In een nieuw project ben ik een taal keuze menu aan het maken. Dat ziet er als volgt uit:

En na openen:

Mijn HTML ziet er nu als volgt uit:
Met JavaScript vervang ik keurig aria-expanded met true of false waar nodig. De titles worden vervangen door middel van resource files (page refresh).
Het geen mij nog een beetje tegenstaat is dat er geen instructies staan bij een hover als het menu is ingeklapt; dan staat er simpelweg de title van de abbr die op dat moment actief is: "Nederlands" of "English". Als het menu open is dan staat er keurig netjes "Sluit het taalkeuze menu" of "Close language menu". Nou had ik zelf bedacht om [data-update="language-nav"] te voorzien van een title die ik kan aanpassen als er van taal word gewisseld of als het menu wordt uitgeklapt. Dit kan vrij simpel door het gebruik van data attributen (voor de content) en wat JavaScript.
Mijn vraag is, is dat de netste oplossing of zijn er nog betere alternatieven?

En na openen:

Mijn HTML ziet er nu als volgt uit:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| <div class="language-nav" aria-expanded="false"> <a data-update="language-nav"> <abbr title="Nederlands">NL</abbr> <span class="close" title="Sluit het taalkeuze menu"> <span class="sr-only">Sluit het taalkeuze menu</span> </span> </a> <div class="language-container"> <a title="Stel Nederlands in als taal" class="active"><abbr title="Nederlands">NL</abbr></a> <a title="Stel Engels in als taal"><abbr title="English">EN</abbr></a> </div> </div> |
Met JavaScript vervang ik keurig aria-expanded met true of false waar nodig. De titles worden vervangen door middel van resource files (page refresh).
Het geen mij nog een beetje tegenstaat is dat er geen instructies staan bij een hover als het menu is ingeklapt; dan staat er simpelweg de title van de abbr die op dat moment actief is: "Nederlands" of "English". Als het menu open is dan staat er keurig netjes "Sluit het taalkeuze menu" of "Close language menu". Nou had ik zelf bedacht om [data-update="language-nav"] te voorzien van een title die ik kan aanpassen als er van taal word gewisseld of als het menu wordt uitgeklapt. Dit kan vrij simpel door het gebruik van data attributen (voor de content) en wat JavaScript.
Mijn vraag is, is dat de netste oplossing of zijn er nog betere alternatieven?