Hallo,
Ik heb een Dell optiplex 780 en wil deze graag als mediaPC aansluiten op mijn TV.
De Dell beschikt standaard over een Display Port (DP).
Ik heb een kabel DP -> HDMI en deze gebruik ik al een hele tijd om mijn HP Probook aan de TV te hangen, dit werkt dan ook prima en er komt ook geluid over.
Nu krijg ik vanaf de Dell wel beeld maar geen geluid. Na enig zoeken vond ik een paar mogelijke oorzaken:
- nieuwe bios update nodig
- nieuwe audio drivers
- nieuwe chipset drivers
Inmiddels heb ik alles geupdate maar nog steeds geen geluid over de DP. Ik kan de DP output ook niet selecteren als audio afspeelapparaat, daar staat enkel de 3,5MM jacket ingang beschikbaar.
(verborgen apparaten zou die moeten weergeven maar er staat er maar 1)
Kan er wel altijd geluid over de displaypoort?
en zo ja, is daar een ander trucje voor of iets wat ik nog kan doen?
Alvast bedankt!
Ik heb een Dell optiplex 780 en wil deze graag als mediaPC aansluiten op mijn TV.
De Dell beschikt standaard over een Display Port (DP).
Ik heb een kabel DP -> HDMI en deze gebruik ik al een hele tijd om mijn HP Probook aan de TV te hangen, dit werkt dan ook prima en er komt ook geluid over.
Nu krijg ik vanaf de Dell wel beeld maar geen geluid. Na enig zoeken vond ik een paar mogelijke oorzaken:
- nieuwe bios update nodig
- nieuwe audio drivers
- nieuwe chipset drivers
Inmiddels heb ik alles geupdate maar nog steeds geen geluid over de DP. Ik kan de DP output ook niet selecteren als audio afspeelapparaat, daar staat enkel de 3,5MM jacket ingang beschikbaar.
(verborgen apparaten zou die moeten weergeven maar er staat er maar 1)
Kan er wel altijd geluid over de displaypoort?
en zo ja, is daar een ander trucje voor of iets wat ik nog kan doen?
Alvast bedankt!