Hallo iedereen, ik wil een nieuwe game-pc aanschaffen omdat mijn huidige PC aan vervanging toe is en ik er geen games meer op kan spelen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen (FPS/MMORPG). Geen video-editing. Graag wel 60FPS of hoger.
Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs?
Maximumprijs €1500, maar ik ging de topics in dit forum af en daar zaten de meeste game-pc's niet boven de €1100 euro. Ik heb daarom ook diezelfde prijsklasse aangehouden.
In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?3
Inclusief assemblage en verzendkosten, ik heb al lang niks meer met het bouwen van PC's gedaan en wil de tijd er ook niet aan spenderen. Bovendien staat mijn huidige PC op overlijden en wil ik zsm een nieuw systeem.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Toetsenbord heb ik, heb wel een nieuwe muis nodig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie productlijst. Ik weet alleen niet of ik er ook een geluidskaart bij moet bestellen. Bij de laatste topics en bij de Desktop Best Buy guide wordt niet over een geluidskaart gesproken. Hetzelfde met een netwerkkaart?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Geen voorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Als de PC maar stiller is dan mijn huidige videokaart. Ding maakt echt een herrie, net een afzuigkap. (Nivida GeForce 8800GT)
Ga je overklokken?
Nee.
Ik twijfel tussen i5 of i7. Ik lees dat i7 niet nodig is voor gamen, maar tegelijkertijd lees ik deze week er een nieuwe game Wolfenstein:New World Order de i7 als recommended stats heeft (Intel Core i7 or equivalent AMD) Ik wil deze game graag goed kunnen draaien, en wil niet over een jaar toch een i7 moeten aanschaffen voor upcoming games.
Iemand op of aanmerkingen? Is het de moeite waard om een i7 te halen? En wat krijg ik meer als ik er nog €400 bij stop behalve alleen iets hogere FPS?
Elke tip of opmerking is welkom, zit al 4 dagen te twijfelen over wat ik nu het beste kan doen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen (FPS/MMORPG). Geen video-editing. Graag wel 60FPS of hoger.
Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs?
Maximumprijs €1500, maar ik ging de topics in dit forum af en daar zaten de meeste game-pc's niet boven de €1100 euro. Ik heb daarom ook diezelfde prijsklasse aangehouden.
In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?3
Inclusief assemblage en verzendkosten, ik heb al lang niks meer met het bouwen van PC's gedaan en wil de tijd er ook niet aan spenderen. Bovendien staat mijn huidige PC op overlijden en wil ik zsm een nieuw systeem.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Toetsenbord heb ik, heb wel een nieuwe muis nodig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie productlijst. Ik weet alleen niet of ik er ook een geluidskaart bij moet bestellen. Bij de laatste topics en bij de Desktop Best Buy guide wordt niet over een geluidskaart gesproken. Hetzelfde met een netwerkkaart?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Geen voorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Als de PC maar stiller is dan mijn huidige videokaart. Ding maakt echt een herrie, net een afzuigkap. (Nivida GeForce 8800GT)
Ga je overklokken?
Nee.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4570 Boxed | € 167,50 | € 167,50 |
| 1 | Gigabyte G1.Sniper B5 | € 70,93 | € 70,93 |
| 1 | MSI GeForce GTX 780 Gaming | € 421,04 | € 421,04 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB | € 69,50 | € 69,50 |
| 1 | Corsair Obsidian 450D | € 92,- | € 92,- |
| 1 | Logitech G400s Gaming Mouse | € 42,70 | € 42,70 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 63,- | € 63,- |
| 1 | OCZ OCZ-ZT650W-EU | € 39,90 | € 39,90 |
| 1 | Crucial M500 2,5" 240GB | € 92,05 | € 92,05 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.058,62 | |
Ik twijfel tussen i5 of i7. Ik lees dat i7 niet nodig is voor gamen, maar tegelijkertijd lees ik deze week er een nieuwe game Wolfenstein:New World Order de i7 als recommended stats heeft (Intel Core i7 or equivalent AMD) Ik wil deze game graag goed kunnen draaien, en wil niet over een jaar toch een i7 moeten aanschaffen voor upcoming games.
Iemand op of aanmerkingen? Is het de moeite waard om een i7 te halen? En wat krijg ik meer als ik er nog €400 bij stop behalve alleen iets hogere FPS?
Elke tip of opmerking is welkom, zit al 4 dagen te twijfelen over wat ik nu het beste kan doen.