Upgrade Synology DS213J naar iets krachtigers

Pagina: 1
Acties:

• Ron_Tweaker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-11-2024
Ik heb een DS213J in huis staan die specifiek ingezet is om muziek van en naar mijn netwerkspeler te streamen. Hierin zitten twee WD Red schijven in van elk 2TB per stuk.

Nu wil ik mijn 3 IP camera's die ik rondom het huis heb hangen ook inzetten en daarvan de beelden op basis van 24/7 of via motion detection vastleggen via de NAS (Surveillance Station).

De beelden worden in 1280x800 opgenomen en in H.264 formaat, gemiddeld genomen zijn de beelden rond de 5000kbit/s en zo'n 25fps.

Thuis heb ik een internetsnelheid van 150mbit/s.

Wat kan ik het beste doen?

1. Ruimte vrijmaken op de DS213J om ook beelden op te kunnen nemen
2. Een op zolder niks doende DS112J met 2TB inzetten specifiek voor Surveillance Station
3. De muziek-NAS upgraden naar een DS214+ of DS713+ en de DS213J inzetten voor Surveillance Station
4. Alle huidige NAS systemen de deur uit doen en upgraden naar 1 krachtige 4bays NAS als de DS412+ of DS414

Apple | Marantz | B&W

• Stygeon
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 24-01 19:11
(2) klinkt het simpelst. Enige nadeel: dat je twee apparaten hebt die stroom trekken (zou mij weinig schelen, maar anderen misschien wel.) Daarna vind ik (4) het beste klinken, omdat die eindsituatie het meest wenselijk is - het kost alleen het meest. (3) is het slechtste idee: wél nieuwe kosten, maar een matige eindsituatie. Eigenlijk is (3) een versie van (2) waar je geld aan uit moet geven.

(1) kan ik weinig over zeggen, hangt af van hoe gehecht je aan je bestanden bent. Maar als je een tweede NAS hebt liggen, lijkt het mij geen moeilijke keus.

• Ron_Tweaker
Een DS414 zou het fijnst zijn denk ik, maar hoe richt je die in mijn geval in? Op dit moment heb ik dus twee schijven op RAID1 draaien.

Optie 1 om mijn oude DS112J weer in bedrijf te nemen is dan misschien de goedkoopste keuze. Ik hoef camerabeelden hooguit 5 dagen te bewaren, bij failure kan ik mijn camera's toch altijd zodanig in stellen dat ze naar de SD kaarten moeten schrijven...

Apple | Marantz | B&W

• masaman
  • Niet online
Als het alleen gaat om diskruimte en de DS213j goed overweg kan met 3 camera's dan zou je eventueel ook via USB een extra disk aan de DS213j kunnen hangen? Volgens de handleiding van DSM5.0 kan je die diskruimte ook gebruiken, misschien dat je daar je muziek of camerabeelden op kunt zetten.

• Ron_Tweaker
Weet niet of het koppelen van een USB disk een oplossing is. De 213J ondersteunt enkel nog USB 2.0 als het een 3.0 zou zijn, was het anders geweest.

Denk dat de 213J nog steeds wel voldoet voor muziek streamen, maar voor 3 camera's mogelijk niet meer, helemaal niet meer als je hem ook nog inzet voor muziek streamen.

Ik moet denk ik kijken naar een 4 bays NAS, of twee gescheiden NAS'jes. Waarbij ik de 213J mogelijk nog steeds kan blijven inzetten voor het streamen van muziek, maar voor de camera's iets anders ga gebruiken.

Een DS1513+ zou geweldig zijn, maar de aanschafprijs zit mij een beetje in de weg, daarnaast ook nog het stroomverbruik, dat is zo'n 50w continue. Echter dit ding is ook in de toekomst qua intern geheugen uit te breiden, dus redelijk safe. Jammer dat dit een 2013 model is en het op dit moment niet duidelijk is of er een DS1514+ uit gaat komen...

Een vriendelijkere keus is dan de DS414.

Of een DS713+ / DS214+ puur en alleen voor de camera's.

Apple | Marantz | B&W

• masaman
  • Niet online
Je eisen die je stelt aan de Synology voor het opnemen van de videostreams zijn al aardig opgewaardeerd ten opzichte van de eerste post :) Daarin wil je nog wel opnemen op de DS213j, als het alleen om ruimte zou gaan dan is volgens mij een extra USB2 schijf met daarop al je audio ook prima, je hebt geen USB3 nodig om die audio te streamen.
Nu heb je het al over de DS1513, wat zijn precies je eisen en wat is je budget. Dan kunnen we meedenken.

• Ron_Tweaker
masaman schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 12:35:
Je eisen die je stelt aan de Synology voor het opnemen van de videostreams zijn al aardig opgewaardeerd ten opzichte van de eerste post :) Daarin wil je nog wel opnemen op de DS213j, als het alleen om ruimte zou gaan dan is volgens mij een extra USB2 schijf met daarop al je audio ook prima, je hebt geen USB3 nodig om die audio te streamen.
Nu heb je het al over de DS1513, wat zijn precies je eisen en wat is je budget. Dan kunnen we meedenken.
Haha dat klopt. Zo gaanderweg kom je weer tot nieuwe inzichten.

Budget heb ik niet, hou ik me liever niet aan, want bij mij worden dingen toch weer duurder dan de eerste prognoses :)

Wil in gewoon een snelle NAS die al die videostreams aankan, een NAS die klaar moet zijn voor meerdere camera's want ik ben nog lang niet klaar qua implementaties van dit soort beveiligingsapparatuur. Daarnaast wil ik een snelle en stabiele verbinding hebben met mijn netwerkspeler om FLAC/ALAC bestanden af te spelen en om via 4G/Wifi ook muziek te kunnen benaderen op mijn devices. Niet wetende wat de toekomst allemaal voor extra wensen brengt...
Maar in geval van een 2bay NAS neig ik naar de 713+ (specifiek bedoeld voor de videostreams), als die uitgebreid dient te worden, dan kan er een DX513 aan gekoppeld worden, maar ik denk dat ik goedkoper uit ben om de DS213J de deur uit te gooien en een all-in-one NAS aan te schaffen in de vorm van een DS1513+

Dat is zo'n beetje het plan.

Apple | Marantz | B&W

Pagina: 1