Upgrade advies

Pagina: 1
Acties:

• Duppie
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online
Hoi allemaal,

Ik ben van plan mijn PC te gaan upgraden. Mijn huidige systeem ziet er als volgt uit:

MSI X58 Pro-E
Intel i7 930@2.8 GHz
XFX Radeon HD5870 1GB
Kingston ValueRAM 6GB DDR3 @1066MHz

Samsung 840 EVO 250GB (Windows en games)
Western Digital 1002FAEX (voornamelijk opslag, maar ook programma's)
Western Digital 10EARS (opslag)
Western Digital 20EARS (opslag)

Ik wil weer een beetje mee kunnen met de nieuwe games... Echter heb ik niet het budget om een hele nieuwe PC te kopen. Nu zit ik eraan te denken om mijn geheugen te upgraden naar G.Skill 8GB DDR3 @1333MHz en mijn GPU te upgraden... Echter weet ik niet of ik hiermee gered ben. Zit namelijk ook te wachten op Watch_Dogs maar met dit systeem wordt t wel heel krap denk ik (of niet??)

Kwam op Tweakers een nieuwe tweedehandse GTX780 of GTX 780 Ti tegen. Denken jullie dat ik dit moet doen of is dat overkill op mijn huidige systeem?

Of denken jullie dat ik beter iets langer kan wachten en nog wat sparen voor een heel nieuw systeem?

Alvast bedankt voor de hulp!!

[edit]: HDD's toegevoegd

[ Voor 17% gewijzigd door Duppie op 09-05-2014 12:14 ]

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:10
Dat verschil in ram zul je niet echt merken denk ik. Kun je er niet nog 2x 6GB bij prikken? (weet niet hoe je het nu hebt staan in je computer).

Als je 2e hands zn kaart kan pakken zou ik dat wel doen ja.

• Duppie
  • Niet online
Nee mijn huidige 1066 MHz geheugen is niet meer te koop... Ik heb nu 3 slots in gebruik van de 6. Er kan max 24GB op het MB. Maar ik zit er ook mee dat mijn MB maar max 1333MHz aankan. Nu heb ik gekeken op de website van het MB en het geheugen wat ik voor ogen heb werkt met dit MB.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:17

br00ky

Moderator Harde Waren
Wat bedoel je met "weer een beetje meekunnen"? Alles ultra op 1080p met 8xAA? Welke games speel je, je moet specifieker zijn.

Snelheid van het geheugen maakt niet heel veel uit, zie reviews: De grote Tweakers-geheugentest, behalve als er geen dedicated videokaart in het systeem zit. Dat is bij jou wel het geval.

• Duppie
  • Niet online
Ik speel op 1080p. Liefst ultra of high natuurlijk. Zit te wachten op Watch_Dogs, ben op dit moment bezig met Thief en Battlefield 4. Heb Far Cry 3 en Crysis 3 gespeeld. Liefst wil ik ook weer MSAA aan kunnen zetten bij m'n nieuwe games, want nu moet ik het helaas uit laten staan.

Misschien is het toch beter om nog even verder te sparen en dan een compleet nieuw systeem te kopen (of mijn ouders lief aankijken of ze willen sponsoren haha)

BTW: heb op dit moment een Samsung 840 EVO 250 GB SSD

• Mitchell-CWD
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-02 22:51
Qua bang for buck kan je beter niet voor een GTX 780ti ofzo gaan. Iets als een GTX770 kan je prima mee vooruit komende tijd en dat kan je CPU ook nog aan.

Steam: mitchell99 - GTA V Social Club: MitchellFR - Overwatch/HotS/SC2 Battle.net: HunteR#1963

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

zeker als je die cpu even een zetje geeft (een overklok erop zetten) kun je nog wel even vooruit. wat voor voeding heb je? de 5870 is allesbehalve zuinig, maar misschien qua leeftijd?

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• Duppie
  • Niet online
Ik heb een Cooler Master Silent Pro M700W voeding. Overclocken is misschien wel een optie, maar ik heb het nog nooit gedaan... Dus als iemand tips of sites heeft hoe ik dat moet doen :) Zal zelf ook eens wat research doen naar overclocken.

Ik heb mijn PC nu een jaar of 4 denk ik. Dus de videokaart is ook 4 jaar oud.

• Isniedood
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19-02 15:25

Isniedood

nee, echt niet!

dprinse96 schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 21:54:

BTW: heb op dit moment een Samsung 840 EVO 250 GB SSD
Voor gamen heeft een SSD alleen invloed op laadtijden en niet op framerates.

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

Verwijderd

Edit: Sorry verkeerd gelezen.

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2014 12:42 ]

Pagina: 1