Ik heb een tijdje geleden openjdk geinstalleerd op mijn linuxbox. Om af en toen een minecraft servertje te kunnen draaien om met wat vrienden op te spelen. Alles ging goed
de server draaide normaal etc. Nu voerde ik een uur/anderhalf geleden het top command uit en ik zag daar in de processenlijst java staan met cpu usage schommelend tussen 10-30% met spikes naar wel 150%. Het process heeft daarintegen wel maar minderr dan 1% van mijn RAM in gebruik. Ik vond dit vreemd, aangezien ik op dit moment dus geen java files aan het "uitvoeren" ben.
Ik dacht in eerste instantie dat er nog een javafile uitgevoerd werdt met een ifinite loop erin oid.
Dus ik heb al een aantaldingen geprobeerd, ik heb openjdk geupdated. Vervolgens de box gerestart. Toen heb ik het process gekilled, maar er kwam een ander process voor terug met een nieuw process id. Maar wel met in het COMMAND kolommetje "java". Nog een x gestart maar dit werkt ook niet. Verder ben ik nog een n00b wat betreft ubuntu.
Openjdk versie java-1.7.0-openjdk-amd64 1071.
Verder zijn er geen andere java progamma's geinstalleerd.
Andere info:
Ubuntu 14.04 LTS amd64
Dus mijn vraag is is dit normaal voor openjdk om (ook als het "niets") doet zoveel rescources te vreten? Of doe ik iets fout? Ik heb al een uur google resultaten zitten lezen maar daar wordt je ook niet wijzer van. De helft is van voor 2010 en de andere helft heeft geen duidelijke oplossing/omschrijving van wat het probleem is. Dus wie o wie kan mij helpen?
Ik dacht in eerste instantie dat er nog een javafile uitgevoerd werdt met een ifinite loop erin oid.
Dus ik heb al een aantaldingen geprobeerd, ik heb openjdk geupdated. Vervolgens de box gerestart. Toen heb ik het process gekilled, maar er kwam een ander process voor terug met een nieuw process id. Maar wel met in het COMMAND kolommetje "java". Nog een x gestart maar dit werkt ook niet. Verder ben ik nog een n00b wat betreft ubuntu.
Openjdk versie java-1.7.0-openjdk-amd64 1071.
Verder zijn er geen andere java progamma's geinstalleerd.
Andere info:
Ubuntu 14.04 LTS amd64
Dus mijn vraag is is dit normaal voor openjdk om (ook als het "niets") doet zoveel rescources te vreten? Of doe ik iets fout? Ik heb al een uur google resultaten zitten lezen maar daar wordt je ook niet wijzer van. De helft is van voor 2010 en de andere helft heeft geen duidelijke oplossing/omschrijving van wat het probleem is. Dus wie o wie kan mij helpen?