Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[EXCEL] Cel kleur geven o.b.v. hoevaak waarde voorkomt

Pagina: 1
Acties:

• Gangster93
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:21
Hallo,

Ik heb een excel bestand en wil de cellen met namen bepaalde kleuren geven, zie voorbeeld.

Stel op tabblad 1 staan:
Piet
Jan
Klaas

Op tabblad 2: Planning
Hierin staan de namen.

Het volgende wil ik toepassen:
Als de naam 1 keer voorkomt op tabblad 2 kleurt de cel met de naam tabblad 1 rood.
Als de naam 2 keer voorkomt op tabblad 2 kleurt de cel met de naam tabblad 1 oranje.
Als de naam 3 keer voorkomt op tabblad 2 kleurt de cel met de naam tabblad 1 licht groen.
Als de naam 4 keer voorkomt op tabblad 2 kleurt de cel met de naam tabblad 1 groen.

Ik heb op Google en Tweakers gezocht maar kan alleen vinden wanneer een waarde groter is dan X geef cel of letters kleur groen.

• Da.Rock
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Het eerste wat in me opkomt is conditional formatting mbv countif.

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Inderdaad als Da.Rock zegt. En mocht je er niet uitkomen, spiekplaatje. Je moet dan 'Use a formula to determine which cells to format' gebruiken.

En ja, er zit een foutje in mijn formule maar de werking is wel duidelijk denk ik :+

[ Voor 15% gewijzigd door Bastien op 07-05-2014 22:23 ]

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:06
*slecht gelezen en de Nederlandse versie gepost ;)

[ Voor 79% gewijzigd door Paultje3181 op 08-05-2014 16:50 ]