Verlies digitaal TV signaal na inschakelen receiver (ARC)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veryip
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-10 21:32

veryip

Nikon D7000 + Glas

Topicstarter
Ik heb de volgende setup:

- Marantz NR-1604 receiver
- Sony KDL-50W685A TV (met CI+ module voor Ziggo)

Tussen de HDMI-uitgang van mijn receiver en de HDMI ingang van mijn TV heb ik een HDMI 2.0 kabel; dus met ondersteuning voor ARC

Het idee is dus om, in bepaalde gevallen, de receiver aan te zetten en het geluid van de TV via de HDMI kabel naar receiver te laten lopen (d.m.v ARC). Het vreemde is echter dat als ik de TV aan heb staan (met gewoon digitaal televisiesignaal) en mijn reiceiver inschakel de TV zijn signaal kwijt raakt ; zwart beeld, melding "geen signaal". Na het uitschakelen van de receiver krijgt de TV zijn signaal weer terug. Dit kan ik eindeloos herhalen :(

iemand enig idee wat hier het roet in het eten gooit? _/-\o_

Nikon D7000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-10 07:59
Mogelijk dat je tv switcht naar de output van je receiver, waar op dat moment verder niets uitkomt. Ik heb zelf een Denon-receiver met ARC, en heb daar de optie TV-audio opzitten. Wellicht dat jouw Marantz ook zo een soort ingang heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veryip

veryip

Nikon D7000 + Glas

Topicstarter
Upper schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 16:14:
Mogelijk dat je tv switcht naar de output van je receiver, waar op dat moment verder niets uitkomt. Ik heb zelf een Denon-receiver met ARC, en heb daar de optie TV-audio opzitten. Wellicht dat jouw Marantz ook zo een soort ingang heeft?
De TV geeft nog gewoon aan dat in naar een bepaalde zender aan het kijken ben (inclusief een omschrijving van het programma e.d.). Alleen het beeld gaat op zwart met de melding "geen signaal" (en uiteraard ook geen geluid)

Nikon D7000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:44

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

En zorg dat je de juiste HDMI poort op je TV hebt. Meestal ondersteunt maar 1 poort ARC. Op alle andere poorten verwacht de TV alleen input apparaten en als je die dan inschakelt, dan switcht je TV waarschijnlijk automatisch van bron zoals Upper al opmerkt.

Ok, als je TV net doet alsof je nog TV aan het kijken bent is dat dus niet helemaal wat er aan de hand is.

[ Voor 18% gewijzigd door Orion84 op 08-05-2014 16:19 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:28
Wanneer u een digitaal audiosysteem aansluit dat compatibel is met "BRAVIA" Sync en Audio Return Channel-technologie (ARC), sluit u dit aan op HDMI IN 1 via een HDMI-kabel. Als u echter een systeem aansluit dat niet compatibel is met "BRAVIA" Sync of Audio Return Channel, is een bijkomende audioverbinding via DIGITAL AUDIO OUT (OPTICAL) vereist.
Raadpleeg de gebruiksaanwijzing van het audiosysteem voor meer informatie over het aansluiten van andere apparaten en voor de initiële instellingen.

Stappen
1.
Nadat u een verbinding tot stand hebt gebracht, drukt u op de HOME-knop en selecteert u vervolgens [Instellingen] met de /-knoppen.

2.
Selecteer [Geluid] met de /-knoppen. Druk vervolgens op de -knop.

3.
Selecteer [Speakers] met de /-knoppen. Druk vervolgens op de -knop.

4.
Selecteer [Audiosysteem] met de /-knoppen. Druk vervolgens op de -knop.
Het aangesloten audiosysteem wordt automatisch ingeschakeld. Het volume kan worden bediend met de afstandsbediening van de tv.

Om terug te keren naar de laatst bekeken bron, drukt u tweemaal op de HOME-knop.

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veryip

veryip

Nikon D7000 + Glas

Topicstarter
da's dus ook het vage van het hele verhaal, de zogenaamde sync werkt wel. De TV heeft door dat de receiver aan is dmv de melding: audiosysteem actief. Vervolgens kan je met de volumeknop van de TV afstandsbediening het volume regelen van de receiver, je ziet dit ook op beide wijzigen. Ook als je de receiver weer uit zet dan wordt de TV speaker weer actief.

't vreemde is, en blijft, dat de TV zijn TV-signaal kwijt raakt |:(

En ja, dmv de optical out van de TV naar de optical in van de receiver werkt e.e.a. wel maar da's uiteraard niet zoals het "de bedoeling" is :+

Nikon D7000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Mja, welkom in de wondere wereld van ARC. Ik heb het tussen mijn Samsung tv en Onkyo receiver ook nooit werkend gekregen en als je hier op GoT gaat zoeken, dan kom je nog veel meer verhalen tegen.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:41
Orion84 schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 18:47:
Mja, welkom in de wondere wereld van ARC. Ik heb het tussen mijn Samsung tv en Onkyo receiver ook nooit werkend gekregen en als je hier op GoT gaat zoeken, dan kom je nog veel meer verhalen tegen.
Sluit ik mij bij aan. Tussen mijn Onkyo en Philips TV werkt het ook niet goed. Wel als je TV kijkt, niet als de receiver andere dingen doet en de TV uit mag.

Zoals als hierboven let goed op:

- Welke HDMI in van de TV ARC ondersteund
- Welke HDMI out van de AVR ARC ondersteund
- Op welke input de ARC moet staan om audio van HDMI out naar je speakers door te geven

In mijn geval (Onkyo en Philips TV) is dat HDMI1 voor de TV, main HDMI out voor de Onkyo en de Onkyo moet ook nog eens op TV/CD staan.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:16
Valt hier dan een voorzichtige conclusie te trekken dat de oorzaak bij Onkyo zit?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:41
kroegtijger schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 12:06:
Valt hier dan een voorzichtige conclusie te trekken dat de oorzaak bij Onkyo zit?
Ik verdenk eerder (in mijn geval) de crappy HDMI CEC implementatie bij Philips. Zelfs tussen een Philips home cinema setje en een Philips TV werkt het niet goed.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

kroegtijger schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 12:06:
Nee, hier op GoT zie je allerlei combinaties langskomen die niet lekker werken. Ik krijg de indruk dat die standaard niet helemaal op orde is waardoor fabrikanten er te veel eigen variaties op maken die niet goed samenwerken of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:53
Hier ook gedoe bij de Samsung tv + Yamaha receiver van mijn vriendin. Vaak werkt het wel, maar regelmatig denkt de Yamaha ineens dat er een andere bron is aangesloten en verspringt dan naar av1, de volume indicator blijft weleens in beeld hangen en de tv reageert dan nergens meer op, of het zaakje gaat ineens traag reageren, dat soort ongein. Op dit moment staat ARC uit, heb ik nog steeds twee afstandsbedieningen in gebruik en dat bevalt prima :P

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veryip

veryip

Nikon D7000 + Glas

Topicstarter
inmiddels weer wat verder gekomen met testen.

De ARC tussen mijn TV en de receiver werkt wel naar behoren bij; het kijken van analoge TV, youtube & overige apps. Het geluid wordt netjes verstuurd naar de receiver en de TV en de receiver praten ook netje met elkaar (volumesignaal van de TV aB wordt doorgegeven aan de receiver etc.) Het probleem zit 'm dus heel specifiek in de combi digitale TV <=> receiver aan/uit 8)7

Ik heb ook al een andere CI+ module gebruikt maar ook hier het zelfde probleem. Het maakt ook verder niet uit of ik HDMI ingang 1 of 2 gebruik. Ik bijde gevallen zorgt het inschakelen van de receiver voor het verliezen van het digitale signaal op mijn televisie.

iemand nog nieuwe creatieve ideeen? ;w

Nikon D7000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadToin
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-05-2023
Dit is mijn tweede Marantz receiver, en met beiden heb ik handshake problemen met mijn televisie gehad.
Zet ik mijn tv aan, dan valt het geluid van de receiver enkele seconden weg. Ik heb alles al geprobeerd (CEC instellingen, HDMI kabels verwisseld, etc). Online valt veel te lezen over de handshake problemen van Marantz receivers. Ik ben dermate tevreden over de geluiskwaliteit van de receiver dat ik dit probleem maar accepteer, ook al is het soms irritant..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hetzelfde probleem doet zich voor tussen mijn Sony homecinema en Samsung TV. Na het vervangen van de HDMI kabel is het een stuk beter, maar het stoort nog geregeld. Als ik de verbinding ophef is er geen probleem meer. Het maakt niet uit welke HDMI ingang van de TV ik gebruik.
Pagina: 1