Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madnus
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-05 10:28
Graag jullie advies bij het volgende probleem:

Ik heb een monitor (zie titel). Sinds deze ochtend werkt deze semi niet meer.

Specificaties monitor:

pricewatch: LG Flatron W2261VP-PF Zwart

Mocht het nodig zijn, specificaties mijn pc:

gallery: Madnus

Symptomen:

Bij het aansluiten van de stroomstekker gaat monitor even aan, ik hoor de spanning opbouwen en vervolgens gaat de monitor weer uit. De status led blijft ook even branden maar gaat tegelijkertijd uit.

De monitor wordt nog wel herkend door Windows (8.1), maar geeft vervolgens geen beeld.

De monitor reageert vervolgens niet meer op het aanraken van de (capacitieve/touch) aan/uit knop.

Is er nog iets wat ik kan proberen om leven in mijn monitor te blazen?

Alvast bedankt voor alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Heb je al een geprobeerd een andere monitor aan te sluiten om te zien of je uberhaupt nog beeld hebt?
Daardoor kunnen we in ieder geval je pc uitsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japiegsxr
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-10 15:58

Japiegsxr

All glory to the hypnotoad!!!

Wat Stin00 zegt . sluit hem aan op andere monitor/tv dan weet je meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madnus
Ik heb/had een dual monitor setup. De 2e monitor heb ik nu op de dvi kabel van de "kapotte monitor" aangesloten. Had ik er even bij moeten vermelden.

Dus voor de duidelijkheid, de pc is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Wat gebeurt er als je de 'kapotte' monitor aansluit in z'n eentje, dus de goede monitor loskoppelen.
Werkt de monitor dan nog steeds niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodebest
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:18
het lijkt erop dat er een codnensator gaar is... is hij nog onder garantie? en hoe oud is de monitor?

als het een condesator is kan je het repareren voor onder de 10 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madnus
@stin00:

De monitor alleen doet precies hetzelfde als ik omschreven heb bij de symptomen. Dus dat hielp helaas niet.

@rodebest:

Garantie is ben ik bang verlopen. Monitor is +- 5 jaar oud (2 jaar is garantie toch?)
Heb je enig idee hoe ik er achter kom welke condensator "gaar" is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KofjeKoppie
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01-10 18:55

KofjeKoppie

Professioneel prutser

Ik heb precies hetzelfde probleem met precies de zelfde monitor gehad. Bij het openmaken (semi-onmogelijk)was de spoel half doorgebrand en de andere kant van de print was zwart geworden van de hitte. Nieuwe spoel gewikkeld, maar werkte nog steeds niet. Bij het verder openmaken kwam ik er achter dat 2 van de 4 lampen gebroken waren en de omgeving was gesmolten. Waarschijnlijk dus gebroken door de hitte. Ik heb toen de lampen er uit gegooid, een paar 12v led strips er in geplakt, de spoel er uit gesoldeerd en de led strips aangesloten op de atxvoeding van mijn pc. Opgelost.

Als je de monitor aan zet en er met een lamp op schijnt, zie je dan wel beeld?
Edit: Als je naar het midden kijkt en een paar keer op de fun-knop drukt, zie je dan een lijntje lopen? Bij mij was dit namelijk zo. De linkerkant had andere kleuren dan de rechterkant, echt heel vaag.

[ Voor 13% gewijzigd door KofjeKoppie op 08-05-2014 16:53 . Reden: toevoeging ]

Verstuurd vanaf mijn magnetron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellum
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-09 17:03
Madnus schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 15:07:
Garantie is ben ik bang verlopen. Monitor is +- 5 jaar oud (2 jaar is garantie toch?)
Heb je enig idee hoe ik er achter kom welke condensator "gaar" is?
Er zijn slechts twee betrouwbare manieren om te testen (bij mijn weten); eruit solderen en vervangen of eruit solderen en doormeten met een capaciteitsmeter.

Vaak kun je al een eind komen door eerst de monitor te verhitten met een föhn, in sommige gevallen werken half kapotte condensatoren dan nog wel. Mocht dat ook niet werken kun je ze eruit halen en de weerstand meten, de weerstand hoor oneindig te zijn.

De laatste methoden zijn echter onbetrouwbaar, als ze werken is het mooi en heb je uitsluitsel. Werken ze niet, dan zegt het nog niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madnus
Hellum bedankt voor het repareren!

Monitor werkt inmiddels weer prima. Bolle condensatoren was het probleem

Iedereen die meegedacht heeft: Bedankt!
Pagina: 1