Toon posts:

Ik wil mijn PS2 op mijn monitor aansluiten.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik zit met een lastige vraag. Ik wil op mijn monitor van me computer me oude PS2 aansluiten. Maar me scherm heeft alleen HDMI, VGA en DVI. Dus dan kan de ps2 niet erop.

Ik heb wel een Humax 5300c voor televisie ontvangst. Is het misschien mogelijk als ik de HDMI verbind tussen de monitor en het kastje. En dat ik de PS2 verbind met het kastje met de Optische kanaal.
Het klinkt verwarrend, maar zou dat kunnen?

Groeten Anton :)

(Als ik het in de verkeerde sectie heb geplaatst, zeg het dan effe ;) )

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-12 23:42

BLACKfm

O_o

Een optische kabel? Dat lijkt me alleen voor geluid...

Afbeeldingslocatie: http://www.strijboschstore.nl/i2276/vergroting/decoder-humax-hd-2.jpg

En als ik dat zo bekijk zitten er ook alleen maar 'out' poorten op en geen 'in' (voor video dan).
Of het moet mogelijk zijn die scart een soort 'scart in' mogelijkheid te geven binnen de software van dat kastje...

Er zullen echter vast wel kastjes beschikbaar zijn die Scart naar HDMI omzetten...

[ Voor 86% gewijzigd door BLACKfm op 07-05-2014 20:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Owja, mijn fout. Maar zou er een andere optie zijn?

• thorgal21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17-12 22:28

thorgal21

Forum Noob

Er zijn wel kastjes die dit signaal kunnen omzetten, maar die komen volgens mij in de buurt van de 60-80 euro.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Ja als het rond de 20 a 60 euro's kost dan heb ik wel een grens. Het klinkt als een krent. Maar ik wil hier zo min mogelijk voor uitgeven

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

niet doen dan, dan is het gratis

Iperf

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21-12 15:53
Welke video uitvoer kan je PS2 leveren? Dan zou je nog eens wat via VGA kunnen proberen. Zoals composiet->VGA, die convertertjes zitten nog wel onder de €20.

Verwijderd

Topicstarter
@ShitHappens

Me PS2 kan AV leveren, naar goed zoeken heb ik dit gevonden: http://www.amazon.co.uk/C...002MUPWZ4/ref=pd_sim_ce_7

• skipe
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-12 14:00
Verwijderd schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 20:11:
@ShitHappens

Me PS2 kan AV leveren, naar goed zoeken heb ik dit gevonden: http://www.amazon.co.uk/C...002MUPWZ4/ref=pd_sim_ce_7
maar dat werkt dus niet haha, waarvoor die kabels bestaan heb ik geen idee.. maar je moet sowieso een omvormer hebben (spreek uit ervaring :-( )

Verwijderd

Topicstarter
skipe schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 20:14:
[...]

maar dat werkt dus niet haha, waarvoor die kabels bestaan heb ik geen idee.. maar je moet sowieso een omvormer hebben (spreek uit ervaring :-( )
Ow dan zoeken we verder ;)

• skipe
volgens mij heb ik trouwens die omvormer nog liggen haha stuur me ff een DM, misschien dat je deze over kunt nemen van me.. (gebruik het eigenlijk nooit)

Verwijderd

Topicstarter
skipe schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 20:16:
[...]

volgens mij heb ik trouwens die omvormer nog liggen haha stuur me ff een DM, misschien dat je deze over kunt nemen van me.. (gebruik het eigenlijk nooit)
Nahh, hoef niet hoor ;)

• skipe
dan niet hahaha ;w

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
PS2 via framegrabber werkt nog het beste. Moet er wel een computer tussen zitten.

Converter van Composiet video naar VGA moet een actieve converter zijn, kost geld. Naar iets anders dan VGA kost ook geld.

Framegrabber kan zijn in de vorm van een TV kaart met analoge ingang (heb ik nog wel een paar van liggen, mag je voor een paar euro overnemen, oude type PCI), of een echte framegrabber, die in diverse uitvoeringen te krijgen is, o.a. USB, wat voor laptops dan weer handig is.

Zo'n ding bijvoorbeeld: pricewatch: Konig CMP-USBVG6

Als je die goedkoper kan vinden is dat misschien wat.

Verder bestaat er ook een VGA kabel voor de PS2, maar die werkt alleen met PlayStation 2 Linux goed, de meeste spellen werken daar niet mee.

[ Voor 25% gewijzigd door johnkeates op 07-05-2014 20:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
@johnkeates

Dat kan, maar ik ben niet echt van het kopen van tweedehandse spullen op internet. Klinkt raar, omdat veel mensen dat wel doen. Maar ik koop het liever gewoon nieuw ;)

----

Ik heb zelf toch besloten dat ik die converter ga kopen die fish me aan geboden had. Mij lijkt het het beste omdat het nieuw is. Bedankt voor jullie hulp jongens! :D
Pagina: 1