Intel HD Graphics wat moet en mag ik er van verwachten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backxs
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23-04 16:09
Er zijn letterlijk wel duizend laptops. In de meeste laptops van 400-1000euro zit toch wel een Intel HD Graphics integreerde videokaart. Ik ben zelf op zoek naar een laptop in die klasse, maar wat ik aller eerst wil weten is: "Wat kan ik met een Intel HD Graphics". Nu ben ik op de hoogte dat er meerdere zijn, maar laten we de Intel HD Graphics 4000 variant nemen die in de meeste I5/I7 zit (waar ik naar zit te kijken).

Ik hoop dat iemand mij uit kan leggen wat zijn grenzen zijn en de specs uberhaubt. Een vergelijking met bijvoorbeeld een GeForce 720m en GeForce 740m zou ook fijn zijn voor een beter beeld. En om het nog specifieker te maken een paar namen van games (hoe staan Intel HD Graphics 4000 en Geforce 720 en Geforce 740 tegen deze games aan, geen harde cijfers perse maar ook om een beter beeld te scheppen:

The Elder Scrolls V: Skyrim
Total War: Rome II
Chivalry: Medieval Warfare
Counter Strike: Global Offensive
Left 4 Dead 2
Kingdoms of Amalur
Dark Souls 2
Payday 2
Total War: Shogun 2
Far Cry 3

Is het te adviseren een laptop te kopen met een Intel HD Graphics erin wanneer je van plan bent af en toe een game te spelen zonder je keuze te beperken tot bijv. Counter Strike. Wanneer moet je overstappen naar een dedicated GPU?

[ Voor 10% gewijzigd door Backxs op 08-05-2014 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 402765

Wat zou het toch handig zijn als er websites bestonden waar ze dit soort dingen benchmarken?

Oh wacht even:
reviews: Haswell voor laptops: Core i7-quadcore getest
http://www.notebookcheck....aphics-4400.100049.0.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streup
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-01 08:05
^^dat dus. Ik vind die notebookcheck altijd heel handig.

Samenvattend kan je beter niet beginnen met gamen met Intel HD 4000 of 4400 graphics en altijd een dedicated kaart kiezen. Met de GT 720M kom je op gemiddelde settings iha nog wel op 30+ FPS, maar het houdt niet over. De GT 740M is al wat beter en kan een paar games ook wel op hoog spelen met 30+ FPS. Het is natuurlijk afhankelijk van je budget maar ik zou om te gamen minimaal een GT 750M nemen.

“Most people gaze neither into the past nor the future; they explore neither truth nor lies. They gaze at the television.” - (Radiohead)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:26

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Maar het ligt er natuurlijk wel heel erg aan wat voor spellen je speelt en op welke settings. Als ik het zo lees is het prima mogelijk om speelbare resultaten te halen op lage settings. Toevallig ken ik Backxs in RL en ik zit in hetzelfde schuitje als hij. We willen alle twee een laptop die we onderweg kunnen gebruiken, we hebben alle twee een gamepc, maar dit is meer voor als we iets langer weg van huis zijn etc. Geen hoog niveau gaming, maar meer voor vermaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backxs
Klopt, de notebookcheck site was erg nuttig. Al vind ik het nog wel lastig om hier de juiste (nadruk op juiste) conclusies uit te trekken. Maar wat ik eruit las is dat je ook dingen zoals Tomb Raider en Total War op laag kunt spelen wanneer je een I7 icm 8gb RAM hebt en best veel games op laag met een solide I5 icm 8gb RAM kunt spelen. Ik ben benieuwd in hoe verre dit alles mogelijk is met een Intel HD Graphics, want tot dusver hoor ik voornamelijk reacties dat een Intel HD Graphics totaal geen optie is om uberhaubt iets anders te doen dan de originele AoE of standaard dingen als LoL. Blijkbaar hoeft dit niet zo drastisch.

Kortom aan de hand van mijn eerste post:
Hoe viable is een Intel HD Graphics? Danwel wanneer is hij wel viable (welke processor en hoeveel RAM)?
en ter illustratie die bovengenoemde games betrekken of vergelijken met dingen zoals Geforce 720 zo ideaal zijn (dan moet iedereen het wel begrijpen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-04 13:50
http://tweakers.net/categ...PXFd0gyCcuTYVvWnZ0MN8HMcX
Ik zou minimaal voor iets als de 730 kijken. Hierboven heb ik een lijst met laptops die ik puur om de gpu zou overwegen.
Een aanrader in mijn ogen is pricewatch: Acer Aspire V5-573G-54208G50aii vanwege de goede gpu, goede accuduur, erg goed scherm en een goede prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backxs
Dankje voor het meedenken, ik heb al een andere post om specifiek de vraag te beantwoorden welke laptop voor mij geschikt zou zijn (overigens heb ik die Acer ook gevonden ;) ). Maar ik probeer dmv deze post voornamelijk erachter te komen over feitjes mbt Intel HD Graphics vs gaming. Ik snap dat een gpu altijd boven de intel HD graphics zal staan, maar daarmee is niet het gehele concept van Intel HD Graphics weggeschoven.
Pagina: 1