KlikaanKlikuit TPC300 schakelen met Android App via Wifi

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiesD
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:32
Android app beschikbaar voor WiFi bediening

U bent een van de vele tevreden gebruikers van de KlikAanKlikUit computer interface TPC-300. Op verzoek van meerdere TPC-300 gebruikers is er een gratis app ontwikkeld voor Android smartphones en tablets, waarmee u uw KlikAanKlikUit ontvangers ook draadloos kunt bedienen via WiFi. Om timers te programmeren en ruimtes, apparaten en scenes te beheren, gebruikt u uw Windows computer.

Om uw KlikAanKlikUit ontvangers draadloos te bedienen via WiFi, dient de TPC-300 permanent via de USB kabel aangesloten te zijn op uw Windows desktop/notebook computer. Verder dienen zowel de Android smartphone/tablet als de Windows computer verbonden te zijn met hetzelfde WiFi netwerk en dient de TPC-300 software op de Windows computer geactiveerd te zijn.

Een iOS versie (voor iPhone/iPad) is niet beschikbaar.

Eerst de Windows versie updaten (v 3.1)

Om via WiFi te kunnen schakelen dient u eerst de nieuwste Windows versie te downloaden en te installeren. De oude versie wordt overschreven en uw instellingen blijven intact.
Download versie 3.1 http://www.klikaanklikuit...ware/tpc300_v31_setup.exe

De Andoid App installeren via Google Play
Als versie 3.1 op de Windows computer geactiveerd is, de TPC-300 via de USB kabel is aangesloten en de Windows computer verbonden is met het juiste WiFi netwerk, kunt u de Android app installeren. Zorg dat u met hetzelfde WiFi netwerk verbonden bent als de Windows computer.
Toon de app in Google Play Icoon

Product
Eenvoudige bediening
Alle afbeeldingen van de apparaten worden per ruimte ingeladen. Naast de afbeelding ziet u de aan en uit knoppen. Indien het een dimmer ontvanger betreft, wordt een slider (schuifbalk) getoond, waarmee de verlichting gedimd kan worden. Voor meer informatie, zie de bijgewerkte handleiding.
Download handleiding http://www.klikaanklikuit...gen/tpc-300_nl_v30_lr.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiesD
Bovenstaande mail heb ik vandaag van KlikaanKlikuit ontvangen.

Inmiddels heb ik de nieuwe softwareversie geinstalleerd op de PC en bovendien op mijn mobiel de app.
De verbinding tussen de app en de TPC300 wordt meteen gelegd.
Helaas was ik alle instellingen in de TPC300 volledig kwijt, ondanks dat hierboven wordt beweerd dat deze intact blijven. Van de oude instellingen had ik een backup, maar die terugzetten lukt ook niet. Vanwege tijdgebrek ben ik er maar even mee gestopt, want het ziet er naar uit dat ik alle ontvangers opnieuw moet koppelen met de TPC300-zender en bovendien dat ook alle instellingen opnieuw moeten worden ingevoerd. Erg vervelend.

Nadeel is dat altijd de computer aan moet staan.
Voordeel is dat wie een TPC300 heeft en geen zin heeft om daarbovenop ook nog eens een ICS1000 aan te schaffen, nu toch via een mobiel aan de slag kan.

Maar goed, is er iemand die dit goed werkend heeft gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiesD
Toch nog maar even wat geknutseld.
Nadat ik handmatig de backup bestanden had gekopieerd naar de map: c:\users\gebruiker\AppData\Local\VirtualStore\Program Files (x86)\TPC-300 werkte alles goed.
Mooie app ook.
Het is niet mogelijk via de app de instellingen in de TPC300 te bewerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rogerbusser
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21-04 18:55
Nog mooier is dat de vernieuwde tpc-300 windows app een ingebouwde webserver heeft. Deze webserver publiceert de interfaces via SOAP en de wsdl is beschikbaar. Standaard wordt poort 8080 gebruikt, nu kunnen de functies van de tpc-300 via webservices worden bestuurd, LIKE!
Weer een stapje verder met mijn domotica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampre
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-06 13:49
Zou hier ook niet op de een of andere manier een port naar synology kunnen? Dan heb ik hier een wereldsysteempje! Heb helaas zelf nul-nul programeerervaring.

http://specs.tweak.to/6635