Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

ESXi VMware met ubuntu 64-bit guest [VGA passthrough]

Pagina: 1
Acties:

• gabn88
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:00
Ik ben van plan om op mijn computer een ESXi hypervisor te laten lopen met meerdere VMs. Ik wil de computer echter ook als desktop pc gebruiken. Daarom had ik het plan om PCI passthrough of VGA passthrough te gebruiken om zo de virtuele pc op het scherm te weergeven.

De computer heeft een i7 4770 (met iGPU dus) en daarnaast een ATI radeon X800 (oud beestje) in de PCIe slot.

Na wat onderzoek kwam ik erachter dat de iGPU niet gepassthroughed kan worden naar de VM met ESXi. Dit zou wel met XEN moeten werken geloof ik?

Daarna heb ik geprobeerd om op een scherm dat gekoppeld is aan de X800 de (ubuntu 64) VM te weergeven. Dit lukt niet. Volgens mij komt dit doordat er geen 64 bit drivers zijn voor de ATI radeon X800. Weet iemand of dit op te lossen is? Ik heb al ia32_libs geprobeert te installeren, maar dit schijnt slechts tot ubuntu 12.10 te werken en niet op 14.10 (de laatste is geïnstalleerd). De PCI kaart wordt wel gepakt door linux, want ik zie hem wel als ik pciids uitvoer. Het scherm blijft echter bij het opstarten van de ESXi server op "ProcMisc loaded succesfully" staan. De ESXi server is echter wel goed opgestart, want ik kan er wel op inloggen met de vSphere Client...

edit: 12.10 idd..

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:24

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Let erop dat je VM waarschijnlijk 2 videokaarten ziet: die van VMware standaard en je passthrough kaart. Je moet ook stoppen met denken op de Windows manier, je hoeft (en kan zelfs!) niet te zoeken naar een driver voor de x800, die zit in de GUI ingebakken als je een desktop editie installeert.

Dat je overigens nog ia32-libs kan installeren op 14.04 verbaast mij, aangezien ze alleen volledig multi-arch compatible moeten zijn. Wat dacht je trouwens te doen ermee? Ik neem ook even aan dat je 12.10 bedoelde, niet 12.01 (aangezien die laatste helemaal niet bestaat).

Commandline FTW | Tweakt met mate

• gabn88
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:00
Hoe kan ik dan één videokaart uitschakelen of switchen tussen videokaarten in linux? In windows doe je dat gewoon in apparaatbeheer ;)