full hd monitor 28 inch voor gamen, of een 4k scherm

Pagina: 1
Acties:

• Snarf26966
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-05-2025
Ik heb nu een setup van drie monitors (samsung syncmaster 206 BW 20 inch, dus die niet hd zin.
Nu lijkt het me om mooier beeld te hebben met gamen dat een 28 inch full hd beeldscherm toch een mooier beeld zou geven dan de schermen die ik nu heb.
Ik kom er alleen niet uit welke beeldschermen geschikt zijn en goede schermen zijn om mee te gamen op de hoogste instellingen.
Mijn tweede vraag is of kan ik beter kijken naar een 4k monitor, en ook daar weer de vraag zijn er momenteel goede schermen leverbaar om op te gamen, prijs moet ook redelijk zijn.
Neem aan dat de reactie tijd van schermen iets is om op te letten.

Als video kaart heb ik 2 maal r9290 van msi onderweg.

Mvg Snarf.

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17:11
Als je 4k belangrijk vind zou je eventueel kunnen gaan voor een Samsung S28D590D

pricewatch: Samsung 28D590D Zilver, Zwart

Het is een 28'' 4k scherm.

Hier heb je een review van de 28D590D:

YouTube: Samsung U28D590D 28" Affordable 4K Monitor

[ Voor 24% gewijzigd door mprkooij op 08-05-2014 12:15 ]

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Als je veel gamed dan is inderdaad de responstijd en de mate van ghosting belangrijk. Je wil immers 'snelle beelden' zo vloeiend mogelijk laten refreshen. Voor gamen is het aantal Hz (Hertz) ook wel belangrijk, dit geeft de refreshrate van het scherm aan. Veel schermen zijn 60 Hz maar er zijn ook monitoren beschikbaar met een hoger aantal Hz, wat rustiger aan de ogen is en waardoor beelden vloeiender zijn.

Je kan jezelf daarom het beste even inlezen op de volgende punten: inputlag/responstijd (ms), refreshrate (Hz) en ghosting.

Wat ik je persoonlijk zou afraden is een 27 of 28" scherm met Full HD resolutatie, dus 1920 x 1080. De beeldverhouding oogt dan erg korrelig, vanwege het geringe aantal pixels ten opzichte van de schermgrootte. Ik zou dan minimaal voor een resolute gaan van 2560 x 1440. Dit is natuurlijk eigen beleving, wellicht vind je het zelf niet nodig.

Wat is trouwens je budget?

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

• Snarf26966
[quote]stin00 schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 12:21:
Als je veel gamed dan is inderdaad de responstijd en de mate van ghosting belangrijk. Je wil immers 'snelle beelden' zo vloeiend mogelijk laten refreshen. Voor gamen is het aantal Hz (Hertz) ook wel belangrijk, dit geeft de refreshrate van het scherm aan. Veel schermen zijn 60 Hz maar er zijn ook monitoren beschikbaar met een hoger aantal Hz, wat rustiger aan de ogen is en waardoor beelden vloeiender zijn.

Je kan jezelf daarom het beste even inlezen op de volgende punten: inputlag/responstijd (ms), refreshrate (Hz) en ghosting.

Wat ik je persoonlijk zou afraden is een 27 of 28" scherm met Full HD resolutatie, dus 1920 x 1080. De beeldverhouding oogt dan erg korrelig, vanwege het geringe aantal pixels ten opzichte van de schermgrootte. Ik zou dan minimaal voor een resolute gaan van 2560 x 1440. Dit is natuurlijk eigen beleving, wellicht vind je het zelf niet nodig.

/quote]

zo rond de 500

Verwijderd

Misschien ook belangrijk om te weten wat je specs zijn?
Om een beetje redelijk te gamen op een 4K scherm moet je geloof ik een redelijke kaart hebben.

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 31-01 23:24
Verwijderd schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 17:39:
Misschien ook belangrijk om te weten wat je specs zijn?
Om een beetje redelijk te gamen op een 4K scherm moet je geloof ik een redelijke kaart hebben.
Heeft hij er al in staan ;) 2x r9 290 van MSI

Gamertag: timmie271

• Snarf26966
timmie271 schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 17:45:
[...]

Heeft hij er al in staan ;) 2x r9 290 van MSI
Dank je ik dacht al ben ik nou gek,hahahah

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:23
Ik zit met exact hetzelfde probleem.

Ik heb nu een 24 inch 1920x1200 scherm met 5 ms latency en TN paneel.
Na 5 jaar overwerken is het scherm toch wel aan vervanging toe zeker omdat dit 24 inch beest nog ff 80 wat opslokt overdag ook omdat het nog geen led scherm is.

Nu wil ik al jaren een 2560x1600 scherm maar deze hangen nog altijd rond de 850+ euro wat ik echt van de zotte vind en een 1440 scherm staat toch onderaan op mijn verlanglijstje.

Nu beginnen 4k schermen binnen te druppelen voor een prijsje dat leuker is dan die van de 2560 schermpjes.

Nou is mijn grote punt echter voor gamen gaat mijn 7970 GHz. OC dit wel trekken en heeft AA nog wel nut nu de pixels zo klein zijn.
Er zijn mensen die zeggen dat AA nog steeds erg belangrijk is en visueel merkbaar maar als ik kijk naar mijn telefoon scherm met HD reso waarvan de pixels erg klein zijn zie ik niet hoe AA nog belangrijk kan zijn omdat de pixels zo klein zijn dat je ze zo goed als niet kan zien tenzij je echt gaat zitten muggenziften.

Wat is waar is aa nog nuttig of niet aangezien AA veel rekenkracht en dus fps vreet en tegelijkertijd vaak een nadelig effect heeft op de beeld kwaliteit omdat veel vormen van AA toch een blur effect overlay zijn.

Zijn er mensen die al een 4k scherm hebben en mij kunnen vertellen of in games AA nog wel of niet duidelijk voordeel heeft of dat de bekende jagged edges zoiezo al niet meer zichtbaar zijn.
En hoe zijn de frame rates?
Over het algemeen wil ik alle games op max settings spelen zonder blur en dof effecten.

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14:23
Twee maal R9 290? Dat vraagt om een 4k monitor! Deze van Asus is bijvoorbeeld erg mooi, zelfde (uitstekende) TN paneel als de Samsung, maar een veel betere voet (met VESA mount).

• Snarf26966
-P
Balance schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 09:28:
Twee maal R9 290? Dat vraagt om een 4k monitor! Deze van Asus is bijvoorbeeld erg mooi, zelfde (uitstekende) TN paneel als de Samsung, maar een veel betere voet (met VESA mount).
Hmm ziet er goed uit, is misschien ook een zeer goede optie, denk beter dan de samsung 4k.

Zag ook nog een groter scherm van LG de LG 34UM95-P met een ips scherm.
pricewatch: LG 34UM95-P Zwart
En hieronder een review ervan.
YouTube: LG 34UM95 34" Ultra Widescreen 21:9 Monitor - My New Favourite

Laat eens weten wat je daar van vind.
Hou er rekening mee dat ik op monitor veel game en foto gebeuren doe.

[ Voor 8% gewijzigd door Snarf26966 op 16-05-2014 12:41 ]

• Snarf26966
stin00 schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 12:21:

Je kan jezelf daarom het beste even inlezen op de volgende punten: inputlag/responstijd (ms), refreshrate (Hz) en ghosting.erover

Budget aangepast naar zo rond de 1000.
Zijn er nog mensen die hierover mee willen denken.
Twijfel tussen de Asus 4k 28 inch die hier voorgesteld werd,maar de 34 inch van LG de LG 34UM95 niet 4k maar resolutie van 3440-1440 met een ips scherm met 5 ms reactietijd lijkt me ook niet verkeerd, ook niet voor gamen.
Wie kan zijn licht hier eens over laten schijnen?

[ Voor 13% gewijzigd door Snarf26966 op 19-05-2014 11:39 ]

• Snarf26966
Niemand meer die me een monitor kan voorstellen of meer informatie heeft?
Heb al verschillende review gelezen.
Aangezien ik ook veel fotografie doe en veel game lijkt me een ips scherm de betere oplossing, in verschillende YouTube reviews komt de LG34UM95 ook goed uit de bus voor gaming. Graag wat meningen zou ik willen krijgen.

Topic kan gesloten worden ben voor de lg gegaan/

[ Voor 7% gewijzigd door Snarf26966 op 30-05-2014 20:22 ]

Pagina: 1