Ik probeer al een tijdje een windows 8.1 live cd te maken. Hiervoor heb ik het programmaatje Windows 8.1 Setup van Microsoft gedownload. Dit programma vraagt om een windows 8.1 product code. Ik heb deze al met meerdere programma's (zoals magical jelly bean keyfinder) geprobeerd te achterhalen, maar ik vind steeds dezelfde code die niet werkt. Waar kan ik de goede code vinden? Mijn pc heb ik gekocht met windows 7 erop, waarna ik deze heb geupgraded naar windows 8 en later naar 8.1.
Als het goed is zou je die key op moeten kunnen geven en die zou moeten werken.Ewout050 schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 22:35:
waarna ik deze heb geupgraded naar windows 8 en later naar 8.1.
Ik neem aan dat je met Live CD doelt op de Windows to Go functionaliteit. Let wel op dat die alleen werkt met Windows 8(.1) Enterprise.
Ik bedoel niet windows to go, maar een instalatie dvd. Ik wil namelijk de hdd van mijn laptop overzetten naar een ssd. Ik had gelezen dat je daarvoor een instalatie dvd nodig hebt voor het geval dat de mbr beschadigd raakt.CMD-Snake schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 07:06:
[...]
Als het goed is zou je die key op moeten kunnen geven en die zou moeten werken.
Ik neem aan dat je met Live CD doelt op de Windows to Go functionaliteit. Let wel op dat die alleen werkt met Windows 8(.1) Enterprise.
Ja, zo heb ik het wel begrepen.bas-r schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 11:44:
Je hebt dus een installatie DVD nodig van Windows 8.1?
Je hebt dus Windows 7 geupgrade naar Windows 8 (en later naar 8.1), dus je beschikt gewoon over een code? Ik zou even die code opzoeken (in je mail?), dat is volgens mij toch het allermakkelijkst?Ewout050 schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 22:35:
Ik probeer al een tijdje een windows 8.1 live cd te maken. Hiervoor heb ik het programmaatje Windows 8.1 Setup van Microsoft gedownload. Dit programma vraagt om een windows 8.1 product code. Ik heb deze al met meerdere programma's (zoals magical jelly bean keyfinder) geprobeerd te achterhalen, maar ik vind steeds dezelfde code die niet werkt. Waar kan ik de goede code vinden? Mijn pc heb ik gekocht met windows 7 erop, waarna ik deze heb geupgraded naar windows 8 en later naar 8.1.
Is de code die jij hebt gevonden niet gewoon een Windows 8 Upgrade key? Die kun je volgens mij niet gebruiken om Windows 8.1 te downloaden (via de manier die jij beschrijft).
[ Voor 10% gewijzigd door TheVMaster op 09-05-2014 11:53 ]
Je hebt een code (product key) voor Windows 8, niet voor 8.1. Die zijn niet uitwisselbaar.
Aangezien je van hdd naar SSD gaat, zou ik windows niet kopiëren, maar opnbieuw installeren, ivm TRIM support enzo.
Werkwijze:
Je huidige Windows 8 DVD gebruiken (of eentje downloaden, via de officiële weg of de minder officiële weg, zolangd de MD5 of SHA1 klopt maakt dat niet uit) en met je Windows 8 product key installeren
Na installatie, upgraden naar Windows 8.1
Als je dit niet wilt, kan je ook in plaats van de officiële manier, via torrents ofzoiets de Windows 8.1 dvd downloaden, zolang je de MD5 of SHA1 maar checkt.
Aangezien je van hdd naar SSD gaat, zou ik windows niet kopiëren, maar opnbieuw installeren, ivm TRIM support enzo.
Werkwijze:
Je huidige Windows 8 DVD gebruiken (of eentje downloaden, via de officiële weg of de minder officiële weg, zolangd de MD5 of SHA1 klopt maakt dat niet uit) en met je Windows 8 product key installeren
Na installatie, upgraden naar Windows 8.1
Als je dit niet wilt, kan je ook in plaats van de officiële manier, via torrents ofzoiets de Windows 8.1 dvd downloaden, zolang je de MD5 of SHA1 maar checkt.
Moet je wel rekening houden dat bij install die de code ook niet pakt, en je dus later in windows moet activeren.maarud schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 11:56:
[...] Als je dit niet wilt, kan je ook in plaats van de officiële manier, via torrents ofzoiets de Windows 8.1 dvd downloaden, zolang je de MD5 of SHA1 maar checkt.
Klopt, was vergeten er bij te zetten dat als de dvd alleen maar gebruikt zou worden als 'fixmbr' schijfje, er nog wel andere manieren zijn om er aan te komen 
Voor de rest heb je idd gelijk!
Voor de rest heb je idd gelijk!
Pagina: 1