MSI of MSI / Duron of Celeron

Pagina: 1
Acties:

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09:18
Ik heb hier een P1 166 MMX met 128 Mb Sdram in een ATX kast die gebruik ik als tweede systeempje naast mijn sign. :)

Nou wordt dat ding steeds trager en aangezien ik hier een Win2K netwerk draaiende heb wilde ik hem eigenlijk wat upgraden. Maar het moet naturlijk niet teveel gaan kosten aangezien het slechts een tweede systeempje is.
Ik heb alleen een mobo en processor nodig maar wat raden jullie mij aan?

Zit zelf te twijfelen tussen het volgende:

1. MSI 6337 i815E PRO FCPGA 290,- / Celeron 700 Mhz. 225,-
totaal 515,-

2. MSI K7T TURBO KT133 Socket A 360,- /AMD Duron 800 Mhz 190,-
totaal 550,-

Alles bij Norrod, ik wil het daar waarschijnlijk gaan kopen aangezien ik daar alles vandaan heb en heb daar hele goeie ervaringen.

Wie helpt?

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:55
ik zou voor de duron combo gaan

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:38
De Duron. Die is echt veel sneller.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

De Duron, de Celeron 700 heeft nog een fsb van 66 als ik me niet vergis. Dat betekent dat je (volgens mij, met die i815E chipset) het geheugen met de celeron op max 100 Mhz kan draaien. Met de Duron kun je het geheugen op 133 Mhz draaien, welke sneller is.

• GaMbiNo
En die moederborden?
Heeft iemand daar ervaringen mee?

Ik verwacht niet dat ik ze ga overklokken ofzo, ik zoek gewoon een snel, stabiel tweede systeempje...

• GaMbiNo
Op zaterdag 09 juni 2001 22:55 schreef HaTeWaY het volgende:
De Duron, de Celeron 700 heeft nog een fsb van 66 als ik me niet vergis.
Welke Celerons draaien dan wel op 100 Mhz. fsb?
De 800 Mhz. versie?
Dacht dat de 700 ook al op 100 Mhz. fsb draaide eigenlijk...

• Ramon
als je stabiel wil zou ik de mATX van MSI nemen met Kt133 chipset. Niet zo snel als de A maar wel stabiel en ook zonder de southbridge bug.

Owja en ook goedkoper. :)

• GaMbiNo
Op zaterdag 09 juni 2001 22:58 schreef Tampie2000 het volgende:
als je stabiel wil zou ik de mATX van MSI nemen met Kt133 chipset. Niet zo snel als de A maar wel stabiel en ook zonder de southbridge bug.

Owja en ook goedkoper. :)
MiniATX? Heb het daar normaal gesproken niet zo op maar ok...
Is zoiets stabieler dan een normaal mobo dan?

Verwijderd

Vanaf 800 Mhz hebben celerons een fsb van 100 (correct me if i'm wrong).

edit : typfout

Verwijderd

Op zaterdag 09 juni 2001 23:12 schreef HaTeWaY het volgende:
Vanaf 800 Mhz hebben celerons een fsb van 66 (correct me if i'm wrong).
daarvoor ook al.

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 11:46
Op zaterdag 09 juni 2001 23:12 schreef HaTeWaY het volgende:
Vanaf 800 Mhz hebben celerons een fsb van 100 (correct me if i'm wrong).

edit : typfout
Maar die zijn wel een stuk duurder dan een duron...

• Ramon
Op zaterdag 09 juni 2001 23:05 schreef GaMbiNo het volgende:

[..]

MiniATX? Heb het daar normaal gesproken niet zo op maar ok...
Is zoiets stabieler dan een normaal mobo dan?
microATX. en nee het is niet stabieler, maar wel goedkoper. Ennehm, als je niet gaat overclocken heb je niets aan de KT133A chipset dus vandaar de KT133 gewoon.

de MSI K7TM mATX kost slechts 269,-
!

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 11:46
Gambino.. Waarom kijk je niet of je ergens een PII vandaan kan halen.. de snelheid van de Duron/Celly haal je toch niet (700 en 800Mhz) is natuurlijk wel leuk voor de koe, maar om daarvoor nou meer geld uit te geven gaat wat te ver. En van het geld dat je overhoud zou je extra geheugen kunnen kopen (als de server veel taken krijgt (firewall, antivirus, gameserver?) dan is meer geheugen denk ik beter op z'n plaats dan een snelle server met "maar" 128mb..

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 23:18
Ik heb een Duron 750 in dat K7T-Turbo bord liggen, en is echt super stabiel. Ik heb ook een MSI 6309 (VIA Chipset) met een Celeron 700 (=66 FSB) Ze zijn beide even stabiel. En de Duron is aanzienlijk sneller. Ik zou voor de K7T-Turbo/Duron 800 Combo gaan.

Verwijderd

De southbridge bug is verholpen d.m.v. een BIOS update.... Zie ook www.viatech.com .

• GaMbiNo
Op zaterdag 09 juni 2001 23:20 schreef InterCC het volgende:
Gambino.. Waarom kijk je niet of je ergens een PII vandaan kan halen.. de snelheid van de Duron/Celly haal je toch niet (700 en 800Mhz) is natuurlijk wel leuk voor de koe, maar om daarvoor nou meer geld uit te geven gaat wat te ver. En van het geld dat je overhoud zou je extra geheugen kunnen kopen (als de server veel taken krijgt (firewall, antivirus, gameserver?) dan is meer geheugen denk ik beter op z'n plaats dan een snelle server met "maar" 128mb..
Jah oke dat snap ik, maar mocht 128 Mb achteraf toch te weinig blijken dan koop ik er alsnog wel 128 Mb bij...is toch maar 80 piek ofzo.

Ik ken zo niemand die zoiets voor mij in de aanbieding heeft en zoiets op Ibazar kopen doe ik niet. Dan ben je ook zo 400 piek kwijt voor een beetje mobo met processor...

En bovendien is het ook wel cewl om een PIII 800 EN bv. een Duron 800 op me kamer te hebben >:)

Denk toch dat ik voor de Duron ga... >:)
Duron is toch wel iets beter als ik het zo hoor...

Nog iemand op of aanmerkingen op dat mobootje? Anders ga ik hem maandag maar halen denk ik.. :)

• GaMbiNo
Bedenk me net dat ik mijn icon dan ook wel ff mag veranderen :o

Weer een die-hard Intel aanhanger die overstapt op Duron... :+
Hmmmz.... toch voel ik me daar enigszins ongemakkelijk bij... ;(

Verwijderd

zojuist ff een nieuw MSI systeempje (MSI K7T Turbo + Duron 700) inmekaar gedraait. En het loopt echt als een zonnetje :) superstabiel...
Het koste trouwens echt nie veel :)
Ik zou dus gaan voor de duron. Je zult er geen spijt van hebben :7

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
MSI K7T Turbo is een lekker bordje opzich, stabiel ? Ik mer geen verschil, hiervoor had ik een Asus P2b die ook ultra-stabiel zijn, daardoor zal het wel komen dat ik amper/geen verschil merk :)

• GaMbiNo
OK bedankt allemaal

Maar ik geloof dat die MSI 6337 onboard geluid en video heeft... en de MSI K7T alleen geluid.

Wat is de kwaliteit van zoiets?
Waar kun je die onboard video ongeveer mee vergelijken??? En hoeveel mb heeft dat?

• Reiko
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-08 12:08
Welke bios?

5800X3D | 32GB 3466C16 | RTX4080

Verwijderd

Ik wil heel even duidelijk maken dat de meeste celerons met een FSB van 66MHz ook wel op 100MHz kunnen draaien. 100x10.5 is wel een lekkere 1050MHz :Y) M.a.w. ik zou gaan voor de celeron...

• GaMbiNo
Bedankt voor jullie hulp.
Het is uiteindelijk het volgende geworden:

MSI K7T TURBO RAID KT133A 380,-
AMD DURON 900 MHZ. 240,-

Is dit een beetje een goeie keus? :)

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
tis een lekker bordje. retestabiel

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• GaMbiNo
En dat als fanatieke INTEL aanhanger.... ;(

Nah het moest er eens van komen...het scheelt mij iets teveel geld... :9

Hij zegt bij het opstarten overigens NO Array is Defined, zit nog diep in de boekjes om dat uit te vinden maar misschien dat iemand dat zo snel ff weet? :)

Verwijderd

Duron. Is superieur tov Celeron i.t.t. T-bird contra PIII die gelijkwaardig zijn

• GaMbiNo
Bedankt voor jullie hulp tot zover. :)

Maar stel ik zou deze net aangeschafte Duron 900 met MSI K7T Turbo Raid willen overklokken.
Hoe ver zou ik dan ongeveer kunnen gaan en hoe doe ik dat? Unlocken? of toch de fsb?

Wat voor fsb heeft z'on ding eigenlijk standaard?? 133 of 200/266? zal wel hele stomme vraag zijn maar ik weet het niet :?

• Yigal76
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-04 21:49
Duron heeft als fsb 200MHz. Die kun je natuurlijk ook op 266 zetten >:).

Verwijderd

Gambino , ik zou de duron 900 die je koopt proberen te laten draaien op 866 of 933 mhz beide 266 mhz fsb , wie weet haalt ie het laatste niet , maar het eerste hoe dan ook , is niet voor niets 900 mhz proc :) en dan zou ik die als primair systeem nemen en je intel als 2e compu gaan gebruiken :) duron @ 933 is echt een hoop sneller met fpu afhankelijke programmatuur :O

• Ronald
  • Laatst online: 06:34
Op maandag 11 juni 2001 23:38 schreef GaMbiNo het volgende:
En dat als fanatieke INTEL aanhanger.... ;(

Nah het moest er eens van komen...het scheelt mij iets teveel geld... :9

Hij zegt bij het opstarten overigens NO Array is Defined, zit nog diep in de boekjes om dat uit te vinden maar misschien dat iemand dat zo snel ff weet? :)
Dat is van de on-board raid controller. niets om je zorgen over te maken.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• Ronald
  • Laatst online: 06:34
Voor overklokken ga je uhm unlocken op de gebruikelijk manier. Je brengt de multiplier omlaag naar 7, en zet de FSB op 133 met geheugen op 133 . 933 doet ie wel ;)
dan ga je beetje bij beetje de mutliplier weer wat hoger zetten en kijkt of ie stabiel wil.

verder mag je voor oc'en wel beetje UTFS doen ;)

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 23:18
En nou nog wat aan je usericon doen :)
Pagina: 1