Audio over Display Port - Dell optiplex 780 - Intel Q45/Q43

Pagina: 1
Acties:

• MisterEagle
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16:50
Hallo,

Ik heb een Dell optiplex 780 en wil deze graag als mediaPC aansluiten op mijn TV.
De Dell beschikt standaard over een Display Port (DP).

Ik heb een kabel DP -> HDMI en deze gebruik ik al een hele tijd om mijn HP Probook aan de TV te hangen, dit werkt dan ook prima en er komt ook geluid over.

Nu krijg ik vanaf de Dell wel beeld maar geen geluid. Na enig zoeken vond ik een paar mogelijke oorzaken:
- nieuwe bios update nodig
- nieuwe audio drivers
- nieuwe chipset drivers

Inmiddels heb ik alles geupdate maar nog steeds geen geluid over de DP. Ik kan de DP output ook niet selecteren als audio afspeelapparaat, daar staat enkel de 3,5MM jacket ingang beschikbaar.
(verborgen apparaten zou die moeten weergeven maar er staat er maar 1)

Kan er wel altijd geluid over de displaypoort?
en zo ja, is daar een ander trucje voor of iets wat ik nog kan doen?
Alvast bedankt!

• Gleighton
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Je kunt ook nog de videokaart drivers proberen, hierbij zit soms ook een stukje voor de audiodrivers. Probeer dan bij voorkeur die van intel / amd / nvidia boven die van Dell zelf, aangezien die vaak erg oud zijn.

• MisterEagle
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16:50
Die bedoelde ik met chipset drivers. Het zit allemaal onboard.. Naar mijn weten is het de laatste versie (zojuist ook gecheckt via de intel site)
Heeft dus geen effect.

• peeceej
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 12-01 10:31
Ik heb precies dit probleem.

Heeft iemand hier een oplossing voor (inmiddels) ?

• Kad
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-03-2022

Kad

Helaas ondersteunt je 780 het dan niet,
dan had er naast de standaard audiocontroller nog een extra Intel Display Audio controller vermeld moeten staan. Ik heb hetzelfde probleem met de 780 en heb het vergeleken een Lenovo ThinkPad X220i, deze heeft de extra Intel Audio controller wel en het geluid werkt dan ook via DisplayPort, getest met dezelfde kabel en monitor.

SB

• peeceej
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 12-01 10:31
Het is inmiddels een lange tijd geleden, maar alsnog bedankt voor je reactie.

Ik heb het "opgelost" door een setje boxen via de headset ingang aan te sluiten.
Pagina: 1