[OS X 10.9] Wifi signaal delen

Pagina: 1
Acties:
  • 2.487 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:11

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Hey, ik zou graag het wifi signaal van mijn macbook air (2010) willen delen naar andere devices zodat deze ook gebruik kunnen maken van het wifi signaal zonder dat ze mijn wifi wachtwoord hebben. Ik wil dus een access point aanmaken met een ander wachtwoord dan die van de router kort gezegd (het is een schoolaccount en die wachtwoorden mag ik niet delen, vandaar).

Weet iemand of dit kan? Via een site als http://www.imore.com/how-...-hotspot-internet-sharing kan ik wel een ethernet verbinding delen met wifi, maar ik vind nergens manieren om mijn wifi via wifi te delen. Is dit uberhaubt mogelijk?

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DouweGNL
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-09 12:01

DouweGNL

Ik ben tof.

Dat kan zeker! Via Systeemvoorkeuren > Delen > Internetdeling. Kan via Bluetooth, ethernet (of ethernet over USB).

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/2uyjaz5.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Maar dan moeten die devices toch verbinding maken met mijn telefoon via bluetooth? Dat wordt enorm traag en werkt ook maar een paar meter rond de laptop. Ik zou daar graag een optie "WiFi" in het lijstje hebben maar die is er niet. Misschien kan het met 3rd party software?

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 10:54

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Een wifi radio kan niet in client mode (verbonden met een accesspoint) staan, en tegelijk óók in AP mode (zelf accesspoint zijn). Als je meerdere wifi interfaces zou hebben kan dat wel.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DouweGNL
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-09 12:01

DouweGNL

Ik ben tof.

Dat kan helaas niet; je kunt niet tegelijkertijd WiFi ontvangen en uitzenden. Je zou je MacBook Air via ethernet over USB kunnen verbinden met je netwerk, daarna kun je wel deze ethernet over USB verbinding via WiFi delen (dan is je Mac dus in feite een access point).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Hm. dus als ik het goed begrijp is het technisch gewoon niet mogelijk... jammer. Bedankt voor de reacties iig.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stphnvlstk
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-10-2019
Op Windows was dat mogelijk met third party software (zelf heb ik Connectify gebruikt, en dat werkte vlot). Voor Mac kan ik zo'n tool niet meteen vinden, maar het is technisch mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servertje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-07 13:06
Maar kan je je laptop niet aansluiten op Ethernet?
Dan is het wel mogelijk.

Eventueel een tweede accespoint maken binnen je router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Milkman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 20:42

The Milkman

█████░░░░░ 50%

DeNachtwacht schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 21:43:
Hm. dus als ik het goed begrijp is het technisch gewoon niet mogelijk... jammer. Bedankt voor de reacties iig.
Uiteraard kun je wel zo'n mini wifi usb kaartje kopen voor iets meer/minder dan een 10'tje.
Dan heb je 2 wifi kaarten op je mac :)

𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n8n
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 02-09 15:07

n8n

Er zitten toch al 2 'radio's' in, 1 wordt gebruikt voor air drop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jctjepkema
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-09 13:54
n8n schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 08:06:
Er zitten toch al 2 'radio's' in, 1 wordt gebruikt voor air drop.
Volgens mij heeft een MacBook air 2010 geen airdrop mogelijkheid toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:40
The Milkman schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 08:00:
[...]

Uiteraard kun je wel zo'n mini wifi usb kaartje kopen voor iets meer/minder dan een 10'tje.
Dan heb je 2 wifi kaarten op je mac :)
Dit lijkt mij ook de makkelijkste mogelijkheid. Als ze toch bij je in de buurt zitten kan je ook af met zo'n klein stickje, hoeft geen joekel van een antenne aan te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
jctjepkema schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 12:07:
[...]

Volgens mij heeft een MacBook air 2010 geen airdrop mogelijkheid toch?
zit er wel in

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21-09 17:30
Stphnvlstk schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 22:47:
Op Windows was dat mogelijk met third party software (zelf heb ik Connectify gebruikt, en dat werkte vlot). Voor Mac kan ik zo'n tool niet meteen vinden, maar het is technisch mogelijk.
Die 3e partij software deed alleen maar een paar (omslachtige) instelling in het systeem opzetten die als mogelijkheid al aanwezig waren. Het hangt af van je wifi module of het kan of niet.

Haha, op vakantie neem ik altijd een extra acces poitntje mee. Je weet maar nooit waar het goed voor is :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torchwood
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-09 16:39
Je kan altijd deze app gebruiken
http://www.connectify.me/

Werkt iediaal ondeer windows bij mij en switchbord voor mac iddem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-09 15:13
Of je iPhone via BT (desnoods via USB kabel) connecten op je MacBook, en vervolgens Personal Hotspot op je iPhone aanzetten: Zien mensen je iPhone als WiFi netwerk. Zal niet heul snel gaan, maar het is een optie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markmettler
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 29-05-2019
Mensen mensen,

Kijk eerst eens goed voordat je iets post.

Conectify Me werkt alleen op Windows en niet voor Mac.
Ook via Systeem voorkeuren kun je niks, wanneer je jou WIFI verbinding wil delen met anderen gaat dit namelijk niet. Via systeemvoorkeuren kun je alleen delen als je zelf via een bekabeld netwerk bent aangesloten.

Ik ben zelf ook opzoek naar het antwoord, ik wil net als Conectify Me mijn WIFI verbinding kunnen delen met anderen (hotspot). Er zijn weinig tot geen gratis applicaties die dit kunnen.

Dit word goed zoeken! Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:06
markmettler schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 09:29:
Mensen mensen,

Kijk eerst eens goed voordat je iets post.

Conectify Me werkt alleen op Windows en niet voor Mac.
Ook via Systeem voorkeuren kun je niks, wanneer je jou WIFI verbinding wil delen met anderen gaat dit namelijk niet. Via systeemvoorkeuren kun je alleen delen als je zelf via een bekabeld netwerk bent aangesloten.

Ik ben zelf ook opzoek naar het antwoord, ik wil net als Conectify Me mijn WIFI verbinding kunnen delen met anderen (hotspot). Er zijn weinig tot geen gratis applicaties die dit kunnen.

Dit word goed zoeken! Succes!
Als je nou gewoon een USB WiFi stick koopt, dan kan je die als zender gebruiken, werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonderpa
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:54
Beetje raar om advies te geven dat je eerst goed moet kijken, terwijl je zelf reageert op een item van bijna 5 jaar oud. :? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

@markmettler Het is niet echt handig om andermans topic te kapen, zeker als het al ruim 5 jaar oud is. Je kunt beter een nieuw topic aanmaken, zeker omdat er na 5 jaar de situatie is veranderd. Dit topic gaat dan ook op slot. Je mag een nieuw topic aanmaken, maar lees dan eerst Het algemeen beleid goed door.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.