Toon posts:

Upgrade advies i5-2500K 2xGTX660Ti

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mede Tweakers,

ik ben van plan om te gaan upgraden van mijn GameRig en heb advies nodig wat ik nu het beste kan doen.
Mijn huidig systeem

Asrock Z77 Extreme 4
i5-2500K @4.7gig kan op 5.1Gig
Kingstone DDR3 1333mhz c9 4x2gig=8Gig totaal
2x MSI GTX660Ti OC power edition 2Gig Twinfrozer in SLI

Nu had ik in mijn gedachten om te gaan upgraden naar Socket 2011

Asrock X79 extreme 4
i7-4820K
16Gig DDR3 1866mhz of 2100Mhz

en gewoon mijn huidige Grafische kaarten nog te gebruiken om later eventueel te upgraden.

nu is mijn vraag,

Haal ik hiermee nog wat winst uit mijn 660Ti's of kan ik beter nog mijn oude systeem behouden en de grafische kaarten enkel upgraden naar 2xGTX770 of beter 2xGTX780 , de vrees is dat dan mijn CPU een the bottelneck gaat worden ?
Dus zit wel een beetje met een upgrade dilemma ..graag advies

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Of je op deze manier nog wat extra performance uit je videokaarten weet te trekken hangt voor een groot deel natuurlijk af van de applicatie. Als deze heel erg tegen de CPU leunt dan zul je wel wat winst ermee gaan halen, maar is die juist erg afhankelijk van je GPU, dan gaat een snellere CPU niet zo heel gek veel uitmaken.

• Tweaker36
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-09-2025
Ik kan het niet staven met benchmarks o.i.d., maar gevoelsmatig zou ik de GPU's vervangen.
De ontwikkelingen in CPU land gaan minder snel dan die voor GPU's, en jouw CPU tickt best hard. Jouw 2500K op 4,7GHz lijkt me zeker afdoende (mijne draait 'maar' op 4,2GHz).

Je huidige GPU's zijn ook de betere mainstream modellen, nog niet echt high-end modellen. Daar ga je 't meeste winst kunnen boeken.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:57
Ik denk dat je nog wel een jaar of twee kunt wachten met upgraden, waar kom je performance tekort?
(even er van uitgaande dat je gewoon op 1080p gamed)

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Een i5 2500k is nog een prima rekenmonster, die vervangen is zonde.

Van 660ti's ben ik nooit fan geweest, gekke dingen met hun 192bits busje, maar ook op fullHD moeten ze nog prima meekomen. Alles daarboven is wel zwaar voor die dingen.

People as things, that’s where it starts.

Verwijderd

Topicstarter
VasZaitsev schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 21:37:
Een i5 2500k is nog een prima rekenmonster, die vervangen is zonde.

Van 660ti's ben ik nooit fan geweest, gekke dingen met hun 192bits busje, maar ook op fullHD moeten ze nog prima meekomen. Alles daarboven is wel zwaar voor die dingen.
Zou 2x een GTX770 of beter 780(Ti) geen bottleneck gaan vormen , ik zie dat in Crysis 3 de CPU tot soms 95% wordt belast op 4.7Gig en wanneer ik nog snellere GPU's er in zou gaan hangen lijk mij dat een sereus bottleneck met mijn i5-2500K ?
nu is dat niet met alle games zo maar ik vrees wanneer Wolfenstein The new order uit is 20Mei dit dan wel eens een CPU probleem kon gaan worden als ik enkel 2xGTX770 of 780 erin gaat hangen of heb ik dat nu verkeert ?

Verwijderd

Topicstarter
mitsumark schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 21:20:
Ik denk dat je nog wel een jaar of twee kunt wachten met upgraden, waar kom je performance tekort?
(even er van uitgaande dat je gewoon op 1080p gamed)
Momenteel draaien alle games gewoon goed op 1080p , maar vrees dat de nieuwere games die dit jaar gaan komen wel eens mijn systeem de nek om kunnen gaan draaien.
De specificaties voor Wolfstein is al een i7 aanbevolen om fatsoenlijk op 60fps te kunnen draaien volgens hun site.
Daarom ben ik al een beetje vooruit aan het kijken om te upgraden ...

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 16:12:
[...]

Daarom ben ik al een beetje vooruit aan het kijken om te upgraden ...
Denkfout.
Je gaat pas upgraden als er iets te langzaam gaat (of je klokt wat over). als er over een half jaartje wat te langzaam gaat, weet jij nu dan al wat dan de beste graka is?

Voor de meeste mensen geldt dat ze pas ruim nadat de boel te langzaam gaat upgraden, anders merk je de upgrade zelfs nauwelijks.
Pagina: 1