VoIP extern bereikbaar maken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itavero
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:57
Hoi allemaal,

Thuis hebben we momenteel een modem welke verbinding maakt met de SIP server van onze provider.
Als ik thuis ben kan ik m.b.v. een softphone verbinding maken met het modem, wat het mogelijk maakt om inkomende gesprekken aan te nemen en uitgaande gesprekken te starten, bijvoorbeeld vanaf mijn mobiele telefoon.
Aangezien het regelmatig voorkomt dat ik niet thuis ben, maar wel op een locatie ben waar ik mobiel mijn telefoon op kan nemen (en doorgaans een stabiele Wi-Fi verbinding heb), lijkt het mij interessant als ik op de een of andere manier een soort proxy op kan zetten zodat ik vanaf een externe locatie ook verbinding kan maken met de SIP service die het modem aanbiedt.

Momenteel draait er thuis al een Raspberry Pi met een simpele installatie van OpenVPN (waarmee ik niet in hetzelfde netwerk kom te hangen, maar waarbij de Pi als een NAT fungeert op het moment).
Ik vermoed dat dit vanwege de configuratie niet echt een oplossing is (kan namelijk geen verbinding maken als ik via VPN verbonden met met thuis, terwijl het modem zelf wel te bereiken is via de webbrowser).

Sowieso zou het nogal wat overhead toevoegen als ik dit via een versleutelde VPN verbinding zou doen. Daarom vroeg ik me dan ook af wat de alternatieven zijn en hoe dit opgezet zou kunnen worden.

Hopelijk heeft iemand wat suggesties of een linkje naar een interessant artikel wat ik als basis kan gebruiken.
Uiteraard heb ik zelf al het een en ander gegoogled, maar ik ben nog niet tegen gekomen wat ik zoek.

Ciao,
Arno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-06 21:56
Kpn? Voor zover ik weet doet die dit... Dus interne centrale via experiabox

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:15
Waarom porteer je je nr niet naar een sipprovider? (Budgetphone, Cheapconnect enz)
Over het algemeen is dat een goedkopere oplossing en het lost ook jouw probleem op. Als je dan ook nog uitgaand over een Betamax clone routeerd bel je helemaal voor bijna niets.

(Ik betaal zelf bv 9 eur per jaar voor mn nr / inkomend, en bel uit via Betamax, betaal 1,5 cent per minuut naar vast/mobiel....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-06 21:56
Dat zou ook mijn voorstel zijn, Overporteren naar sipprovider

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44203

Ik ben erg benieuwd naar het antwoord op de vraag van TS. Heb hier dezelfde situatie en overstappen is geen optie omdat zakelijk contract nog bijna 2 jaar loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itavero
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:57
Ook ik zit nog bijna een jaar vast aan mijn huidige provider. We bellen wel onbeperkt voor een flat-fee overigens.

De provider is Telfort, maar dat zou naar mijn idee niets uit moeten maken. Ik ben juist op zoek naar een generieke oplossing die ook werkt met andere aanbieders.
Pagina: 1