Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor school nodig

Pagina: 1
Acties:

• Rickjuh
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Hallo,

Ik ben op zoek naar een laptop voor school en waar ik af en toe een spelletje mee kan spelen.
Als ik een spel speel zijn het meestal oudere spellen zoals red alert 3, dus nieuwere spellen doe ik er niet op.
Op school heb ik de laptop eigenlijk alleen nodig voor tekst verwerking en opdrachten via internet uit te voeren.
Het makkelijkste is als hij 500GB geheugen heeft mag ook 320GB want dan hang ik me losse hardeschijf er wel aan.
Hoe het met de processors zit weet ik allemaal niet.
Maar hij moet toch wel snel zijn.

Het budget ligt rond de 400 euro.
Ik zie hier en daar aanbiedingen van mediamarkt en saturn en zo maar welke moet ik nu hebben.
Wie weet welke laptop ik het beste kan pakken?

Groetjes, Rickjuh

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

dit al gelezen ?
reviews: Tweakers Koophulp voor laptops
http://tweakers.net/categ...MpMTvVNrFCyMkFwM_OUrAxqAQ

[ Voor 28% gewijzigd door Fish op 08-05-2014 20:02 ]

Iperf

• Geitenkaas
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 20-10-2024
Dat is moeilijk met een budget van 400 euro, bijna alle laptops van die prijs hebben als grafische kaart de Intel HD Graphics.

Aangezien je er niks van snapt:

Processor: Doet alle berekeningen, je laptop maakt non stop allemaal berekeningen.

Videokaart: Dit is vooral voor gaming, het zorgt ervoor dat je een goede FPS (foto's per seconde) hebt. Normaal hebben laptops de simpele Intel HD graphics, dit is goed voor youtube, internet surfen, office etc.
Daarom moet je niet een Intel HD graphics hebben :)

Ram geheugen: Verwerken van informatie, spelletjes die jij wilt spelen vereisen 2 - 4gb ram.

#ProductPrijsSubtotaal
1HP Pavilion 17-e108ed€ 499,-€ 499,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 499,-

Voor 100 euro meer heb je een veel betere. Deze heeft een snelle processor, een gaming videokaart en 6GB ram. Misschien voor jou taken veel te veel, maar reken maar dat je red alert 3 op de hoogste graphics heerlijk kunt spelen. Deze laptop kun je dan ook langer gebruiken.

Deze is ook goed, maar een stuk goedkoper.
#ProductPrijsSubtotaal
1Toshiba Satellite C50D-A-13U€ 419,-€ 419,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 419,-

• Rickjuh
  • Niet online
Ja, ik heb toenertijd denk 2 a 3 jaar geleden een HP pavilion g-series gekocht voor rond de 400 euro.
Deze werkte tot op de dag van vandaag prima, maar ik heb hem in die jaren al zeker 2 a 3 keer gereset.
Maar hij wordt steeds langzamer en de koeling werkt niet helemaal naar behoren(wordt veelste warm), is traag ook na een nieuwe installatie.

Zou die HP Pavilion ook in een Eastpak rugtas passen? Ik heb nu ook een 17 inch en hij gaat er net in.

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 29-11 21:51
17,3 zal wellicht, of wellicht net niet gaan. Hangt er ook een beetje van af hoeveel boeken je meeneemt. Maar voor een laptop die dagelijks mee naar school moet voor een beetje tekstverwerken, zou ik eerder 15"of 13" kiezen.

• Geitenkaas
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 20-10-2024
of een grotere tas

• hydrargyrum
  • Laatst online: 11-11 12:04
Ik kan uit ervaring zeggen dat 17.3" hoe dan ook niet gaat passen. Ik heb zelf een 15.6" widescreen, de pricewatch: Acer Aspire 5741-334G32MN en deze past met moeite in de eastpak campus, een van hun grotere modellen.
Ook vind ik die toshiba voor portable gebruik de beste optie, meer dan 15" wil je niet iedere dag meedragen.

• Rickjuh
  • Niet online
Ik heb vandaag bij Coolblue de toshiba laptop besteld, als het goed is komt hij morgen binnen.
De hp laptop die hier boven ook staat is 1 cm langer dan mijn huidige laptop, dus deze gaat dan al zeker niet in mijn schooltas passen want deze past er net krap in.

• Rickjuh
  • Niet online
pricewatch: HP Pavilion g7-1135sd (LS562EA)

Dit is mijn huidige laptop, is de toshiba hier tegen over dan beter?

• maevian
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-11 22:31
Geitenkaas schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 20:06:
Dat is moeilijk met een budget van 400 euro, bijna alle laptops van die prijs hebben als grafische kaart de Intel HD Graphics.

Aangezien je er niks van snapt:

Processor: Doet alle berekeningen, je laptop maakt non stop allemaal berekeningen.

Videokaart: Dit is vooral voor gaming, het zorgt ervoor dat je een goede FPS (foto's per seconde) hebt. Normaal hebben laptops de simpele Intel HD graphics, dit is goed voor youtube, internet surfen, office etc.
Daarom moet je niet een Intel HD graphics hebben :)

Ram geheugen: Verwerken van informatie, spelletjes die jij wilt spelen vereisen 2 - 4gb ram.

#ProductPrijsSubtotaal
1HP Pavilion 17-e108ed€ 499,-€ 499,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 499,-

Voor 100 euro meer heb je een veel betere. Deze heeft een snelle processor, een gaming videokaart en 6GB ram. Misschien voor jou taken veel te veel, maar reken maar dat je red alert 3 op de hoogste graphics heerlijk kunt spelen. Deze laptop kun je dan ook langer gebruiken.

Deze is ook goed, maar een stuk goedkoper.
#ProductPrijsSubtotaal
1Toshiba Satellite C50D-A-13U€ 419,-€ 419,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 419,-
oudere games zoals red alert 3 (wat de op aangeeft), draaien prima op intel graphics

• jorisvdelsen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-07 20:54
hydrargyrum schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 20:23:
Ik kan uit ervaring zeggen dat 17.3" hoe dan ook niet gaat passen. Ik heb zelf een 15.6" widescreen, de pricewatch: Acer Aspire 5741-334G32MN en deze past met moeite in de eastpak campus, een van hun grotere modellen.
Ook vind ik die toshiba voor portable gebruik de beste optie, meer dan 15" wil je niet iedere dag meedragen.
Ik heb ook een Eastpak Campus en een 15,6'' laptop en bij mij past het maar net. Een kleinere variant is een stuk minder gezeul.

V'nA! 3470@3,4 - P8H61M/B3 - Intel 330 120GB - NZXT S340 - Tranquillo Rev.2 - Nexus 430W - Gigabyte 270X-2GD || Pixel 3a - Huawei P10 ||

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 19:52
2 selecties aan laptops waarvan ik zou zeggen dat je er een bescheiden spelletje mee moet kunnen spelen (dus de betere intel graphics varianten en laptops die een aparte gpu hebben):

http://tweakers.net/categ...0zPImWtTlDdYQHog1TeO77_gc

en

http://tweakers.net/categ...0NLz9lBuctSVuM2zL0Ibhff8D

Een selectie uit voorgaande selecties, met de laptops die in mijn ogen het beste zijn. Soms is dit gebaseerd op de betere specs voor de prijs, soms op goede ervaringen die ik heb opgepikt uit reviews of van andere tweakers:
http://tweakers.net/price...;378319;376072/categorie/

• Maxjj4
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16-11 19:45
Als je nog iets van support wilt, of garantie, moet je Acer links laten liggen.

• Rickjuh
  • Niet online
Ik gebruik de laptop nu al een paar dagen, maar ik vind het besturingssysteem zo slecht.
Is net zoon flop als windows vista toenertijd.
Vanmiddag was ik op school en had ik wiskunde, toen moest ik java installeren, deze had ik geinstalleerd maar deze werkte nog niet want kon niet naar mijn digitale wiskunde, nou toen dacht ik laat hem even opnieuw starten misschien werkt hij dan wel, nou toen moest hij 4 update's installeren, dus ik dacht dat is zo wel gedaan niet dus, het heeft gewoon 2 uur geduurd voordat de update's geinstalleert waren dus heb ik die les niks kunnen doen.

Dus zijn er drivers voor deze laptop beschikbaar voor windows 7?
Want ik word gewoon gek van deze geflopte versie, telkens als ik wat af wil sluiten of zo komt dat scherm rechts naar voren of dat scherm links.
Er is gewoon echt niet mee te werken op een laptop, voor een tablet prima maar niet voor op een pc.

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:15

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica