• Joeri_V
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-11-2025
Beste Tweakers,

Recentelijk ben ik aan een nieuw project begonnen om mijn normale pc aan de tv te koppelen. Nu heb het beeld van mijn monitor naar mijn tv, maar het loopt niet soepel bij HD films. Het is te vergelijken als je op de pc een game speelt en de Vsync staat niet aan. Zo ziet het er ook uit op mijn tv. Ik vroeg mij af waar dat aan zou kunnen liggen. Uiteindelijke doel is om er een htpc van te maken, maar laat ik bij het begin beginnen en eerst de stream van pc naar tv werkend krijgen :D

Specificaties pc:

Intel Core i3-2120
Asus P8H61-M rev 3.0
Corsair Value Select VS2GB1333D4 x 2 = 4gb
Intel HD Graphics 2000
Windows 7 home premium

Tv: Philips 37PFL7605H/12

Afspeelprogramma: XBMC

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Heb je de optie "Adjust display refresh rate to match video" aanstaan?

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11-2025

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Probeer anders een ander afspeel programma,

Mijn 'HTPC' heeft CCCP en VLC er op staan voor 'vage probleem video's'

Speelt het niet lekker af in VLC dan maar via WMP+CCCP.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-01 15:11
Misschien een vreemde vraag, maar hoe heb je de boel aangesloten? HDMI direct naar TV? Of HDMI naar receiver? (en wat gebeurt er dan als je de receiver er tussenuit laat en direct naar TV gaat?) Of gebruik je DVI, VGA of Composiet ofzo?

iRacing Profiel

• Joeri_V
Ik heb vanaf de Intel HD Graphics 2000 een dvi naar de normale monitor, en een hdmi naar de tv lopen. Ik heb om te testen even alleen VLC gedraaid op mijn normale monitor. Dit speelt ook niet lekker af, dus het is logisch dat het op mijn tv ook niet goed afspeelt.

Nu zit ik mij eigenlijk af te vragen of het wel een goed idee om de pc zowel als normale pc en als htpc te gebruiken. Is het wellicht verstandiger om er een dual boot van te maken?

• kroegtijger
Joeri_V schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 14:39:
Ik heb vanaf de Intel HD Graphics 2000 een dvi naar de normale monitor, en een hdmi naar de tv lopen. Ik heb om te testen even alleen VLC gedraaid op mijn normale monitor. Dit speelt ook niet lekker af, dus het is logisch dat het op mijn tv ook niet goed afspeelt.

Nu zit ik mij eigenlijk af te vragen of het wel een goed idee om de pc zowel als normale pc en als htpc te gebruiken. Is het wellicht verstandiger om er een dual boot van te maken?
Ik zou eerlijk gezegd eerder kiezen voor dedicated hardware. Dus een échte HTPC of een mediaspeler (waarom geen Raspberry Pi? Ben je voor vrij weinig klaar en werkt waarschijnlijk veel makkelijker voor je)

iRacing Profiel

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Ik heb gemerkt dat je bij Windows7 een Aero Theme MOET gebruiken (dus geen Basic of Classic theme), anders werkt vsync simpelweg niet.

Verder kan ik je nog " Media Player Classic Home Cinema" (MPC HC) aanraden, die speler heeft veel video output opties.

• Joeri_V
Het lijkt wel alsof de film 'langzamer' afgespeeld wordt dan normaal in VLC. Zou dit met de instellingen te maken kunnen hebben? Ik denk dat het inderdaad beter is om een aparte htpc aan te schaffen..

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-01 16:22
Wat is je CPU load tijdens het afspelen van een film?

Carpe Diem

• Joeri_V
De cpu komt niet hoger dan 20%

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-01 16:22
installeer eens xbmc en kijk hoe hij het dan doet. Ik weet niet of een hd2000 genoeg power heeft. xbmc heeft eigen codecs aan boord.

Carpe Diem

• kroegtijger
muppet99 schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 09:29:
installeer eens xbmc en kijk hoe hij het dan doet. Ik weet niet of een hd2000 genoeg power heeft. xbmc heeft eigen codecs aan boord.
Een HD2000 zou wel in staat moeten zijn tot afspelen van 1080p-content.

Je kan als test even booten met een XBMCBuntu of OpenElec CD en kijken of het dan wel werkt. Dan weet je in ieder geval of hardwarematig de boel op orde is.

iRacing Profiel

• Joeri_V
Dus als ik het goed begrijp kan de HD2000 niet lekker lopen vanwege het besturingssysteem dat al veel vraagt? Zijn er eventueel nog instellingen in het bios, zoals het toewijzen van een hoeveelheid geheugen, of instellingen in de control panel van Intel die ik nader kan bekijken?

Ik hoor het graag!

• kroegtijger
Of het 't besturings-systeem, een driver, een applicatie of wat dan ook is, weet je natuurlijk niet. Je weet alleen dan dat de hardware in staat is om te doen wat je ervan vraagt. De rest is dus software.

iRacing Profiel

• Joeri_V
Na lang ploeteren heb ik ontdekt aan welke instelling het lag. In xbmc heb ik de optie 'use a fullscreen window' aangevinkt. Heeft iemand een logische verklaring hier voor? :)
Pagina: 1