Er zijn letterlijk wel duizend laptops. In de meeste laptops van 400-1000euro zit toch wel een Intel HD Graphics integreerde videokaart. Ik ben zelf op zoek naar een laptop in die klasse, maar wat ik aller eerst wil weten is: "Wat kan ik met een Intel HD Graphics". Nu ben ik op de hoogte dat er meerdere zijn, maar laten we de Intel HD Graphics 4000 variant nemen die in de meeste I5/I7 zit (waar ik naar zit te kijken).
Ik hoop dat iemand mij uit kan leggen wat zijn grenzen zijn en de specs uberhaubt. Een vergelijking met bijvoorbeeld een GeForce 720m en GeForce 740m zou ook fijn zijn voor een beter beeld. En om het nog specifieker te maken een paar namen van games (hoe staan Intel HD Graphics 4000 en Geforce 720 en Geforce 740 tegen deze games aan, geen harde cijfers perse maar ook om een beter beeld te scheppen:
The Elder Scrolls V: Skyrim
Total War: Rome II
Chivalry: Medieval Warfare
Counter Strike: Global Offensive
Left 4 Dead 2
Kingdoms of Amalur
Dark Souls 2
Payday 2
Total War: Shogun 2
Far Cry 3
Is het te adviseren een laptop te kopen met een Intel HD Graphics erin wanneer je van plan bent af en toe een game te spelen zonder je keuze te beperken tot bijv. Counter Strike. Wanneer moet je overstappen naar een dedicated GPU?
Ik hoop dat iemand mij uit kan leggen wat zijn grenzen zijn en de specs uberhaubt. Een vergelijking met bijvoorbeeld een GeForce 720m en GeForce 740m zou ook fijn zijn voor een beter beeld. En om het nog specifieker te maken een paar namen van games (hoe staan Intel HD Graphics 4000 en Geforce 720 en Geforce 740 tegen deze games aan, geen harde cijfers perse maar ook om een beter beeld te scheppen:
The Elder Scrolls V: Skyrim
Total War: Rome II
Chivalry: Medieval Warfare
Counter Strike: Global Offensive
Left 4 Dead 2
Kingdoms of Amalur
Dark Souls 2
Payday 2
Total War: Shogun 2
Far Cry 3
Is het te adviseren een laptop te kopen met een Intel HD Graphics erin wanneer je van plan bent af en toe een game te spelen zonder je keuze te beperken tot bijv. Counter Strike. Wanneer moet je overstappen naar een dedicated GPU?
[ Voor 10% gewijzigd door Backxs op 08-05-2014 18:46 ]