het kan van moment tot moment verschillen (bovenbuurman trekt de WC door, toevallig pijp tussen router en PC in, bam, een grote watermassa die je signaal een dip geeft). Een kabel heeft die nadelen niet, en met maar 4 meter tussen z'n router en z'n computer, is er geen reden om geen kabel te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-07 12:56
Zoals al gezegd, als je de snelste en meest stabiele verbinding wilt hebben, neem een ethernet kabel. Al die namen en snelheden die ze aanbieden op het doosje, zegt niets over jouw situatie. Er is altijd interferentie in huis aanwezig door andere apparatuur (Wifi, babyfoon, telefoons, magnetrons, etc...).

Bovendien, let even op je notatie van eenheden: mb is millibit. M voor miljoen, B voor byte en b(it) voor bit. Dat voorkomt al snel verwarring bij draadloze snelheden. De verkopers gebruiken deze eenheden door elkaar en zo maken ze dankbaar gebruik van de ontstane verwarring bij de consument. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:39

lier

MikroTik nerd

Welke WiFi adapter is het (type/model)?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turmin
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-07 11:21
ronald245 schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 09:54:
...dat snelheiden waarmee geadverteerd vorden nooit de snelheden zijn die je haalt, het is een beetje hetzelfde verhaal als met je isp, ze zeggen dat je 120mb/s krijgt maar je krijgt max 80mb/s
Het is niet correct om te zeggen dat het nooit wordt gehaald. En zijn genoeg gevallen waarin je gelijk hebt, maar ook genoeg waarin je ongelijk hebt.
Hiervoor had ik een ADSL lijn van 8 mbps en haalde makkelijk 12 mbps. Dit kon niet meer nadat ik was verhuist (max 3 mbps) en overgaan naar de kabel met een abbo van 120 mbps waar ik iets van 122 mbps haal. Bij mij is het dus wel zoals het zou moeten.

OT: Hecht zeker niet te veel waarde aan al die getallen en zeker niet op wifi. Ik kan me voorstellen dat zo'n kleine usb stick nooit zo goed is als ingebouwde wifi of kaart met externe antenne.
Als je een desktop hebt, gewoon een kabel aansluiten. Als je een laptop hebt, voor de gevallen dat je deze snelheid echt nodig hebt, even een kabel erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Laatst online: 01:33

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat gehaald wordt vanaf de provider hangt voor grootste deel af van gebruikte techniek:

DSL: eigen lijn naar DSLAM, maar snelheid afhankelijk van lijnlengte. Je haalt nooit maximale snelheid, maar wat je haalt is muv mogelijke congestion op backbone onafhankelijk van wat buren doen.
Kabel: iedereen kan volle snelheid halen, maar als iedereen dat tegelijk probeert te doen loop je tegen de grenzen aan van het gedeelde medium op buurtniveau. Doorgaans grootste deel van dag volle snelheid, alleen in piekuren 's avonds wat minder. Hoeveel minder en hoe lang die pieken duren hangt helemaal af van investering van de provider (en of je directe buren allemaal ranzige 24/7 downloaders zijn)
Glas: in beginsel kun je halen wat je zou moeten en heb je een eigen lijn naar switch op straatniveau, Daarboven zit je natuurlijk wel met een gedeelde uplink met overboeking. Of dat problemen geeft of niet is weer helemaal afhankelijk van hoe ruim je provider het bemeten heeft en wat de rest van de buurt doet.

Maar goed, dit is hier allemaal offtopic, het gaat hier over tegenvallende WiFi-prestaties, wat gelijk ook oorzaak van het overgrote meerderheid aan snelheids/verbindingsproblemen is. Of je provider nu 180Mbps levert of 150Mbps maakt geen ene drol uit als je WiFi binnenhuis maar 30Mbps doet IRL en je hoofdPC is niet bedraad aangesloten :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.l.
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-05 18:04
Als je heel goed de specs hier: http://www.sitecom.com/nl...ter-ac600/wla-3100/p/1635 en hier: http://www.netgear.com/ho...DR4700.aspx#tab-techspecs leest, zie je dat de ene 450Mb haalt op N, en de andere op AC. Helaas niet volledig compatible.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
Umbrah schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 09:45:
Kort door de bocht, als je op een dusdanig N-netwerk zit, en je hebt dat soort antenne structuur, en je weet dat je een drukke 2,4GHz band hebt, dan zal ik zeggen: 150mbit linkweergave is erg mooi.

Als je dan met speedtest een downstream van rond de 60-70mbit haalt, dan is het HELEMAAL mooi.

Maar nogmaals, je gaf aan dat je er 4 meter vanaf zit. Ik gebruik die B-tags niet vaak, maar nu toch:
Haal een ethernetkabel
Ik pik willekeurig even een bericht uit dit topic om door te borduren. Als het zo makkelijk was geweest met een ethernetkabel had ik nooit en Wi-Fi stick gekocht, de clou is alleen dat mijn laptop tot 100mb linkrate ondersteund dus dan kan ik net zo goed blijven steken bij de Wi-Fi kaart die mijn laptop al in zich heeft, en 150mb n kaartje waarbij ik ongeveer 55/60mb in praktijk haal (netjes lijkt mij). de reden waarom ik dus deze sitecom kaart heb gekocht is omdat deze op 5ghz toch op zijn minst en linkrate van 300mb zou moeten kunnen geven, echter, deze blijft ook plakken op 150mb.

Aan de router ligt het niet, ik heb hier vaak andere laptops die 5ghz Wi-Fi kaarten in zich hebben en deze hebben excellent en linkrate van 300mb, kortom, ergens staat iets verkeerds in de instellingen? ik heb in apparaat beheer al gekeken in de sitecom kaart bij geavanceerd en lopen spelen met switchen tussen 2.4 en 5ghz enz, en in de router 40/20 beide en 20 only en 5ghz only maar ook dat bied geen oplossing. wie weet wat ik nog zou kunnen proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocwil
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 04-07 13:15
Router opnieuw opstarten en opnieuw verbinding maken en hopen dat de link negotiation dit keer goed gaat.
Heb zelf een keer gehad dat met een ethernet kabel de link negotiation verkeerd ging heb je mooi 10mbit terwijl het makkelijk 100mbit aan moet kunnen XD

~ Portal 2 maps: linkje ~ LoL (EUW): Ocwil ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:56
M.l. schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 14:08:
Als je heel goed de specs hier: http://www.sitecom.com/nl...ter-ac600/wla-3100/p/1635 en hier: http://www.netgear.com/ho...DR4700.aspx#tab-techspecs leest, zie je dat de ene 450Mb haalt op N, en de andere op AC. Helaas niet volledig compatible.
Voor iedereen die er overheen leest....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farthalot
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 03-02-2023
150mbit / 8 is echt geen 30 MByte/s. Ergens in de 20MByte/s
Het lijkt er op dat verbinding toch wel > 150mbit is als je 30MByte / sec haalt.

Overigens is het een usb1.1/usb2 stick. In praktiijk haal je daar niet veel meer dan 25MByte/sec mee ook al is de specificatie van usb2 450mbit.

Hoop dat je er wat aan hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
Ik heb de moed opgegeven en de stick terug gebracht naar de winkel. Ik hou het wel bij de ingebouwde wifi-n kaart die +-55/60mb haalt en denk dat ik daar mee tevreden moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-07 15:32
De Sitecom haalt volgens de specificaties slechts 150Mbit op 2,4 GHz wifi-N.
De verbindingssnelheid in de AC-mode is maximaal 433 Mbit op 5 GHz. Kan ook niet anders want het is een zogenaamd 1x1 device (1 antenne).

Je zal in ieder geval de router op de AC-modus moeten instellen, om die snelheid op 5GHz te halen, en dan zal je de 433Mbit verbindingssnelheid (!) alleen nog halen als je "line-of-sight" met de router hebt en niet te ver weg.

Mogelijk dat er een compatibiliteitsprobleem tussen de Netgear en de Sitecom bestaat. Sitecom wifi hardware (nog) niet ondersteund door de firmware van de router.

Even ter vergelijking: hier een Netgear R7000 i.c.m. Intel AC7260 (2x2 device, 2 antennes).
Door W8 aangegeven verbindingssnelheid is op 5 meter afstand, met muur er tussen, 702Mbit. Hoogst haalbare netto snelheid die ik tot nog toe heb gehaald is 40 MB/sec (320 Mbit) over wifi. Maar dan zit ik op een meter of drie zonder obstakels tussen router en laptop.

Aanvulling, na zorgvuldiger leeswerk:
De WNDR4700 is überhaupt geen ac-router. N900, dus max. 450Mbit op zowel 2.4 als 5 GHz.
Ga je dan met een wifi adaptertje proberen dat max. 150 Mbit op alleen de 2.4 GHz band aankan, dan maak je uiteraard ook een max. 150 Mbit verbinding. Daar hou je dan netto in het beste geval een 60/70 Mbit netto van over.
De 5GHz van de Sitecom doet er helemaal niet toe want hij ondersteund geen 5 GHz in N-modus, alleen in AC-modus.

Mijn advies: wifi kaartje in de laptop vervangen door een Intel Ultimate-N 6300 (450 Mbit) of een Intel Dual Band Wireless-AC 7260. Die laatste ondersteund ook gewoon N (tot 300 Mbit) en heb je AC tot je beschikking, mocht je ooit een AC-router aanschaffen.
Ik vermoed wel dat je maar 1 antenne in je laptop hebt als er een 150 Mbit wifi device ingebouwd is. Dan lijkt het me verstandig extra antennes in te bouwen. Effe shoppen op eBay.

[ Voor 62% gewijzigd door Masimo op 09-05-2014 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:45

3DDude

I void warranty's

farthalot schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 16:20:
150mbit / 8 is echt geen 30 MByte/s. Ergens in de 20MByte/s
Het lijkt er op dat verbinding toch wel > 150mbit is als je 30MByte / sec haalt.

Overigens is het een usb1.1/usb2 stick. In praktiijk haal je daar niet veel meer dan 25MByte/sec mee ook al is de specificatie van usb2 450mbit.

Hoop dat je er wat aan hebt
150/8 = 18.75MB/s
TS heeft het over Mbit/s (dus 30/8 = 3.75MB/s)
marcel23456 schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 15:32:
[...]

Ik pik willekeurig even een bericht uit dit topic om door te borduren. Als het zo makkelijk was geweest met een ethernetkabel had ik nooit en Wi-Fi stick gekocht, de clou is alleen dat mijn laptop tot 100mb linkrate ondersteund dus dan kan ik net zo goed blijven steken bij de Wi-Fi kaart die mijn laptop al in zich heeft, en 150mb n kaartje waarbij ik ongeveer 55/60mb in praktijk haal (netjes lijkt mij). de reden waarom ik dus deze sitecom kaart heb gekocht is omdat deze op 5ghz toch op zijn minst en linkrate van 300mb zou moeten kunnen geven, echter, deze blijft ook plakken op 150mb.

Aan de router ligt het niet, ik heb hier vaak andere laptops die 5ghz Wi-Fi kaarten in zich hebben en deze hebben excellent en linkrate van 300mb, kortom, ergens staat iets verkeerds in de instellingen? ik heb in apparaat beheer al gekeken in de sitecom kaart bij geavanceerd en lopen spelen met switchen tussen 2.4 en 5ghz enz, en in de router 40/20 beide en 20 only en 5ghz only maar ook dat bied geen oplossing. wie weet wat ik nog zou kunnen proberen?
Aha het is een laptop.

Een laptop van 1 jaar oud? Is het mogelijk om de ingebouwde mini pci express wifi kaart te vervangen?
hoeveel antenne's heeft die?
pricewatch: Intel Dual Band Wireless-AC 7260 Plus Bluetooth
Als je die erin bouwt? -> met 2 antennes op AC, ga je veel betere performance halen?

Omdat je niet post wat voor merk / type laptop je hebt kan ik niet in mijn glazen bol kijken of je dat kan veranderen... (dat zul je zelf dus moeten nakijken)

Alternatief is een USB adapter kopen die wel N en 450mbit aan kan :)

[ Voor 13% gewijzigd door 3DDude op 09-05-2014 23:49 ]

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

3DDude schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 23:45:
150/8 = 18.75MB/s
TS heeft het over Mbit/s (dus 30/8 = 3.75MB/s)
Als je het dan toch al op de letter speelt... Mbit != mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Samenvattend: USB2, ingebouwde (enkele) antenne en stoorzenders in de buurt (buren WiFi, etc...)... kortom max snelheid van 802.11ac ga je niet halen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
Uiteindelijk bleek de usb van sitecom niet de juiste te zijn, vandaag heb ik de Netgear n900 gekocht voor 25 euro en...bam! 450mb linkrate en 180mb vol op de speedtest van Ziggo. Kortom, had niets met mijn laptop te maken maar puur met de stick van sitecom 8)7 :9

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3512669804.png

[ Voor 18% gewijzigd door marcel23456 op 20-05-2014 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-07 15:32
Masimo schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 22:33:
De Sitecom haalt volgens de specificaties slechts 150Mbit op 2,4 GHz wifi-N.
De verbindingssnelheid in de AC-mode is maximaal 433 Mbit op 5 GHz. Kan ook niet anders want het is een zogenaamd 1x1 device (1 antenne).

.....

Aanvulling, na zorgvuldiger leeswerk:
De WNDR4700 is überhaupt geen ac-router. N900, dus max. 450Mbit op zowel 2.4 als 5 GHz.
Ga je dan met een wifi adaptertje proberen dat max. 150 Mbit op alleen de 2.4 GHz band aankan, dan maak je uiteraard ook een max. 150 Mbit verbinding. Daar hou je dan netto in het beste geval een 60/70 Mbit netto van over.
De 5GHz van de Sitecom doet er helemaal niet toe want hij ondersteund geen 5 GHz in N-modus, alleen in AC-modus.

....
Dat zei ik.
Maar nu zit je met zo'n aanhangsel aan je laptop. Waarom de ingebouwde wifi-adapter niet vervangen door een Intel N-6300 of een AC-7260?
Maar goed, probleem naar tevredenheid opgelost.

[ Voor 9% gewijzigd door Masimo op 20-05-2014 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
Masimo schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 22:09:
[...]

Dat zei ik.
Maar nu zit je met zo'n aanhangsel aan je laptop. Waarom de ingebouwde wifi-adapter niet vervangen door een Intel N-6300 of een AC-7260?
Maar goed, probleem naar tevredenheid opgelost.
Absoluut, de laptop staat hier altijd op 1 vaste plek (waarom geen desktop dan? ;) ) dus dat stickje zit mij niet echt in de weg. Maar wellicht in de nabije toekomst eens de interne wifi vervangen voor wat je aandraagt 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Bedraad is altijd beter dan draadloos. Zelfs je latency gaat vooruit met bedraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:14

Compizfox

Bait for wenchmarks

CptChaos schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 00:02:
[...]
Als je het dan toch al op de letter speelt... Mbit != mbit.
Inderdaad. Het heeft echt totaal geen zin om over dit soort zaken te discussiëren als je de eenheden niet op een rijtje hebt.

TS heeft het de hele tijd over mb, wat millibit is. Een millibit is een duizendste van een bit en een maat voor data, niet voor snelheid. De eenheid voor snelheid zou mb/s zijn, millibit per seconde.
Maar ik er ga maar even vanuit dat TS Mb/s bedoelt (megabit per seconde). Eén hoofdletter anders maar het scheelt een factor 109.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 03-07 22:18
Wat jouw probleem trouwens was is dat je een 1x1 MIMO 802.11ac stick had, en een 3x3 MIMO 802.11n router. Dus dat betekend dat je stick 1x 150Mb/s op 2,4GHz (n) aankan en 1x 433Mb/s op 5GHz (ac). Je router kan 3x 150Mb/s op 2,4GHz (n) aan en 3x 150Mb/s op 5GHz. Ze kunnen geen verbinding maken op 802.11ac protecol, omdat je router dat niet ondersteund. Ze kunnen ook niet gebruik maken van 3x3 MIMO (of 2x2) omdat je stick dat niet ondersteund. De snelste optie is dus een enkele stream op 802.11n, dus 150Mb/s.

Die 150Mb/s is de half-duplex link-rate. Zodra er dus ook maar enige vorm van ruis op zit schakelt hij terug naar bijv. 108Mb/s. Veel ruis en je kan zo onder de 50Mb/s zakken. Half-duplex betekend dat je niet gelijk kan zenden en ontvangen, dus als je zowel upload als download mag je op dat moment die snelheid halveren. Plus nog driver overhead en gedoe met USB en dat spul is helemaal niet snel meer. Oh en maak je gebruik van 20MHz kanalen, wat je meestal op 2,4GHz doet, mag je alle snelheden ook nog eens halveren.

Bij Cat 5e (en hoger, 6, 6a en 7) Ethernet is het gewoon heel simpel: Je hebt altijd 1Gb/s full-duplex. Dus 1000Mb/s zenden en ontvangen tegelijk, theoretisch kan er dus 2000Mb/s overheen als je met 1000Mb/s download en met 1000Mb/s upload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Anoniem: 58485 schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 00:47:
Bedraad is altijd beter dan draadloos. Zelfs je latency gaat vooruit met bedraad.
Wat bedoel je met zelfs hier? Ik denk dat je bedoelt dat niet alleen je snelheid omhoog gaat, maar ook dat je latency minder wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
Compizfox schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 00:56:
[...]

Maar ik er ga maar even vanuit dat TS Mb/s bedoelt (megabit per seconde). Eén hoofdletter anders maar het scheelt een factor 109.
Correct,, fout mijner kant
Anoniem: 58485 schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 00:47:
Die wetenschap ondersteun ik, ondanks dat de afstand slechts 4 meter is tussen laptop naar router is het toch niet eenvoudig om een kabel hierheen te trekken. Dat was dus ook de reden om via draadloos de snelheid omhoog te krikken. Bij de ingebouwde kaart van deze laptop zat ik op een linkrate van 150, dus in praktijk kwam ik niet hoger dan 60Mb/s en ik wilde toch kijken of ik richting die 180Mb/s kon komen. Dat ik helaas de verkeerde wifi stick gekocht had was even tegenvaller, maar goed, het is nu opgelost dus vrouw blij (geen zichtbare kabel) en ik blij, want kan nu met volle snelheid van Ziggo benutten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je kunt een kabel ook netjes afwerken door de muren, onder de vloer of in gootjes... geen vrouw die er naar kraait O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
Anoniem: 58485 schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 21:25:
Je kunt een kabel ook netjes afwerken door de muren, onder de vloer of in gootjes... geen vrouw die er naar kraait O+
Dat zit ook in de pijplijn, alleen de laminaatvloer ligt net 1 jaar, denk dat als ik die even ga openbreken dat ik direct door mag naar de advocaat :P maar als over 3 jaar hij vervangen word gaat er GELIJK en cat6 kabel onderdoor linea recta naar de laptop 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gootjes via de muur dan? Lijkt me meest handige oplossing.

Kabel is altijd beter dan bedraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
Anoniem: 58485 schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 21:32:
Gootjes via de muur dan? Lijkt me meest handige oplossing.

Kabel is altijd beter dan bedraad.
Dat zou kunnen, alleen heb ik net sinds 1 week en camerasysteem laten aanleggen via Feenstra, die was ook bekabeld dus misschien dat ik die cat6 erin mee kan laten lopen. Heeft geen snelle haast want kan nu gewoon al full speed downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
marcel23456 schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 21:36:
[...]

Heeft geen snelle haast want kan nu gewoon al full speed downloaden.
Ik heb alleen langzame haast 8)
Ik denk dat je er overigens over 3 jaar wel een kabel beter dan CAT6 in zal leggen. Dan zal - gok ik - een 10GBit netwerk wel de standaard zijn.
Pagina: 1