Ik heb al een en ander geprobeerd en opgezocht, maar zie even het overzicht niet meer. Hopelijk kunnen jullie mij aangeven wat ik in moet stellen.
Mijn netwerk ziet er als volgt uit:
Waar ik nu tegen aanloop is dat ik de NAS vanaf het 192.168.1 netwerk wil benaderen, de Xperia Box en de NAS staan in de meterkast namelijk. Ik heb zelf al een aantal opties zitten bedenken, maar weet niet of ze allemaal kloppen of handig zijn:
1. Port forwarding instellen op Xperia Box voor de NAS, maar hoe?
2. DHCP op Netgear router uitschakelen en onderdeel van Xperia Box subnet maken (maar wil wel de wireless functie van de Netgear behouden, repeating?)
Wat ik iig weet is dat het uitschakelen van DHCP op de Xperia Box en hem als switch gebruiken geen optie is, dit ivm de IPTV, die moet echt zijn IP van de Xperia Box krijgen, vandaar de switch in de woonkamer vóór de Netgear router.
Mijn netwerk ziet er als volgt uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| Fibre | v Xperia Box (192.168.2.0/24, DHCP, wireless off) |- Synology NAS (192.168.2.10) | v HP switch |1 |2 v v 1. Motorola IPTV 2. Netgear WNDR3700 router (192.168.1.0/24, DHCP, 802.11n) | v LAN: AV Receiver, PS3 WLAN: laptops, smartphones, tablets, etc. |
Waar ik nu tegen aanloop is dat ik de NAS vanaf het 192.168.1 netwerk wil benaderen, de Xperia Box en de NAS staan in de meterkast namelijk. Ik heb zelf al een aantal opties zitten bedenken, maar weet niet of ze allemaal kloppen of handig zijn:
1. Port forwarding instellen op Xperia Box voor de NAS, maar hoe?
2. DHCP op Netgear router uitschakelen en onderdeel van Xperia Box subnet maken (maar wil wel de wireless functie van de Netgear behouden, repeating?)
Wat ik iig weet is dat het uitschakelen van DHCP op de Xperia Box en hem als switch gebruiken geen optie is, dit ivm de IPTV, die moet echt zijn IP van de Xperia Box krijgen, vandaar de switch in de woonkamer vóór de Netgear router.