Videokaart met drie beeldschermen tegelijk

Pagina: 1
Acties:

• SiNNeD29
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-11-2025
Beste tweakers,

Ik wil op mijn PC drie beeldschermen tegelijk aansluiten en kwam deze videokaart tegen (http://www.videokaartshop...lex-hd-6450-1gb-ddr3.html). Ik lees dat deze kaart beschikt over een PCI Express 2.1 x16 bus maar ik kom er niet achter welke versie mijn moederbord heeft. Is er een manier om dit na te kijken? Ik heb een Dell Vostro 430, moederbord type MS-7466 maar kan er vrij weinig gegevens over vinden. Maakt het überhaupt uit welke PCI Express versie het is?

Xbox GT: DennisGaas

• Sp3dy
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-02 14:56
De kaart die je hebt geselecteerd komt uit begin 2012 en is op dit moment al verouderd, bovendien, 3 beeldschermen (resolutie?) op 1gb ddr5 geheugen is gewoon te weinig.

• SiNNeD29
Heb je een voorstel voor een andere/betere kaart? De resolutie die ik ga draaien is 3x 1920x1080 dus 5760x1080.

• beun92
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20-02 10:06
ik zag op websites dat deze pc ook word geleverd met videokaart (Radeon 4350). deze kaart is pci-e 2.0.
zoals nico-1 al aangaf is deze kaart al ruim 2 jaar oud en beschikt maar over 1GB. als je ongeveer in de zelfde prijs klasse wil zitten zou ik voor deze gaan.

is iets sneller, pci-e 3.0 (backward compatible), beschikt over 2GB en half jaartje in de markt. hij kost 5 euro meer maar denk dat het wel waard is. het enige nadeel wat je hebt is de aansluitingen. anders zou je snel in meer geld moeten uitgeven

I love it when women go to school. It's like seeing a monkey on roller skates -- it means nothing to them, but it's so adorable for us. -- General Aladeen

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-02 21:46

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

De vraag is waarvoor ga jij drie beeldschermen gebruiken, puur als desktop, Office documenten, CAD tekeningen of Games? Met andere woorden welke applicaties denk je te gaan gebruiken? Dit is wel even belangrijk in de keuze van Grafische kaart met een dergelijke resolutie.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:50

M2M

medicijnman

nico-1 schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 15:14:
De kaart die je hebt geselecteerd komt uit begin 2012 en is op dit moment al verouderd, bovendien, 3 beeldschermen (resolutie?) op 1gb ddr5 geheugen is gewoon te weinig.
Een videokaart met 64MB geheugen is al meer dan voldoende voor 3 full HD schermen. Zolang je geen eyefinity (of nvidia variant) wil gebruiken om je gameplay over 3 schermen uit te smeren tenminste.

-_-

• SiNNeD29
Beste iedereen, bedankt voor de feedback. Deze PC is puur en alleen bedoeld voor office/desktop werk. Er zal niet op worden gegamed. Ik heb op mijn werk gewoon veel schermen open staan en een extra beeldscherm is geen overbodige luxe (werk nu met twee schermen). Ik denk dat ik voor de kaart ga die beun92 noemt, die paar Euro extra is geen probleem. Nogmaals bedankt allen.

Edit, ik zie op de fabrikant website (http://www.sapphiretech.c...pid=2021&psn=&lid=1&leg=0) dat deze kaart meer twee schermen tegelijk kan aansturen helaas:

Display Support 2 x Maximum Display Monitor(s) support

[ Voor 26% gewijzigd door SiNNeD29 op 08-05-2014 15:40 ]

• vynertje
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-02 15:53
Ik ben heel even rond aan het kijken, volgens mij zijn er maar vrij weinig (goedkope) kaarten die een resolutie van 5760x1080 aan kunnen zonder dat je dan ook nog een andere voeding nodig hebt. Ik edit dit zo nog wel even als ik toevallig iets vind.

EDIT: Dit is de goedkoopste kaart waarvan ik zeker weet (via productinformatie van de fabrikant) dat hij 3 beeldschermen aan kan: pricewatch: Sapphire Radeon HD 7770 1GB GDDR5

Mocht je hier voor gaan, moet je wel goed kijken of je voeding een 6 pin connector over heeft en überhaupt genoeg power heeft. Je zal ongeveer 350W nodig hebben. Anders moet je dus ook nog een nieuwe voeding kopen. Dat zou je dan nog ongeveer 40€ kosten.

[ Voor 51% gewijzigd door vynertje op 08-05-2014 18:16 ]

Pagina: 1