Het echte probleem van Nintendo.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skywalker27
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10:28
Leuk die poll, alleen ik denk dat het probleem van Nintendo niet alleen te maken heeft met het gebrek aan games. Ik denk dat dit slechts een onderdeel is van het probleem.

Namelijk een paar jaar terug een PS3 gekocht helemaal blij beestje wordt nog dagelijks gebruikt. Later een Wii gekocht en staat nu stof te vangen. Natuurlijk zijn de games een oorzaak.

Maar ik ga geen WiiU kopen omdat ik vind dat nintendo veel te snel door pakt met een nieuwe console en dan vervolgens de (oude??) nog vrij jonge Wii console compleet links laat liggen. Niet echt eerlijk tegenover de mensen die destijds een Wii gekocht hebben en daarmee een console die vrij aan de prijs was.

Daar tegen over hebben Sony en Microsoft natuurlijk twee nieuwe consoles gelanceerd maar de vorige edities zijn nog steeds interesant om aan te schaffen omdat er nog steeds games voor uit komen.

Ik voel me een beetje getild door Nintendo hoe vet ik Super mario ook vind voor mij geen nintendo meer.

Wat is jullie mening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Zelf heb ik een Wii en een Xbox 360. Ik game vooral op de 360. Ik heb een tijdje alleen een Wii gehad, maar ik miste mijn Xbox 360 toch en heb er maar weer één aangeschaft. De Wii is leuk voor de kinderen en heeft een beperkt aantal interessante exclusives, o.a. de diverse Mario's , Metroid en Zelda. Ook zijn de klassieke snes / n64 games leuk op de Wii. Het motion gaming zie ik meer als een hype of voor de incidentele party games.

De Wii kan echter niet als volledig gaming platform dienen en heeft voor mij dus alleen bestaansrecht als een console voor erbij, naast een PC, PS3 of Xbox 360. Er zijn gewoon te weinig AAA titels beschikbaar (GTA, Assassin's Creed, Watch Dogs). Daarnaast zijn de standaard controllers niet echt geschikt voor de mainstream games. Goldeneye is nog wel een aardige game op de Wii, alleen de light gun achtige besturing wordt op den duur vermoeiend. Een classic controller (pro) lost dit misschien op. Als laatste punt wil ik toch de niet HD graphics noemen. Ik heb mijn Wii aangesloten via HDMI, maar er is toch duidelijk verschil tussen de Xbox op 720p en de Wii op 480p. Ik prefereer gameplay over graphics, helaas zijn de graphics van de Wii toch net niet voldoende om niet storend te zijn.

Wat betreft de volgende generatie twijfel ik nog. Ik heb een theorie gezien waar de introductie-cycli van de verschillende consoles naast elkaar wordt gelegd. Deze verklaart het succes van de N64, het initiële succes van de Wii en voorspelt een succes voor de opvolger van de Wii U, omdat deze dan de eerste console van de volgende generatie (na ps4/xbox one) zal zijn.

Nintendo games op de PS4 en Xbox One (a la Sega) zou de oplossing zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-10 22:22
marcel.ruiter schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 14:04:
Maar ik ga geen WiiU kopen omdat ik vind dat nintendo veel te snel door pakt met een nieuwe console en dan vervolgens de (oude??) nog vrij jonge Wii console compleet links laat liggen. Niet echt eerlijk tegenover de mensen die destijds een Wii gekocht hebben en daarmee een console die vrij aan de prijs was.
Is dat zo? De Wii is gewoon 6 jaar mee gegaan, lijkt mij niet heel slecht en de hardware was echt aan het einde van zn Latijn. Er zijn rond de release van de Wii U ook nog een behoorlijk aantal Wii games uitgebracht (dat kan natuurlijk wel beter, maar Nintendo heeft al niet zoveel games op de Wii U).

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desperado112
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-10 15:26

Desperado112

Mokum

Weet niet precies wat het probleem is. Maar misschien maakt Nintendo een fout wie tegenwoordig hun klanten zijn. Met de Wii hadden ze iets nieuws in handen wat wel mensen kochten (hebben dingetje i v m nieuwe besturing) De Wii U daarin tegen zie ik meer iets voor de echte gamer, helaas zijn die Nintendo een beetje uit het oog verloren.

Zelf heb ik dat ook altijd alle Nontendo s gehad die uitkwamen maar de Wii U niet, van mij geloof gedonderd en naast mijn Wii ook een 360 aangeschaft een paar games vond ik wel oke maar ik miste wat alleen wist niet wat.

Daar ben ik nu achtergekomen, v/d week bij mijn broertje op de Wii u bezig geweest met Mario. En echt waar het plezier wat ik op de Nes Snes en cube kwam weer helemaal terug. Nu overweeg ik een Wii U aan te schaffen zeker met de komst van Mario Kart SMB later in het jaar.

Hoop voor Nintendo dat deze games er voor zorgen dat er meer Wii u verkocht worden, want het apparaat heeft in mijn ogen best potentie.

Gr
Martijn

Nes, Snes, N64, Gamecube, Wii, Gameboy (advanced), SP, DS, DS-Lite, 3DS, Wii U, Switch, NES mini, SNES mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skywalker27
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10:28
ph4ge schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 16:03:
[...]

Is dat zo? De Wii is gewoon 6 jaar mee gegaan, lijkt mij niet heel slecht en de hardware was echt aan het einde van zn Latijn. Er zijn rond de release van de Wii U ook nog een behoorlijk aantal Wii games uitgebracht (dat kan natuurlijk wel beter, maar Nintendo heeft al niet zoveel games op de Wii U).
na 3 jaar kwam er al weinig uit voor de Wii veel japanse games. Maar inderdaad de meeste lol gehad met mario nu nog weer met newer super mario maar ja die is niet van nintendo.

[ Voor 100% gewijzigd door Skywalker27 op 08-05-2014 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Tja, welgeteld 4 games die ik interessant vond.

Medal of Honor Heroes 2, Mairo, Mario Kart en The Conduit.

Alle andere grote titels kwamen niet uit voor Nintendo, of in vernaggelde vorm.
Daarnaast is een muis nog steeds zwaar superieur, zelfs op de nieuwe controller van de Wii. (echte consolepookjes zijn vreselijk)

Dus ik blijf lekker op de PC hangen.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C4D
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-09 13:09

C4D

Ik denk dat velen niet meer afhankelijk willen zijn van Nintendo hardware. Het is inmiddels duidelijk dat ontwikkelaars en uitgevers geen risico meer willen aangaan door games voor ondermaatse consoles te releasen. Mario, Zelda en andere exclusives kunnen een console niet boven water houden.

http://www.gamespot.com/v...ng-consoles/2300-6416905/

Zelda op de PS4/XBOX One etc. Geweldig toch?

[ Voor 5% gewijzigd door C4D op 08-05-2014 16:23 ]

psn: lupusergo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Voordat hier een complete discussie start: Wat gaat Nintendo doen om overeind te blijven?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ervan overtuigd dat het probleem voornamelijk zit in de games. Mario 188, niemand zit daar meer op te wachten, gezien de kleine verschillen tussen de games. Het wordt tijd dat Nintendo nieuwe IP's op de markt gaat brengen, zoals Sony deed met Knack en The Last Of Us.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• protoss warrior
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-10 10:48
Verwijderd schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 16:26:
Ben ervan overtuigd dat het probleem voornamelijk zit in de games. Mario 188, niemand zit daar meer op te wachten, gezien de kleine verschillen tussen de games. Het wordt tijd dat Nintendo nieuwe IP's op de markt gaat brengen, zoals Sony deed met Knack en The Last Of Us.
Het argument dat nintendo geen nieuwe ip's uitbrengt is echt belachelijk, wat de meeste mensen met dat argument waarschijnlijk bedoelen is dat ze geen nieuwe ip's uitbrengen in de genres die in het westen en op de andere consoles populair zijn en grotendeels afwezig zijn op nintendo consoles(filmgames/shooters/racesims).
Ik zal wel gelijk als kanttekening erbij zetten dat een gedeelte van de nieuwe ip's niet eens buiten Japan uitkomen en een aantal zijn verschrikkelijk niche maar dat heeft vrij weinig te maken met of ze wel of niet nieuwe ip's maken.

Zie onder andere deze lijst met nieuwe nintendo ip's sinds 2000 : http://www.ign.com/boards...ince-year-2000.206143097/ , http://www.gamefaqs.com/boards/631516-wii-u/68318923 voor de afgelopen 5 jaar en Wikipedia: List of products published by Nintendo voor een lijst wat nintendo allemaal gepubliceerd heeft per jaar.

voor mij de favorieten uit die lijstjes:
Luigi’s Mansion
Pikmin
Xenoblade Chronicles
Baten Kaitos
The Last Story
Wii Sports

Een nieuw IP stamp je niet zomaar even uit de grond en een call of duty kloon bijvoorbeeld past niet echt bij Nintendo en ik zie ze ook niet een game ala uncharted maken(meer film en actie dan gameplay vind ik).

Ook nog even ontopic, het grote probleem van nintendo met de WIIU volgens mij was/is de launch lineup/problemen(traagheid) icm de te hoge prijs, geen/weinig marketing en de naam. En daarnaast het continue negatieve beeld wat overal in de media geschetst word of dat nu terecht is of niet.

[ Voor 7% gewijzigd door protoss warrior op 09-05-2014 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glopes
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-07 15:24
/Die vreemde onverklaarbare gaming "journalistiek" tyrannie en propaganda tegen Nintendo! Hoe dan ook doet Nintendo het financieel vooralsnog beter dan de de gaming divisies van Microsoft en Sony.

Is het omdat Nintendo zich doelgericht compleet aan het losmaken is van de afhankelijkheid van gaming journalistiek? Ik weet dat de directs bij gaming websites niet goed in de smaak zijn gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marcel.ruiter schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 14:04:
Leuk die poll, alleen ik denk dat het probleem van Nintendo niet alleen te maken heeft met het gebrek aan games. Ik denk dat dit slechts een onderdeel is van het probleem.

Namelijk een paar jaar terug een PS3 gekocht helemaal blij beestje wordt nog dagelijks gebruikt. Later een Wii gekocht en staat nu stof te vangen. Natuurlijk zijn de games een oorzaak.
Ik had een Wii vanaf het begin dat die beschikbaar was. Bij inbraak werd die gestolen. Vervolgens heb ik een PS3 gekocht omdat dat toch veel beter scheen te zijn. Na een half jaartje kreeg ik ook weer een Wii. Uiteindelijk de PS3 maar via marktplaats verkocht. Compleet met buzzers, Move en alle spelletjes. Het kon mij weinig bekoren en de Wii heeft daarna nog lange tijd voor veel plezier gezorgd. Totdat ik die verkocht en een Wii U kocht.

Daar tegen over hebben Sony en Microsoft natuurlijk twee nieuwe consoles gelanceerd maar de vorige edities zijn nog steeds interesant om aan te schaffen omdat er nog steeds games voor uit komen.
Maar ik ga echt geen PS4 kopen. Het heeft voor mij bijzonder weinig te bieden.
Daarnaast is het gewoon in mijn ogen een niet zo netjes bedrijf, zal dus ook niet snel meer een Sony product aanschaffen.
Ik voel me een beetje getild door Nintendo hoe vet ik Super mario ook vind voor mij geen nintendo meer.
Met de PS3 voelde ik mij bekocht. Ik heb voor veel geld Buzzers aangeschaft. Uiteindelijk was daar maar 1 leuk spelletje voor en later kwam er nog een 2e die matig was. Ik heb voor een flink bedrag de Move aangeschaft en daar kwam ook vrijwel niets noemenswaardig voor uit. Ja, R.U.S.E was leuk maar zelfs daar was de Move optioneel en dus niet nodig. Kwam ook nog bij dat ik bijna een maand niet online kon gamen. Kreeg ik dan vergoeding voor in de vorm van een maand (of 2) PS+, leuk was dat. Maar nadat PS+ afgelopen was kon ik Burnout niet meer spelen.
Wat is jullie mening?
Zoveel mensen zoveel wensen zoals je kan zien.

Ik heb veel plezier van de Wii U en als ik de rest zo bekijk blijft dit ook de enige console die ik deze generatie gekocht heb. De Nintendo titels zijn top en aangezien ik een vrij druk leven heb ben ik al blij als ik een uurtje of 4 kan gamen per week. Dat er niet zoveel titels uitkomen voor de Wii U is voor mij dus niet zo'n probleem. En fijn is ook dat de gebruikelijke EA meuk achterwege blijft. Dat is bijna een pluspunt ipv minpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-10 21:59
Wat een onzin. De Wii is ouder dan de PS3. Nintendo pakt helemaal niet snel door, de Wii heeft een bijzonder lange levensduur gehad. De Wii is altijd de goedkoopste geweest dus ook dat vind ik een raar argument.

[ Voor 23% gewijzigd door Richh op 09-05-2014 16:29 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Pagina: 1