Goedkope manier bedraad toetsenbord draadloos maken (usb)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daethoron
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01-08-2022
Ik heb een Logitech G19 toetsenbord.
Hier ben ik erg tevreden mee.
Mijn PC staat aangesloten op een versterker die weer op mijn tv aangesloten is.
Werkt allemaal perfect.

De versterker heeft een 2e zone die naar mijn computer monitor gaat.
Deze staat een meter of 6-7 weg van de computer.
Ik kan mijn USB G19 toetsenbord dus niet aansluiten op mijn Desktop.

Ik zoek een goedkopen manier op de usb kabel van mijn toetsenbord in een soort van adaptertje te doen en dan een dongle oid in mijn pc zodat ik mijn toetsenbord (zonder lag) kan gebruiken achter mijn monitor.

De oplossingen die ik heb gezien waren 150 euro + draadloze usb hubs met 4 poorten of meer.
Ik heb echter maar een simpel 1 poort adaptertje nodig.

Iemand dit tegen gekomen en een webshop of winkeltje waar ik dit tegen een redelijke prijs kan bestellen.
Redelijk vind ik een euro of 30.

Werderom groet,
Daethoron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17:15
Dat gaat toch nooit werken met een eenvoudige adapter? Hoe krijg het toetsenbord dan power om toetsen te kunnen registeren? Er zal toch een klein stroompje doorheen moeten voor de registratie van aanslagen... het toetsenbord zal dus altijd met draad moeten worden aangesloten, of je moet iets van een accu zien te fabriceren aan die adapter. Een draadloos toetsenbord heeft niet voor niets batterijen :) Daarom zijn de oplossingen die ervoor bestaan ook kostbaar... en de meeste die er bestaan zijn outlet powered, draadloos zal het daarom eigenlijk nooit zijn.

Ik zou een lange kabel kopen, eventueel een goedkoop powered hubje... usb over ethernet oplossingen zal lag opleveren en is daardoor geen optie.

[ Voor 5% gewijzigd door MicGlou op 08-05-2014 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daethoron
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01-08-2022
Mijn Toetsenboard heeft een voeding apart en krijgt geen voeding over usb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 584441

Ik zou gewoon een duur game toetsenbord ofzo op je PC doen en een goedkoop draadloos toetsenbord op je TV. Als ik het zo goed heb begrepen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

idd je mag gewoon 2 of meer toetsenborden tegelijk aansluiten. idem voor muizen

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17:15
Daethoron schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 19:18:
Mijn Toetsenboard heeft een voeding apart en krijgt geen voeding over usb
Ik dacht te begrijpen dat je het ding compleet draadloos wilde maken... okay. Je verhaal is ook wat lastig leesbaar... kan aan mij liggen hoor :)

De oplossing zoals jij het zoekt bestaat niet, dan zal je toch wat meer moeten uitgeven voor een degelijke draadloze USB hub, een versie met bekabeld netwerk is al redelijk aan de prijs. Je zal over het netwerk overigens ook altijd met enige vorm van lag te maken krijgen t.o. een directe verbinding... wat mij betreft is het daarom sowieso niet een optimale oplossing.

Ik hou het bij een verlengkabel, of eventueel een goedkoop 2e toetsenbord erbij...
Pagina: 1